Mulla on 20 vuotta ollut Mirena hormonikierukka
Ei tietenkään sama. Neljäs menossa mutta ihan tauotta olen pitänyt. Mietin, että pitäisikö poistaa lopullisesti? Ihanaa kun ei ole ollut menkkoja eikä muitakaan oireita. Mietin että olisko kuitenkin parempi olla ilman?
Kommentit (2)
Vierailija kirjoitti:
Minulla ollut vuodesta 2002. Viimeisin on ollut7 vuotta. Vuosi sitten kävin gynellä, että mitä tälle tehdään, niin sanoi, että pidetään. Tämän ikäisellä (52 v) hiipunut teho on riittävä, ja auttaa vaihdevuosioireissa. Hautaan tällä ei kuulemma kande mennä, mutt en tullut kysyneeksi miksi ei.
Mielenkiintoinen tieto. Minulla on ollut Mirena reilut kuusi vuotta, koska en ole saanut aikaiseksi mennä gynelle. Ihoni on ollut ihan kamalassa kunnossa siitä saakka, kun se asetettiin, ja mielialan vaihtelut lähes yhtä pahoja kuin aikoinaan ehkäisypillereitä syödessä, mutta vaihtoehdoksi annettiin vain kohdun limakalvon tuhoaminen lämpöpallolla, enkä siihen suostunut. Jos olisi annettu kohdunpoisto, olisin ottanut sen innosta kiljuen. Kierukka on minulla siis vain ihan älyttömän runsaiden vuotojen takia. En tiedä, onko minulla ollut vaihdevuodet, ovatko ne parhaillaan vai mitä niille on tapahtunut, olin 52-vuotias kun horminikierukka niihin hirmuvuotoihin asennettiin.
Minulla ollut vuodesta 2002. Viimeisin on ollut7 vuotta. Vuosi sitten kävin gynellä, että mitä tälle tehdään, niin sanoi, että pidetään. Tämän ikäisellä (52 v) hiipunut teho on riittävä, ja auttaa vaihdevuosioireissa. Hautaan tällä ei kuulemma kande mennä, mutt en tullut kysyneeksi miksi ei.