Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Alec Baldwin ampui naisen kuoliaaksi ja haavoitti miestä

Vierailija
22.10.2021 |

Kommentit (588)

Vierailija
561/588 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Adam Baldwin ei ole tätä veljessarjaa, johon Alec, Stephen yms. kuuluvat.

No mä jo vähän ihmettelinkin kun tuo Adamin sävy twitterissä on sen sorttinen, että ohjeistaa miten näyttelijän kuuluu asetta käsitellä ja tarkistaa. Siis tokihan se on hyvä ohjeistaa mutta luulisi veljeään kohtaan kokevan sympatiaa tuollaisen tragedian jälkeen. Eli eri suvun tyyppi siis, niitä veljeksiä on monta mutta tuo Adam ei kuulu näihin Baldwineihin.

On hyvin kaukaista sukua, yhteisiä esi-isiä on ollut 1600-luvulla.

Vierailija
562/588 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä on Baldwin nyt Hero kanavalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
563/588 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyypillistä Hollywoodin vasuritouhua. Bidenin äänestäjillä ei ole kaikki megahertsit tallella.

Vierailija
564/588 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"A “prop” gun is a gun no less than a “prop” cigar lighter is a cigar lighter, etc.

“Prop” means *Property*, not fake or toy."

Mitä tuo tarkoittaa? Adam Baldwinin twiitistä otettu

Se tarkoittaa että ne aseet mitä noissa kuvauksissa käytetään, on ihan oikeita toimivia aseita. Suomessa näin ei kyllä käsittääkseni ole. Jos tuolla kerran käytetään rinnakkain kovia ja paukkupatruunoita ja vieläpä läheltäpititilanteita sattunut aiemminkin, niin tuossa pitäisi olla käytössä idiootti varma protokolla, jonka mukaan edetään, jolloin tällaista onnettomuutta ei voisi syntyä, vaikka joku olisi kovat piippuun laittanutkin. Ja jos sellainen on, niin tuossa siitä on luistettu. Adam Baldwinin twiitissä oli jotain, että Alec oli todennut ettei hänelle ole koskaan aiemmin annettu kuumaa asetta. Mistä hän voi sen tietää, ellei ole tarkistanut ja jos on aina tarkistanut, miksei tarkistanut nyt?

No kyllä yleensä niitä prop guneja on modattu sen verran, että oikeita luoteja ei saa niin vain niihin ladattua (yleensä kaliiberia on saatu rukattua). Mitä modernimpi ase, sen helpompi on ilmeisesti modata. Nythän käytössä on ollut vintage-aseita, ja vaikka olen koko elämäni puolustusvoimien räkäpäitä keräillyt tuolta viereisestä metsästä, niin en kyllä erottaisi, että onko ladatussa aseessa oikeita ammuksia vai paukkupatruunoita vai jotain muuta. Ja pelkällä pumpulillakin (vai paperitollolla?) on onnistuttu ampumaan henki pois prop gunilla...

Vierailija
565/588 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka näistä Baldwineista oli aikanaan Sopranoksessa? Jäänyt sellanen jakso mieleen.

Vierailija
566/588 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka näistä Baldwineista oli aikanaan Sopranoksessa? Jäänyt sellanen jakso mieleen.

Daniel?  Ehkä kaikkein vähiten kuuluisa, mutta yhtä lailla sekoillut kuin kuuluisammat veljensä. Joita en kyllä erota toisistaan.

Vierailija
567/588 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ja kun aseturvallisuus on noin leväperäisellä tolalla USA:ssa tai Hollywoodissa, miten ihmeessä siellä ei tule enemmän noita kuolonuhreja? Kerran 20-30 vuodessa tapahtuu nyt sellainen onnettomuus kuvauksissa...

Vierailija
568/588 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sietäisit hävetä sinä joka patjaksi uhria kutsut. Kuvotus.

Vierailija
569/588 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alec oli hurjan komea mies aikanaan. Hassua miten hän rupsahti samaan aikaan kun tapasi Hilarian ja rupesi mukamas elämään terveellisesti.

Vierailija
570/588 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näyttelijät eivät kuulemma edes SAA mennä sörkkimään niitä aseita, se perustuu heidän sopimukseen, koska eivät ole koulutettuja siihen. Se prop master on joka on kouulutettu aseisiin.

Vierailija
571/588 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko on pantu Amerikan asiat kuntoon taas kerran? Tyhmyyskortti vedetty esiin? En jaksanut lukea koko ketjua kun asiallista tietoa saa USAn mediasta.

Vierailija
572/588 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joko on pantu Amerikan asiat kuntoon taas kerran? Tyhmyyskortti vedetty esiin? En jaksanut lukea koko ketjua kun asiallista tietoa saa USAn mediasta.

Kerroppa sitten asiallinen tieto USA:n mediasta? Kiinnostaa ammatillisessa mielessä, tää tulee meille eteen maanantaina kahvihuoneessa.

Vierailija
573/588 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Outoa. Amerikassa kun ollaan kai keskimäärin aika paljon aseiden kanssa tekemisissä, niin varsinkin näyttelijällä luulisi olevan jo rutiini oikein toimimisesta.

Esimerkki - jos joku antaa minulle aseen, ja sanoo sen olevan ladattu, tarkistan että asia on niin, pidän sen varmistettuna enkä osoittele sillä muuta kuin mitä aion todella ampua.

Jos joku taas antaa minulle aseen ja sanoo että se EI ole ladattu, tarkistan että asia todella on niin, varmistan aseen enkä osoittele sillä muuta kuin mitä todella olisin valmis ampumaan.

Ei varsinaisesti rakettitiedettä, mutta vaatii pikkuisen itsekuria. Eipä ole minulle sattunut vahingonlaukauksia neljänkymmenen vuoden aikana.

Mutta oletko sinä näyttelijä?

Tuntuu jotenkin oudolta, että näyttelijöiden pitäisi kesken kuvausten kiirettä ja sählinkiä (ja molempia riittää) ruveta tarkistamaan rekvisiittaa, että kaikki on varmasti turvallista. Sitä varten kun on omat työntekijät.

Minä olen näyttelijä, ja tarkistan aina oman rekvisiittani, jos on turvallisuusasioista kyse. En luota kehenkään näissä asioissa. Olen ollut ulkomailla töissä teatterissa, jossa ei olisi annettu koskea aseeseen ennen kuin hetki ennen lavalle menoa; aseen luovuttava henkilö on tarkistanut aseen aiemmin ja laittanut sen lukolliseen laatikkoon. Lukollinen laatikko avataan viisi minuuttia ennen lavalle astumista, ja ase ojennetaan näyttelijälle juuri ennen lavalle astumista. Minä kieltäydyin kohteliaasti. Kerroin, etten todellakaan mene sohimaan lavalle sellaisen aseen kanssa, jota en itse saa tarkistaa ennakkoon. Säännöstä ei poikettu, joten päädyttiin lopulta ratkaisuun, että käytän täysin feikkiä asetta (jossa ei ole mitään liikkuvia osia ja piippukin on valettu umpeen) ja laukauksen ääni tulee äänipöydästä. Mielestäni asiallinen homma. Kaikki tietävät, että teatteri on teatteria, eli ei mitään väliä, vaikka joku eturivissä istuva olisikin huomannut, että ase on täysin feikki. Samoin elokuvista kaikki tietävät, että ne eivät ole dokumenttia. Turvallisuusasioissa on myös helppo ymmärtää, miksi vähän oikaistaan eikä käytetä aitoja välineitä. Jos jonkun elokuvakokemus menee siitä pilalle, kun huomaa, että onkin "lelupyssy" käytössä, lienee aika etsiä uusi harrastus.

Vierailija
574/588 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siellä on joku pistänyt leikkiluotien tilalle aidot ja tappavat luodit.

Tuottaja lusimaan. Case closed.

Vierailija
575/588 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä voi verrata siihen, että haet auton huollosta ja ajat ensimmäisessä risteyksessä rollaattorilla kulkevan papparaisen yli siitä syystä, että huoltomies on kytkenyt jarrut pois päältä.

Vierailija
576/588 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä voi verrata siihen, että haet auton huollosta ja ajat ensimmäisessä risteyksessä rollaattorilla kulkevan papparaisen yli siitä syystä, että huoltomies on kytkenyt jarrut pois päältä.

Ehkä jos kuski olisi Ville 5 v.

Aikuisen ihmisen pitää kantaa vastuu teoistaan, vaikka olisikin WOKE.

Vierailija
577/588 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku Trumpin kannattaja laittoi aseeseen panoksen, koska Alec esitti televisiossa parodiahahmoa Trumpista. Trumphan vaati ohjelman lopettamista.

Vierailija
578/588 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Daniel?  Ehkä kaikkein vähiten kuuluisa, mutta yhtä lailla sekoillut kuin kuuluisammat veljensä. Joita en kyllä erota toisistaan.

Et erota toisistaan ja nämä kun ei ole edes erityisesti toistensa kanssa samannäköisiä.. Sulla taitaa olla muutenkin surkea kasvomuisti tai muisti yleensä? ;)

Vierailija
579/588 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et erota toisistaan ja nämä kun ei ole edes erityisesti toistensa kanssa samannäköisiä.. Sulla taitaa olla muutenkin surkea kasvomuisti tai muisti yleensä? ;)

Testatusti minulla on lievä kasvosokeus, ja se liittyy huonoon nimimuistiin. En muista minulle merkityksettömiä ihmisiä. Tähän liittyy myös se, että tunnistan kuitenkin "suuria" julkkiksia nimeltä ja naamalta, ja tämä on arvioitu johtuvan siitä, että aivoni eivät kategorisoi heitä "ihmisiksi" vaan "esineiksi". Lyhytkestoinen muistini on erinomainen, pitkäkestoisessakaan ei ole ongelmia. En vaan kertakaikkiaan kiinnitä niin paljon huomiota omasta mielestäni epäkiinnostaviin ihmisiin, että heidän kasvonsa jäisivät muistiini.

Pystyn kuvailemaan vastaantulleen auton merkkiä, mallia ja kuraroiskeita myöden, mutta en osaa sanoa, oliko kuski nainen vai mies, koska en ole edes katsonut kuskia. Minua EI kannata pyytää tunnistamaan ketään poliisin rivistä.

Olen pahoillani, että jouduit hetken hekumoimaan huonomuistisuudellani.

En kyllä nyt oikein pysty yhdistämään, että mitä mahdollisella huonomuistisuudellani on tekemistä tämän ketjun aiheen tai tässä käsiteltyjen asioiden kanssa. Jokainen voi käydä kurkkaamassa filmitietokannasta tai wikipediasta suurimman osan faktoista, joita täällä on näyttelijöistä kerrottu.

Vierailija
580/588 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin menee. Miksei tappamista ja aseita sisältäviä leffoja jo kielletä? Miksi porukkaa jatkuvasti kuolee kuvauksissa oikeisiin luoteihin???