Raskausajan paino
Olen rv 15 ja painoa on tullut 17 kg. Nyt neuvolassa sanottiin, että on tullut vähän liikaa. Kamalaa, mulle paino on aina ollut herkkäaihe. Olen aina ollut ylipainoinen. Nyt painoa siis 110 kg, pituus 163 cm.
En enää mene neuvolaan. Synnytän kotona kun neuvolassa saa tollasta kohtelua.
Kommentit (10)
Eihän toi oo vielä paha. Joo, synnytä kotona ettei tartte kätilöparkojen nähdä ihan kaikkea! Yöööök!
Mikä olisi sitten normaalipaino ? Mä olen aina ollut iso ihminen. Syön tietenkin, mutta en mitenkään paljon. Olen ollut masentunut pitkään ja syöminen on ollut lohduke aika-ajoin. Mulla on myös taustaa sillein, että olen ollut psykiatrisella osastolla hoidossa. Olen siis tosi herkkä ikäville kommenteille. En uskalla tosiaan enää mennä neuvolaan...
Onko kotona yksin synnyttäminen ok ? Kokemuksia ?
On ok! Ehdottomasti! Mut suosittelen et synnytät pönttöön ettei vauvaa satu kun putoaa veteen.. Pistä vaan kampoihin siellä neuvolassa, ei ne oikeesti mitään tiedä vaan tottelevat sokeesti jotain lakeja ja sääntöjä.
Ylipainoiselle ihmiselle hyvä raskauajan painonnousu on 7kg-9kg, koko raskauden aikana joten on tuo juu todella paljon. Normaali painoiselle on 12kg ja alipainoiselle 15kg-20kg. T:Neuvola th
Oho itse odotan toista lasta nyt rv 31 ja painoa tullut 5kg, edellisessä raskaudessa kiloja tuli raskauden aikana 13kg, 12kg jäi sairaalaan ja se viimeinen 1kg lähti imettämällä.
Ei helvetti, miten olet onnistunut tuossa? Itsellä oli rv 10 pudonnut paino muutaman kilon kaiken sen pahoinvoinnin takia!
Ohhoh, no suoraan sanoen onhan tuota painboa tullut melkoisesti!!! Tyttärellä rv 17 ja ei ole tullut vielä kiloakaan.
Nyt keskity syömään terveellisesti ja liikkumaan jonkun verran. Älä kerää painoa enempää, niin loppuraskaus ja synnytyskin on helpompi. :-) Onnea raskauteen.
Provohan tuo on.
Terv. rv 40, 12 kg tullut lisää. (Bmi 20 ennen raskautta).
No onhan tuota painoa tullut aika järkyttävästi. Itse olen rv 21 ja painoa tullut 2 kg.