Mielikuva naisesta joka opiskelee tietojenkäsittelytiedettä..
... tai tekee jotain koulutusta vastaavaa työtä? Tunnetko montakin tällaista naista?
Kommentit (26)
[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 23:07"]
Tunnen. Itseni. :)
[/quote]
Kerro millaisiin asenteisiin olet törmännyt? Ja mitä työtä teet? Kiinnostaa kovasti.
t. toinen samanlainen
Ensimmäisenä tulee mieleen, että nainen on älykäs. Tunnen myös pienen kateuden piston tämän vuoksi. N 39v.
Tunnen itseni ja monta muuta, ihan normaaleja ollaan.
Teen koodaushommia ja tuotekehitystyötä hyvin miesvaltaisella alalla. Töissä menee hyvin miesten kanssa. Olen naimisissa insinöörin kanssa. Ystävyyssuhteet naisvaltaisilla aloilla olevien naisten kanssa eivät ole koskaan onnistuneet. Tuttavapiirini koostuu insinööreistä, luonnontieteilijöistä, lääkäreistä ja opettajista. Kaikki yhdistää pinnan alla oleva nörttiluonne, vaikka päällisin puolin näytämme melko tavallisilta.
Tylsä, vähän ruma, nörtti, ei harrasta liikuntaa, huono ryhti, sinkku, pukeutuu kummasti, huono hygienia, älykäs mutteihan fiksu... Olen kamala ihminen! Tunnen muutaman ja näen päivittäin useita...
[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 23:39"]
Ai että ihan tiedettä......
[/quote]
Joo ok, suomen kieli ei ehkä ole ihan kohdillaan kun muutin Suomesta 2008. Computer science on se mitä hain takaa. Tosin taisit ymmärtää kuitenkin. t. ap
Tunnen yhden. Hankki ensin muun alan koulutuksen, mutta luki sitten nopeasti FM:ksi TKTL:llä. Urheilullinen, fiksu, energinen, viehättävä nainen. Harmi, etten saanut napattua...
[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 23:43"][quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 23:39"]
Ai että ihan tiedettä......
[/quote]
Joo ok, suomen kieli ei ehkä ole ihan kohdillaan kun muutin Suomesta 2008. Computer science on se mitä hain takaa. Tosin taisit ymmärtää kuitenkin. t. ap
[/quote]
Tietojenkäsittelytiedettä on yliopistolla.
[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 23:07"]Tunnen. Itseni. :)
[/quote]
Täällä yksi myös. Ja tunnen kyllä aika monta muutakin. Ihan tavallisia naisia ollaan kaikki.
Abivuonna katsoit minne yliopiston aloista pääsee helpoiten sisään ja sinne päätit myös hakea, että saisit edes jonkin akateemisen "uran"..
Mielikuva: tavallinen nainen. Ei mitään stereotypioitakaan ole. Tietojenkäsittelyyn melko helppo päästä, ehkä valinnut jonkun alan, jota kohtaan ei tunne suurta intohimoa.
Rumia tylsiä harmaita, ei välttis edes fiksuja. Usein ovat masentuneita, tietty elinenergia puuttuu!
Kun opiskelin meitä oli luennoilla n. 5 / 30 naisopiskelijasta.
Teen töitä firmassa jossa meitä on 3 naista ja n. 30 miestä tekemässä samoja hommia.
Opiskellessa koin että minun piti olla fiksumpi ja parempi kuin miesten. Kerran joku ensimmäisen vuoden opiskelija ei osannut ratkaista ongelmaa ja koitin tarjota apua, niin hän kieltäytyi. Sitten kun vakuuttelin kovasti että kyllä tiedän mistä puhun niin vasta sitten uskoi että ehkä voisinkin osata auttaa.
Kerran olin noutamassa tilausta jostain ja istuin penkillä odottelemassa sitä ja vieressä istui vanhempi mies joka juttujen perusteela oli yli 60v. Jonkun ajan kuluttua hän alkoi sitten juttelemaan minulle ja kyseli mitä teen ja oli tosi yllättynyt kun kerroin mitä teen. Koen että jos olisin ollut mies niin ei olisi ihmetelly ollenkaan.
En osaa laittaa hiuksia ja puren kynsiä. En ole muotitietoinen mutta harrastan kuitenkin liikuntaa.
Jonkun ohjelmiston suunnittelu ja rakentaminen ja yksityiskohtien kanssa nyhjääminen on tuo euphorisen tunteen.
Itse olen kyseisestä pääaineesta valmistunut ja alan töissä ollut useita vuosia. Nykyisessä projektissani 4/50 on naisia, ja täytyy sanoa että kaikki kauniita ja miellyttäviä ;) Olen tätä kyllä mielessäni hieman ihmetellytkin, että yhtään stereotyyppistä nörttinaista ei ole meidän työpaikalle osunut. Itse olin ujo aikaisemmin, mutta se piirre itsestäni on hiipunut viime vuosina. Yksi meistä on ehkä turhan äänekäs, mutta olen hänestäkin oppinut pitämään. Ja kaikilla on hyvä ryhti, hyvä hygienia... Itse päädyin alalle, koska ei ollut erityistä kutsumusammattia, enkä halunnut lukea pääsykokeisiin. Eka opiskeluvuosi oli vaikea, ja päätin että jos toisena vuonna ei ole kivempaa, niin vaihdan alaa. No olihan se sitten paljon kivempaa kun tuli vähän vaihtelevampia kursseja. Ala on sopinut itselleni erittäin hyvin, ja myös palkka on noussut tasaisesti, vaikka pari lastakin olen saanut työvuosien varrella.
- FM 34v
Itseni tunnen. Ehkä olen poikkeuksellinen tällä alalla, erittäin sosiaalinen, olen usein tulkki asiakkaiden ja koodareiden välissä. Olen sillä tavalla nörtti, että nautin ongelmien ratkomisesta ja olen hyvä siinä. Olen hyvä myös koodaamisessa.
Olen naimisissa, mulla on 3 lasta, pitkät hiukset ja pukeudun erittäin naisellisesti jopa meikkaan. Lapsilta ei hirmuisesti aikaa harrastuksille jää, mutta liikun samalla kuin lapset harrastavat, luen ja tapaan ystävieni.
En välitä tavallisista naiste kiinnodtuksen kohteista, en esim lue koskaan naistenlehtiä.
Olen ilmeisesti keskimääräistä älykkäämpi ja tyhmiä ihmisiä minun on vaikea sietää, oikeasti vaikea. Mutta en minä mikään nero ole.
Mulle tulee mieleen niiltä luennoilta vain se kutimien kilke. Jollain perus C-ohjelmoinnin kurssilla oli pari kutojanaista ja en ymmärrä miten niistä kutimista saa niin kovan äänen aikaiseksi. Jatkossa en kävin vain kyseisen kurssin "laskareissa"... Ja "kyllä" keskittymiskykyni herpaantuu todella helposti ;)
terv. fyysikko