Huominen töihin meno ahdistaa..
Olen kotihoidossa töissä ja ahdistaa joka kerta ihan hirveästi, kun pitää mennä töihin. Huomenna on iltavuoro ja taitaa olla taas se 25 asiakaskäyntiä eli juoksua ilman vessataukoja (ruokataukoa en ole ehtinyt pitämään koskaan iltavuorossa).. en haluaisi irtisanoutua, kun sitten joudun karenssiin, mies on opiskelija ja tässä kaupungissa ei ole töitä hoitajille.
Lisäksi olen miettinyt keväällä hakevani opiskelemaan, mutta en tiedä mitä haluan tehdä työkseni.. Selaan läpi ammatteja, mutta melkein kaikkien kohdalla ajattelen että minusta ei ole siihen. Esim matkailuala kiinnostaa, mutta en usko englantini olevan riittävän hyvä.
16-vuotiaana en tiennyt mihin hakea, ajattelin olevani liian tyhmä lukioon ja amiksessa ei ollut mitään kiinnostavaa..jotenkin ajauduin lähihoitajaksi sitten..
Kommentit (20)
Lue sairaanhoitajaksi, niille on paremmin töitä ja kotihoidissakin on helpompaa.
Mihin ongelma katoaa saikulla? Älä kuuntele idiootteja
Olin maanantaina sairaana, mutta en saanut aikaa lääkärille enkä hoitajallekkaan..eli meni palkattomaksi..
Tässä työpaikassa pitää aina toimittaa saikkulappu, omalla ilmoituksella et voi olla pois..
Esimies on sairaanhoitaja, mutta hän ei myönnä sairaslomaa vaan se pitää hakea muualta, mutta huomenna lauantai joten terveysasema on kiinni. Eli ei auta.
Ja jättäisin muut hoitajat pulaan jos en menisi :(
ap
[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 22:47"]Mihin ongelma katoaa saikulla? Älä kuuntele idiootteja
[/quote]monet työuupuneet saavat saikusta ( tarpeeksi pitkästä) voimia tehdä ratkaisuja tulevaisuuden suhteen.
Ei ainakaan meidän sairaanhoitajalla näytä helppoa olevan..raatamiselta näyttää hänenkin työ..
Edellisesä työpaikassa (kotihoidossa eri kaupungissa) sh:n työ vaikutti leppoisalta..en kyllä tiedä onko minusta sairaanhoitajaksi
[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 22:51"]Ei ainakaan meidän sairaanhoitajalla näytä helppoa olevan..raatamiselta näyttää hänenkin työ..
Edellisesä työpaikassa (kotihoidossa eri kaupungissa) sh:n työ vaikutti leppoisalta..en kyllä tiedä onko minusta sairaanhoitajaksi
[/quote]
Miksei olisi? Perustehtävä on sama, työssä on enemmän tekemisissä lääkkeiden kanssa ja tietenkin opiskelu on vaativampaa. Mutta sh:n papereilla aukeaa ovet myös erikoissairaanhoitoon. Lähihoitajana sinulla on hyvät perusvalmiudet.
[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 22:50"]
[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 22:47"]Mihin ongelma katoaa saikulla? Älä kuuntele idiootteja [/quote]monet työuupuneet saavat saikusta ( tarpeeksi pitkästä) voimia tehdä ratkaisuja tulevaisuuden suhteen.
[/quote]
Olen ollut melkein 3 kk töissä ko paikassa, joten en tiedä kehtaisinko mennä lääkärille itkemään.
Unettomia öitä kyllä on vietetty, kun ahdistaa ja itkettää työt. Miksi tämä ala on niin epäreilu? Miksi kotihoito on vedetty tähän pisteeseen?
Minua taas ahdistaa se, että työt loppuvat. :(
[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 22:54"][quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 22:50"]
[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 22:47"]Mihin ongelma katoaa saikulla? Älä kuuntele idiootteja [/quote]monet työuupuneet saavat saikusta ( tarpeeksi pitkästä) voimia tehdä ratkaisuja tulevaisuuden suhteen.
[/quote]
Olen ollut melkein 3 kk töissä ko paikassa, joten en tiedä kehtaisinko mennä lääkärille itkemään.
Unettomia öitä kyllä on vietetty, kun ahdistaa ja itkettää työt. Miksi tämä ala on niin epäreilu? Miksi kotihoito on vedetty tähän pisteeseen?
[/quote] olet tunnollinen, ja tunnolliset uupuu hoitoalalla. Ootkohan jyväskylässä, täällä on ainakin ihan sama tilanne kotihoidossa
Olen sh kotihoidossa ja nyt jo vituttaa maanantain aamuvuoro. Tsemppiä ap.
[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 22:55"]
[/quote]
Minullakin pitäisi loppua keväällä, mutta miten ikinä jaksan siihen saakka?
[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 22:56"]
[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 22:54"][quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 22:50"] [quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 22:47"]Mihin ongelma katoaa saikulla? Älä kuuntele idiootteja [/quote]monet työuupuneet saavat saikusta ( tarpeeksi pitkästä) voimia tehdä ratkaisuja tulevaisuuden suhteen. [/quote]
Unettomia öitä kyllä on vietetty, kun ahdistaa ja itkettää työt. Miksi tämä ala on niin epäreilu? Miksi kotihoito on vedetty tähän pisteeseen? [/quote] olet tunnollinen, ja tunnolliset uupuu hoitoalalla. Ootkohan jyväskylässä, täällä on ainakin ihan sama tilanne kotihoidossa
[/quote]
Miten ne ei tunnolliset sitten tekee työnsä? Eihän työtä voi tehdä kuin hyvin.
t:toinen uupunut ja sairaslomallakin oleva hoitaja
Itse olen ollut kiinnostunt lähihoitajan ammatista ja juuri tuosta kotihoidosta, onko se oikeasti joka päivä tuollaista kiirettä että taukoja ei ehdi pitää? Vai onko jotain hyviä paikkoja?
[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 22:54"][quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 22:50"] [quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 22:47"]Mihin ongelma katoaa saikulla? Älä kuuntele idiootteja [/quote]monet työuupuneet saavat saikusta ( tarpeeksi pitkästä) voimia tehdä ratkaisuja tulevaisuuden suhteen. [/quote]
Unettomia öitä kyllä on vietetty, kun ahdistaa ja itkettää työt. Miksi tämä ala on niin epäreilu? Miksi kotihoito on vedetty tähän pisteeseen? [/quote] olet tunnollinen, ja tunnolliset uupuu hoitoalalla. Ootkohan jyväskylässä, täällä on ainakin ihan sama tilanne kotihoidossa
[/quote]
Olen Itä-Suomessa ja työtilanne erittäin huono
Minulla loppuu tämä työsopimus nyt kuun lopussa, mutta lupauduin jo tyhmyyttäni jatkamaan kevääseen..sopimusta ei vaan ole tehty vielä kirjallisesti
[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 22:55"]
[/quote]
Minullakin pitäisi loppua keväällä, mutta miten ikinä jaksan siihen saakka?
[/quote]
Ikävää. Itse en saa nukuttua kunnolla, kun en ole saanut vielä uutta työpaikkaa. Aivan hirveä olo ja kauheat itsesyytökset, kun en kouluttautunut esim. sosiaali- ja terveysalalle.
[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 22:58"]
Itse olen ollut kiinnostunt lähihoitajan ammatista ja juuri tuosta kotihoidosta, onko se oikeasti joka päivä tuollaista kiirettä että taukoja ei ehdi pitää? Vai onko jotain hyviä paikkoja?
[/quote]
Ei ole joka paikassa..olen ollut etelässä kahdessa eri paikassa ja tykkäsin kovasti..tämä nykyinen paikka on yksityinen yritys jolta kaupunki ostanut palvelut, mutta kaupunki "päättää" kuinka paljon työntekijöitä yms taloudelliset asiat..ainakin näin olen ymmärtänyt..
ap
Älä ainakaan sairaanhoitajaksi lue! Sama kiire jatkuu, mutta vastuuta tuplasti enemmän. Kyllä sitä on saanu iltavuoron jälkeen (pahimmillaan vastuulla 18 monisairasta potilasta) monta kertaa huokasta, että onneks kukaan ei kuollu. Ja olen erikoissairaanhoidossa töissä. Alanvaihto täälläkin edessä..
T:sh
[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 23:13"]Älä ainakaan sairaanhoitajaksi lue! Sama kiire jatkuu, mutta vastuuta tuplasti enemmän. Kyllä sitä on saanu iltavuoron jälkeen (pahimmillaan vastuulla 18 monisairasta potilasta) monta kertaa huokasta, että onneks kukaan ei kuollu. Ja olen erikoissairaanhoidossa töissä. Alanvaihto täälläkin edessä..
T:sh
[/quote]
Meillä ei ole tollasta. On paikkoja missä on hyvä henkilöstömitoitus. Olen erikoissairaanhoidossa, modulissa enintään 10 potilasta ja aina vähintään yksi työpari joko sh tai lh, usein meitä on kolmekin hoitamassa. Tietysti ajoittain on kiirettä ja hätätilanteita kun potilaat on tosi sairaita. Mutta harvoin niin ettei oikeesti selvitä.
Älä mene töihin. Ota saikkua.