Sydänääniä vkolla 9+ ?
Olen menossa ekaan neuvolaan viikon päästä, silloin viikkoja kasassa 9+4. Onkohan mitään mahdollisuutta saada silloin sydänääniä kuuluviin dopplerilla?
Meille tulee sekä mun että miehen vanhemmat + isovanhemmat kylään samana iltana, olisi kiva kertoa vauvauutiset kaikille yhtä aikaa mutta kun mulla ei ole mitään raskausoireita paitsi puuttuvat menkat ja plussaa näyttävä testi... Sydänäänet ikäänkuin varmistaisivat raskauden.
Vatsanseudullani ei ole juurikaan ylimääräistä, joten sikäli kuuluvuuden pitäisi olla ihan hyvä. Toisaalta muistelen, että joku lääkäri olisi joskus kommentoinut kohtuni olevan taaksepäin kallellaan mikä varmaan taas huonontaa kuuluvuutta. Sekä esikoisesta että toisesta lapsesta sydänäänet on kuitenkin saatu kuuluviin vko:lla 10 + jotain.
Kommentit (3)
Vaikka en ole " hoikkamahainen" . Mutta se on ilmeisesti kuitenkin tavallisempaa että nuilla viikoilla ei vielä kuulu, meillä ainakin neuvolantäti oli aivan ihmeissään ja epäili että viikkoja täytyy olla enemmän - myöhemmin ultrassa on todettu että viikot piti paikkansa. Toivottavasti saat kuulla jo äänet, mutta ethän pety jos ei kuulukaan.
Onnea!
HANNELE rv 16+3
Saattaapi jo kuulua, mutta ei kannata huolestua, jos ei kuulu! Pikkuruinen voi sijaita sellaisessa paikassa, että ääntä ei saa kuuluviin. Kun pikku papu kasvaa, niin sydänäänet kyllä varmasti kuuluvat. (sydän on vielä niin pieni, että se voi jäädä oman vahvan sydämenäänen peittoon) Riviviikolta 12 lähtien kuitenkin pitäisi kuulua hyvin jumputus. :)
T. Tirppis ja kroolaaja 24+1
Näin tästä toisesta. Kohtu eteenpäin kallistunut ja hoikka" mahainen" . Hyvin kuului äänet ja löytyikin heti kun dopleri mahalle laitettiin.
Esikoista odottaessa eri neuvolassa ei samoilla viikoilla edes suostuttu kuuntelemaan...