Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Allergikon raskaus?

Vierailija
27.12.2014 |

Löytyykö täältä allergisia äitejä? Miten on raskaus sujunut, oletteko käyttäneet lääkkeitä ja mitä olette voineet käyttää? Minulla on vauva haaveissa, mutta kaveri alkoi nyt varoitella että sitten ei saa käyttää mitään allergialääkkeitä ollenkaan, ja minulle iske paniikki: joudun syömään allergialääkkeitä käytännössä vuoden ympäri, noin helmikuusta alusta elokuun loppuun ja joulukuussa, sekä muutenkin satunnaisesti, esim. jos vieruskaverin vaatteissa on koirankarvaa. Miten tällaisella kombolla sujuu odotus? Tuskin sekään on hyvästä, jos tuleva äiti ei pysty hengittämään...

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen pahasti allerginen monelle ruoalle sekä todella pahasti koivulle. Raskausaikana monet allergiat katosivat kokonaan. Joistakin tuli todella lieviä reaktioita. Aivastus ja se siinä... :) Normaalisti olisin tarvinnut pahimmassa tapauksesssa adrenaliiniä. Imetysaikana vasta koivu alkoi (imetin reilusti yli vuoden ja en todellakaan olisi iin tehnyt "omasta" tahdosta) oireilla. Oli lievenpänä kuin aiemmin. Riitti zyrtec. Melkein voisin sanoa että olisinpa raskaana aina.... Minulla on myös astma. Koko raskasajan olen pärjännyt ilman lääkitystä.

Vierailija
2/6 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Zyrtec siis sallittua sekä imettäessä että raskaana? Sehän olisi hyvä juttu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ainakin sanottiin että voisi käyttää..

Vierailija
4/6 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 21:36"]

Mulle ainakin sanottiin että voisi käyttää..

[/quote]

Tästä lääkäri kirjoitti reseptinkin.

Vierailija
5/6 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cetiritsiini turvallista raskausaikana :)

t: Rv 5+,  juuri asia lääkäriltä varmistettu viime vkolla

Vierailija
6/6 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kysyä lääkkeiden vaikutuksesta vauvaan ihan lääkäriltä. Minulla on allerginen astma ja omasta aloitteesta vaihdettiin minun lääkitys raskauden ja imetyksen ajan. Nyt palasin töihin ja taas vaihettiin lääkitys.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi viisi