Miksi ihmeessä ihmiset puhuvat muiden ihmisten arkiset asiat eteenpäin - ihan kuin ne olisivat suuriakin uutisia?
Äitini ilmoitti 3 kk sitten että Merja (en tunne) sai lopputilin ja on nyt työtön. Merja on hakenut koulutukseen yms yms - voi voi. Viimeisessä puhelussa sitten päivitti Merjan tilanteen - on nyt kuulemma työssä ”firmassa x”.
Samalla isäni puhui jostain isomman firman johtajasta ”tuskin pärjää siinä työssä”. Ihme kommentteja random - ihmisistä.
Miten jaksaa kuunnella tätä.
Kommentit (9)
Sitä minäkin olen ihmetellyt. Jotkut ovat oikeasti juoruilijoita. Oikein kysyvät.
Onko ap:n isä itse jonkun toisen firman johtaja?
Luulen, että se, että pystyy huutamaan esim. junassa 2 tuntia tauotta puhelimeen, vaatii sen, että käsittelee myös muiden ihmisten asioita.
Jotain pitää puhua mutta kun ei omissa asioissa ole riittävästi kerrottavaa niin siirrytään juoruamaan muitten asiat.
Minusta olisi oikein mielenkiintoista kun joku kertoisi ihan "oikean" ihmisen vaikkapa arkisista asioista. Ja vielä lisäksi oikein puhumalla. Nyt joudun täällä palstoilla vain lukemaan tuntemattomien ihmisten arkisia asioita. Kovasti näyttää teitä muitakin kiinnostavan.
Juu en ymmärrä. Ok, joskus kuulee niin outoja kohtaloita, että niistä voi olla mielenkiintoista keskustella, mutta random tyyppien arkiset kuulumiset eivät kiinnosta yhtään. Mieluummin keskustelen vaikka uutisista tai kulttuurista.
Normaaliahan se on, että puhutaan ihmisten kuulumisista. Henkilökohtaisempien asioiden ja salaisuuksien kertominen on sitten ihan eri juttu.
Juu minäkin ihmettelin kun entinen kaveri puhui kaikki asiani työkavereilleen. Ihan tuntemattomille ihmisille. Aloin ihmettelemään kun kyseli kaikkia asioitani niin vastasi vain" kun ne kyselee". Itsellään ei mitään elämää ollut kaupassakäyntiä lukuunottamatta. siihen loppu yhteydenpito juoruämmän kanssa.