Onko teillä talvirenkaat? Ajatteko tänään?
Kommentit (32)
Kyllä on, perjantaina oli renkaiden vaihto. Ja kyllä, aion ajaa tänään. Etelä-Suomssa liki Helsinkiä ollaan.
Minulla on perustuslaillinen oikeus ajaa kesärenkailla koko talvi. 🤓
On talvirenkaat, mutta en aja koska tasoittelen krapulaa.
Vierailija kirjoitti:
Niin onkin, kunhan keli on vain sopiva kesärenkaille. Se yksi talvihan oli etelä-Suomessa todella lauha, pari vuotta sitten.
On jo. Tultiin eilen Pohjanmaalta Helsinkiin ja olivat tarpeen. Päätiet oli märät mutta sivutiet lumiset ja osittain jäässä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mutta onnettomuuteen ei passaa joutua kesärenkailla marras - maaliskuussa jäisillä teillä. Renkaat on oltava sään mukaiset.
On. Tosin ne on rengasliikkeen varastossa.
Mä ajan, posliiniksi.
Saa vedellä ilman kumia.
On, vaihdettiin miehen kanssa perjantaina.
Mies vaihtoi eilen kaverinsa kanssa pakettiautoon.
Huristelen Kuopion ympäristössä ja mies ympäri Suomea.
Mies oli lipsutellut keskiviikkona kesärenkailla. Ei ollut päässyt yhtä sohjoista mäkeä ylös.
Nyt on luvassa lauhempaa ja renkaista arpominen on nyt ohi.
Kesärenkaat molemmissa autoissani Pirkanmaalla. Toiseen autoon vaihdan ensi viikolla talvirenkaat. Toinen auto menee seisontavakuutukseen talveksi, eli en vaihda siihen talvitenkaita ollenkaan.
Ei ole ja en aja. Vaihdetaan myöhemmin ku kiinnostaa.
Vierailija kirjoitti:
Kesärenkaat molemmissa autoissani Pirkanmaalla. Toiseen autoon vaihdan ensi viikolla talvirenkaat. Toinen auto menee seisontavakuutukseen talveksi, eli en vaihda siihen talvitenkaita ollenkaan.
Mun kaikissa autoissani on vielä kesärenkaat alla. Tosin yksikään ei mene seisontaan, vaan kaikki ovat käytössä talven yli. Vähintään kerran viikossa ajan jokaisella.
Vierailija kirjoitti:
Varmuuden vuoksi kannattaisi vaihtaa molempiin.
On talvirenkaat, mutta ovat tuolla 12 km:n päässä mun äitini varastossa. Ja aion ajaa tänään, kesärenkailla, kuiva ajokeli, -2° pakkasta.
Tampereen seutu, kesärenkaat alla. Tänään en aja ja säätiedotusten mukaan ens viikko reilusti plussan puolella.
Tosin räntää voi tulla plussakelilläkin tai alijäähtynyttä vettä. Vähän kahden vaihdella olen että vaihtaisiko talvirenkaat nyt vai myöhemmin. Ei huvittaisi panikoida liukkaalla mutta toisaalta en haluaisi rouhia asvalttia nastoilla turhaan.
Toisessa autossa on ja sillä ajan
Ei ole. Ajan.