Kokemusta Paulig Cupsolo kahvinkeittimestä?
Otsikon mukainen keittin olisi ostoslistalla. Kahvia juon vain viikonloppuisin kupin päivässä, joten sellainen kahvinkeittin olisi kätevä tapa saada tuoretta kahvia. Joten, saako kapselista samanlaista makua(juon juhlamokkaa) kuin perinteisellä suodatinkeittimellä?
Kommentit (12)
[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 18:20"]Kapselikeittimet ovat WT!
[/quote]
Ei hemmetti soikoon :D
Mitenkäs kun meillä on Moccamaster ja vanha espressokeitin vaihdettiin kapselikahvinkeittimeen koska sopii tarpeisiimme paremmin?
Kahveistakin luulen jonkin verran tietäväni kun useampi vuosi baristana takana.
Mutta vastaus kysymykseen:
Joululahjaksi juurikin toivottiin kapselikeitintä ja Pauligin Cupsolo sieltä tuli. Ollaan nyt parit lattet, cappuccinot ja kaakaot tehty ja tyytyväisiä ollaan. Kuppikoot kyllä todella, todella pieniä; yhdestä espresso- ja yhdestä maitokapselista tulee puolikas kupillinen.
Ajattelin myöskin hommata jossain vaiheessa erikseen maidonvaahdottimen koska nuo maitokapselit on sokeroituja.
No on se aika turha. Meillä juodaan pari kertaa vuodessa kapselikahvia, turhana nököttää tossa keittimen vieressä... Mausta en osaa sanoa, en ole koskaan kokeillut sitä normi Pauligia kapselista.
siis ne tavalliset kahvit (juhla mokka ja presientti) maistuu ihan kuralta. Mutta itse pidän sen teestäja "erikois"kahveista ja kaakaosta.
On ihan paras! Tavis Juhlamokka on paljon parempaa kapselista kuin suodatinkeittimellä keitettynä ja esim. Meksico on jo melkein herkkua. Minä tykkään ja pois en antais!
Kaverilla testasin tota cupsoloa. Maistoin Tazza kaakaota ja cappuccinoa. Muuten ihan jees makusia, mutta aika laimeita. Oisin toivonu kaakoonkin enemmän voimakkaampaa kaakaon makua. Yhdestä napista saa vain vajaa kupillisen juomaa (riippuu tietty kuin isot kupit omistaa).
Turhaa jätettä kertyy ihan sikana noista kapseleista ja pahvilaatikoista ja ovat myös tosi kalliita. Laite oli myös kovaääninen.
Itselleni en moista vekotinta ostaisi. Onneksi sain kaverilla testattua, koska olin ajatellut kyseisen laitteen hankkivani. Ei ollut niin mahtava kokemus että menisin ostamaan.
Ei kannata taviskahvia valmistaa vaan niitä espressoja ja muita voimakkaampia sekoituksia.
Aika turhaa rahanhukkaa tuollaiset kapselimasiinat. Kun miettii miten pitkään kahvipaketti säilyy...
Kannattanee olla kokonaan ilman.
Makukysymyksiä... Itse lantraan kaakaon ja muutkin vielä ainakin desillä tavallista maitoa.
Ja espressokapseliin käytän 120ml vettä, olen siis ohjelmoinut oman "kupillisen".
Saimme miehen vanhemmilta otsikon mukaisen kahvinkeittimen. Pakkasivat mukaan yhden paketin juhlamokkaa.
Alkuvalmistelujen ja lukuisten huuhtelujen ja koekäyttöjen jälkeen laitettiin se kapseli keittimen sisälle.
Ilman kapselia vettä tulee muumimukin verran, eli se maksimi määrä. Mutta kapseli sisällä se kyllä jää aika paljon vaille. Ehkä osa vedestä jäi sinne kapseliin,,,
Maku on kyllä mielestämme aika mautonta. Samaa kuin työpaikan kahviautomaatista, eli ns.kuravettä.
Näyttäisi siltä, että pysymme vanhassa kahvinkeittimessä, ja kun tämä nykyinen paketti on juotu loppuun niin todennäköisesti menee kiertoon. Tosin erikoismakuisia kahveja on vielä testaamatta,,,
Oma kokemus: hyvää normi-Juhlamokkaa siitä saa. Sopii juuri tuommoiseen kupillinen harvakseltaan tyyppiseen käyttöön. Suosittelen!
Kapselikeittimet ovat WT!