Paljonko annan bensarahaa ?
Lähdemme ystävän kanssa reissuun. Matkaa on 120 km suunta. Eli 240 km :2. Mikä olisi sopiva summa kun hänen autolla mennään.
En siis pyytänyt kuskiksi vaan reissu yhdessä sovittu.
Kiitos avusta
Kommentit (20)
Vierailija kirjoitti:
40-50 euroa?
No on liikaa..
Ap
Kysyt paljonko bensat maksoi ja tarjoudut maksamaan puolet. Jos hän ei ota niitä rahoja vastaan niin et ala tyrkyttää. Minä en tiedä mitään vittumaisempaa kuin sen kun pyydän jonkun kyytiini ja tämä tyrkyttämällä tyrkyttää rahaa vaikka sanon että en pyydä mitään.
m37
Rahan vaihto ystävien välillä on inhottavaa. Tarjoa kunnon illallinen perillä.
Riippuu autosta. Kuinka paljon se ota 100:lle?
20e
120km bensat = autosta riippuen 10-15€ ja siihen päälle pieni kahviraha.
Siinä laskuri. Itse ainakin puolet kuluista
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
40-50 euroa?
No on liikaa..
Ap
Sun nyt täytyy vaan hyväksyä että autossa on kuluja.
Vakuutus, renkaat, huollot tuon bensan lisäksi, jotka täytyy kilometreihin laskea.
Joten toi 50 egee alkaa olla lähellä totuutta.
Lisäksi voisit vähän tipata, koska siivellä menet toisen joutuessa ajamaan.
Joten pyöree huntti on OK.
Minusta on ollut kiva kun olen ollut kuskina niin kyydissä olija on tarjonnut matkan varrella kahvit tms.
Puolet bensoista ja ehkä vähän extraa päälle vielä, kuluu se auto koko ajan. Itse autottomana ja ajokortittomana tarjoan aina avokätisesti bensarahaa. se vain kuuluu hyviin tapoihin, ei kenenkään kyydissä pidä ilmaiseksi röhöttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
40-50 euroa?
No on liikaa..
ApSun nyt täytyy vaan hyväksyä että autossa on kuluja.
Vakuutus, renkaat, huollot tuon bensan lisäksi, jotka täytyy kilometreihin laskea.
Joten pyöree huntti on OK.
Itselläni on myös auto. Tiedän että se maksaa. Tää ystävä nyt halusi olla kuski. Sopii mulle ja 20 ajattelin itse. Harvoin olen kyydissä siksi mietin summaa kun en itse varmaan ottaisi kuin ne kahvit vaan..Mutta tää ystävä ln tarkempi rahasta.
Auton pito on kallista ja viherpiipertäjien takia kallistuu koko ajan. Nytkin bensa on jo ennätyskallista ja voi kohtapuoliin alkaa harveta autolliset kaverit kun ei ole enää varaa pitää autoa.
Meiän auton kulutuksella olis n.40e näillä korkeilla bensan hinnoilla. Ehkä tarjoisit siitä puolet 20e? Yhteinen reissu, yhteiset kulut/ tasan, ellei ystävä sit sano että tarjoaa matkan sit voit tosiaan tarjota ruuan tms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
40-50 euroa?
No on liikaa..
ApSun nyt täytyy vaan hyväksyä että autossa on kuluja.
Joten pyöree huntti on OK.Itselläni on myös auto. Tiedän että se maksaa. Tää ystävä nyt halusi olla kuski. Sopii mulle ja 20 ajattelin itse. Harvoin olen kyydissä siksi mietin summaa kun en itse varmaan ottaisi kuin ne kahvit vaan..Mutta tää ystävä ln tarkempi rahasta.
Kirjoitin tuon huumorilla, mitä ilmeisesti osa palstalaisista ei ymmärtänyt.
Tutulta tuntuu. Kun reissataan mun autolla niin en edes halua mitään, vituttaa lähinnä laskeminen. Ei se kaveri niin paljoa paina että bensaa menis enemmän. En edes ajattele asiaa. Kun ollaan kaverin autolla niin aina laskee ja kaivan kuvetta oman sielunrauhan säilyttämiseksi 😂
Jokainen tyylillään.
Toi sun miettimä 20€ on ainakin tarpeeksi, jos kaveri kerran on nuuka. Ei nyrpisty nenu.
Vierailija kirjoitti:
Meiän auton kulutuksella olis n.40e näillä korkeilla bensan hinnoilla. Ehkä tarjoisit siitä puolet 20e? Yhteinen reissu, yhteiset kulut/ tasan, ellei ystävä sit sano että tarjoaa matkan sit voit tosiaan tarjota ruuan tms.
Juuri näin tuumin. Ystävä on hanakka rahan päälle. Annoin kerran 50 hieman pidemmästä ajosta ja luulin saavani 20 takaisin..En saanut. Siksi nyt hinnoittelen mielestäni oikein eli 20-25. Mulla myös auto. Itse ilahtuisin 15-20 eurosta.
Ap
Lähtökohtaisesti bensakulut on meillä jaettu aina tasan, tuosta voi laskea https://nettilaskin.com/raha-ja-talous-laskimet/bensalaskuri/
Et mitään