Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

enteileekö synnytystä?

27.12.2014 |

Odotan siis esikkoa maailmaan saapuvaksi, joten ennakoivat oireet ovat hieman utopiaa :D kaipailisin apua ja vertaistukea! Kahdenpäivän ajan on ollut vatsa aivan sekaisin, ns. "tyhjentänyt itsensä.. Kolme-neljä krt/vrk saa ravata vessassa.. Toinen "oire" on valkovuoto. Koko raskauden ajan minulla on ollut todella runsasta valkovuotoa, mutta nyt se on runsastunut huomattavasti. Limatulppaa se ei luultavasti ole.. Kökköistä paksua valkoista "limaa".. Supistelua ei ole kamalammin, vain silloin kun nousen nopeasti es. Sohvalta ylös. Sukkapuikkomaisia kipuja on alapäässä ja aivan kamalat liitoskivut nivusissa. Osaako kukaan antaa vertaistukea? :) kiitos! Ei provo.

Kommentit (7)

1/7 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rv36 tasan! -Ap

2/7 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips, mä olen rv 35+4 :) Eli lähes samassa vaiheessa kuin sä. En uskoisi että löysä maha ennakoi synnytystä luulen että se vain on viimesen raskauskuukauden oire tai kertoo väärästä ruokavaliosta.

Itselläni tulee ummetusta jos syön ruisleipää ja kahvi aiheuttaa masukipua. Yritänkin välttää niitä parhaani mukaan.

Muuten mulla on samat oireet eli paljon valkovuotoa ja hirvittävät liitoskivut.

Ymmärrän siis täysin tilanteesi!

Vinkkinä että löysään mahaan auttaa ainskin juuston syöminen.
Ja mulle tulossa myös esikoinen. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/7 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkan vielä sen verran että lepää mahdollisimman paljon. Ainakin minulla liitoskipuihin auttaa vain lepo.
Lisäksi pyrin käymään pienehkön hitaahkon kävelylenkin joka päivä ulkona sekin auttaa. Mutta vain jos kipua ei tunnu kävellessä! Lantionseutua ei saa rasittaa kuitenkaan.

Toinen asia että jos asiat mietityttävät liiaksi ettet saa rauhaa, voit aina soittaa neuvolaan ja kysyä. Tyhmiä kysymyksiä ei ole. Sieltä opastetaan ainakin jatkohoitoon mikäli sitä tarvitaan!

4/7 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ainoa ennakoiva oire synnytyksen käynnistykseen oli lapsiveden meno. Ennen sitä ei ollu mitää siihen viittaavia oireita. Vatsan tyhjeneminen voi viitata synnytyksen lähestymiseen. Sukkapuikkomaiset kivut voi tulla siitä kun kohdunsuu aukee.

5/7 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

muutamia kokemuksiani: ennen synnytystä:

1. hyvin nukuttu yö. siis harvinaisen hyvin nukuttu. vaikka koko odotusajan olisi herännyt pissalla kerran yössä, ennen synnytystä tulee sellainen yö, jolloin ei herää tähänkään vaan pissahätä odottaa aamuun ja nukkuu kerrankin kun tukki.

2. limatulppa, voi tulla tai sitten ei tule. lapsivesi on ihan selkeä merkki. tosin sekään ei  mene aina ennen ponnistusvaihetta.

3. vatsa tyhjenee. minulla on ainakin käynyt näin joka kerta (5 kertaa siis). ja vielä viimeiset kurat tulee ulos synnytyssalissa. supistukset saa vatsan tyhjenemään ihan täysin ja mulla ainakin ihan ruikkuna. oli ruokavalio mitä tahansa.

kivut lienee yksilöllisiä, mulla ei ole niitä ollut vasta kun itse synnytyksessä. 

6/7 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ennen esikoisen synnytystä(rv37+2) oli: huonot 4h yöunet, sitten veristä vuotoa vähän ja 4h päästä lapsivesien meno. Esikoisen synnytys kesti 5h 29min.
Synnytys alkaa silloin kun sitä vähiten odottaa :)!

7/7 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="piupau94" time="28.02.2015 klo 19:06"]Mulla ennen esikoisen synnytystä(rv37+2) oli: huonot 4h yöunet, sitten veristä vuotoa vähän ja 4h päästä lapsivesien meno. Esikoisen synnytys kesti 5h 29min.
Synnytys alkaa silloin kun sitä vähiten odottaa :)!
[/quote]

Niin ja mulla oli ummetusta ihan siihen saakka kunnes sai peräruiskeen. (Anteeksi tarkka kuvaus) :D.
Mutta yksilöllisiähän nämä oireet on :)