Miksi köyhät käyttää rumia vaatteita?
Tätä oon aina ihmetelly, vaikka on köyhä niin onks pakko sit näyttää vielä rumaltaki? Köyhätkin vois käydä kampaajal ees kerran kuussa ja ostaa oikeesti vähän uudempia ja ees tyylikkäämpiä vaatteita. Ja kengät! Ootteko huomanneet? Jotain kuluneita saapikkaita, roskiskamaa. Siis tollanen "en-kuluta-hippeys" on so last season. Ajattelin alkaa pitään köyhille suunnattua pukeutumisohjausta että ne ei niin ottais silmään katukuvassa koska toi on tosi noloo. Sit lapsilla on jotain vanhoja, kulahtanei vaatteita. Niin noloo, ei mä en kestä. Köyhät vois muuttaa johonki landelle missä ei ketään nää niitä rumia vaatteita kun ei siel oo ihmisiikään. Paitsi ne köyhät ja keskenään niitä ei varmaan haittaa.
Kommentit (26)
[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 20:08"]
Surkeaa surkeampi provo, mutta minua kyllä oikeasti ihmetyttää se että köyhät käyttävät rumia vaatteita (siis jotkut) siksi että "ei ole varaa" muihin. Halpa ei ole aina rumaa ja jopa niinkin paskasta kaupasta kuin H&M voi löytää hienoa halvalla. Köyhyys ei ole siis syy pukeutua huonosti. Se on tyylitajuttomuutta.
[/quote]
reps kops
15: Puhutko siis omista tutuistasi? Voit kysyä ihan heiltä itseltään, miksi pukeutuvat rumasti tai jos haluat olla hienotunteisempi, niin yrität ohjeistaa pukeutumaan nätimmin.
Noin muuten et kyllä tiedä kuka vastaantulija on köyhä, kuka rikas. Minä käytän ihan hirveitä riepuja, vaikka rahaa olisi parempaan.
[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 20:05"]
Itse olen köyhä.. Kävin kampaajalla viimeksi 2008 ja maksoi sen verran paljon ja leikkasi niin päin persettä, että olen siitä lähtien leikannut omat hiukseni ( ja kun muut huomasi, että osaan leikata hiuksia on minun pitänyt leikata melkein kaikilta sukulaisilta hiukset :D niin rikkailta kuin köyhiltä) Merkkivaatteita lapselleni ostan (kirppareilta) ja itselleni myös :) mutta silti en näytä köyhältä. Kodin ikkunoissa on Vallillan verhot (löysin mm. Yhdet kirpparilta 20 eurolla ja olivat kuin uudet! :) ja yhdet verhot ovat Marimekon jtn vanhaa kuosia (kankaan löysin mummolan vintiltä ja nykyinen hinta 60e tienoilla/verho) Köyhyys tekee luovia ihmisiä :)
[/quote]
No ei kyllä valitettavasti tee. Luovuus on jotain ihan muuta kuin tuo pikkukekseliäisyys mitä tuossa yllä esitit. Tutkitustikin luovuus ja sen kaltainen taloudellinen riippumattomuus, ettei ihan koko ajan tarvitse toimeentuloa ajatella ovat yhteydessä toisiinsa. Monet tosi rikkaat, kultalusikka suussa syntyneet ovat tosi rikkaita.
[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 20:13"]
[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 20:05"]
Itse olen köyhä.. Kävin kampaajalla viimeksi 2008 ja maksoi sen verran paljon ja leikkasi niin päin persettä, että olen siitä lähtien leikannut omat hiukseni ( ja kun muut huomasi, että osaan leikata hiuksia on minun pitänyt leikata melkein kaikilta sukulaisilta hiukset :D niin rikkailta kuin köyhiltä) Merkkivaatteita lapselleni ostan (kirppareilta) ja itselleni myös :) mutta silti en näytä köyhältä. Kodin ikkunoissa on Vallillan verhot (löysin mm. Yhdet kirpparilta 20 eurolla ja olivat kuin uudet! :) ja yhdet verhot ovat Marimekon jtn vanhaa kuosia (kankaan löysin mummolan vintiltä ja nykyinen hinta 60e tienoilla/verho) Köyhyys tekee luovia ihmisiä :)
[/quote]
No ei kyllä valitettavasti tee. Luovuus on jotain ihan muuta kuin tuo pikkukekseliäisyys mitä tuossa yllä esitit. Tutkitustikin luovuus ja sen kaltainen taloudellinen riippumattomuus, ettei ihan koko ajan tarvitse toimeentuloa ajatella ovat yhteydessä toisiinsa. Monet tosi rikkaat, kultalusikka suussa syntyneet ovat tosi rikkaita.
[/quote]
No hei good for you. Kun olet noin luova, niin teepä ensi kerralla parempia provoja.
Hienoa, hienoa! Minä voin nyt vuorostani kertoa sinulle minun lapseni ulosteen värin. Kai tiesit, että se voi olla myös vihreää? :)
Ei noin typerään avaukseen voi reagoida muuten kuin kliseellä: Kauneus on katsojan silmässä.
Koska on maailmassa muutakin ku vaatteet
[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 20:05"] Monet tosi rikkaat, kultalusikka suussa syntyneet ovat tosi rikkaita.
[/quote]
Oot fiksu, jeah! :D
Ei niitä kiinnosta kuunnella sinun tyylitajusi ideoita, trendit voit vain työntää sinne peppuusi. Jos ulkonäkö asiat noin tärkeitä sinulle ovat, niin parempi että pysyt siellä neljän seinän sisällä. Vielä parempi että pysyt poissa köyhien luota häiritsemästä köyhien elämää.
Toivon että sinäkin joudut kokemaan köyhyyden edes kerran elämässäsi niin kyllä menee tärkeyslista uusiksi. Kaksi kaveria on ennen ollut köyhiä. Silloin tärkeimpinä asioina ovat ruoka, asunto,selviytyminen. Ulkonäöllä ei silloin ole minkäänlaista merkitystä. Te tyylikkyys, trendifanaatikot olette yksi suurimmista ongelmista maan päällä. Aina valittamassa milloin mistäkin. Köyhemmät ihmiset sentään osaavat tyytyä vähempään..
Juu mä olen erittäin hyvin toimeentuleva,ja en todellakaan käy joka kuukausi kampaajalla.
Enkä osta kalliita merkkivaatteita,käy ihan hyvin henkkamaukka kuteet.Katsos kun tässä elämässä on niin paljon muutakin kuin hienot ja kalliit vaatteet.
joo.. ja jos köyhällä olisi yhtä hienot vaatteet kuin rikkaalla, siitäkin kitistäisiin täällä.. luultavasti vielä ap itse.
Minä kävelen kuluneissa kengissä. Ostaisin mielelläni uudet, mutta periaatteesta en halua maksaa älyttömiä hintoja, eikä sitäpaitsi tahdo löytyä niitä kalliimpiakaan. Minulle nimittäin eivät reuman vuoksi käy mitkä tahansa rotantappokengät, vaan niiden pitää olla leveät ja talvikengissä ehdottomasti vetoketjut, narujen kanssa en enää pärjää. Tähän asti parhaat olen löytänyt joskus muinoin Lidlistä.
Ei noin huonoon provoon viitsi edes yrittää vastata mitään. Blaa blaa blaa.
Ne syö mielummi ku käyttää rahaa johoki nii triviaalii asiaan ku kampaajaa.
Provo selkeesti, mutta kumminkin; entäs jos köyhillä ei ole varaa käydä joka kuukausi kampaajalla ja uudistaa vaatevarastoaan jatkuvasti. Lisäksi kauneus on katsojan silmissä.
Nii, varmaan köyhätkin ostaa vaatteita. Mutta miks niiden pitää olla karseita? Ostais nättejä.
[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 19:51"]
Nii, varmaan köyhätkin ostaa vaatteita. Mutta miks niiden pitää olla karseita? Ostais nättejä.
[/quote]
Kerro millainen on nättivaate? Onko se kultainen ja onko siinä rusetti? millainen?
[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 19:54"][quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 19:51"]
[/quote]
Kerro millainen on nättivaate? Onko se kultainen ja onko siinä rusetti? millainen?
[/quote]
Esimerkiks Pradalla on sellasia joista tykkään :) Siis kesällä noi kulkee jossain venyneessä, virttyneessä ikivanhassa ja väärän kokoisessa alelaarin paidassa. Ei jatkoon!
[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 19:51"]
[/quote]
Kirpputorilla ei ole aina kauniita myynnissä.
Surkeaa surkeampi provo, mutta minua kyllä oikeasti ihmetyttää se että köyhät käyttävät rumia vaatteita (siis jotkut) siksi että "ei ole varaa" muihin. Halpa ei ole aina rumaa ja jopa niinkin paskasta kaupasta kuin H&M voi löytää hienoa halvalla.
Köyhyys ei ole siis syy pukeutua huonosti. Se on tyylitajuttomuutta.