Te-toimiston työllistymissuunnitelman
uusiminen. Nythän niitä aletaan käydä kasvotusten. Minulle tuli aika parin viikon päähän. Joka siis on ihan ok minulle kun asunkin vielä tosi lähellä. Tosin puhelimitse sama asia hoituisi vähemmällä.
Miksi tässä tapaamisessa pitää olla mukana sosiaaliohjaaja?! En ole masentunut, ei ole elämänhallinnan ongelmia, silti mukana tulleessa lapussa lukee, että sosiaaliohjaaja on myös paikalla. Eli tarvisten työkkärin mielestä sosiaaliohjaajan apua vain sen takia ettei ole töitä :D
Kommentit (13)
Se auttaa sua hommaamaan kaikki mahdolliset tuet, ettei tarvitse töitä tehdä. Kannattaa esim just kysellä, et mihin kaikkiin tukiin oot oikeutettu. Ei sun kannata ottaa mitään työtä vastaan ellei bruttotulo ole vähintään 2400e
Vierailija kirjoitti:
Varmaan kartoittavat tilanteen ja jos sos. avulle tarvetta, saat heti vastaukset kysymyksiin ja alustavan neuvonnan. Tuskin se jatkossa siellä on mukana, jos nyt todetaan, ettei sellaiselle ole tarvetta. Mitä se haittaa vaikka siellä olisi eka kerralla mukana pastori ja manikyristikin?
Mutta kun sosiaaliohjaaja oli mukana viime vuoden syksyllä kun oli typ:in palveluissa josta siirryin työllisyyden kuntakokeiluun kun typ palvelu lopetettiin. Olin välissä jo 6kk ilmaistöissä työkokeilussa. Siksi ihmettelin mihin tarvitsen taas sosiaaliohjaajan läsnäoloa :D
Oletko pitkäänkin ollut työtön ja väistellyt palveluita? Kyseessä on luultavasti aktivointisuunnitelman tekeminen, ei työllisyyssuunnitelman.
Ilmeisesti sulla on työttömys jatkunut jo vuosia, mutta ikää ei ole paljon. Yrittävät siis auttaa sinut työelämään. En jaksa uskoa, että tuollaisia resursseja tuhlataan johonkin viisikymppiseen, joka ei ole nykyään mitään haluttua työvoimaa, edes palkattomaan työkokeiluun.
Vierailija kirjoitti:
Oletko pitkäänkin ollut työtön ja väistellyt palveluita? Kyseessä on luultavasti aktivointisuunnitelman tekeminen, ei työllisyyssuunnitelman.
En ole vältellyt mitään palveluita. Kyseessä on ihan työllistymissuunnitelman päivittäminen eli se 3kk välein uusittava työllistyssuunnitelma. Ei aktivointisuunnitelma, sellaista ei ole olemassa. Olin jo tänä vuonna 6kk ilmaistöissä työkokeilussa joten enkähän ole ollut ihan tarpeeksi aktiivinen.
ap
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti sulla on työttömys jatkunut jo vuosia, mutta ikää ei ole paljon. Yrittävät siis auttaa sinut työelämään. En jaksa uskoa, että tuollaisia resursseja tuhlataan johonkin viisikymppiseen, joka ei ole nykyään mitään haluttua työvoimaa, edes palkattomaan työkokeiluun.
Pari vuotta. 90- luvulla syntynyt joten en mikään kovin vanha vielä. Mun ikäiset on haluttua työvoimaa työkokeilun muodossa ja ihan työkkärin pakottamana. 6kk olin tänä vuonna työkokeilussa :D
ap
Minulla tehty työllistymissuunnitelma viimeksi viime keväänä. Ei ole kukaan soitellut eikä kysellyt. Työtarjouksia tullut useita, kaikkiin hakenut, eikä kukaan työnantaja vastannut. Lisäksi lähetellyt omatoimisesti hakemuksia, hakenut varmaan yli kymmenestä vuokratyöfirmasta, ja yrittänyt saada palkatonta työkokeilupaikkaa. Ei vastauksia. Ikää on sen verran ettei toivoa palkkatyöstä enää ole, kun työhistoria on rikkonaista, välillä työttömänä kotona ja välillä joku lyhyt työvoimakoulutus. Työtkin olleet vähän erilaisia, joten sellaista vankkaa osaamista yhdestä alasta ei ole päässyt syntymään. Jos samaa paikkaa hakee joku nelikymppinen jolla alan koulutus ja työkokemusta vuosi, se menee varmasti minun edelle.
mikset vuokratöihin mee jos työt kiinnostaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole vältellyt mitään palveluita. Kyseessä on ihan työllistymissuunnitelman päivittäminen eli se 3kk välein uusittava työllistyssuunnitelma. Ei aktivointisuunnitelma, sellaista ei ole olemassa. Olin jo tänä vuonna 6kk ilmaistöissä työkokeilussa joten enkähän ole ollut ihan tarpeeksi aktiivinen.
ap
Kyllä aktivointisuunnitelma on olemassa. Katso Finlexistä jos et usko.
Aktivointisuunnitelma tehdään kaikille joilla on riittävän monta päivää työmarkkinatuella oloa takana. Aktivointisuunnitelmien teko lopetetaan vasta silloin, jos/kun työssäoloehto täyttyy, eli tulee oikeutetuksi peruspäivärahaan tai ansiosidonnaiseen.
Aktivointisuunnitelman teossa on työkkäritädin lisäksi aina sosiaaliohjaaja mukana.
siis mihin tahansa hanttihommiin, niitä löytyy vuokrafirmoista.
On siellä vartijatkin valmiudessa oven takana, siltä varalta että hermostut niiden läppään. Tuskin niillä kuitenkaan palkallista työtä tarjota.
Nythän on käsittääkseni paras aika työllistyä ainakin osa-/määräaikaisesti kaupan alalle tai vaikka Postille.
Varmaan kartoittavat tilanteen ja jos sos. avulle tarvetta, saat heti vastaukset kysymyksiin ja alustavan neuvonnan. Tuskin se jatkossa siellä on mukana, jos nyt todetaan, ettei sellaiselle ole tarvetta. Mitä se haittaa vaikka siellä olisi eka kerralla mukana pastori ja manikyristikin?