Kolmas annos kaikille?
https://www.iltalehti.fi/koronavirus/a/7123595a-4d60-4049-981b-c7eb08f8…
THL: kolmatta rokoteannosta tullaan ”todennäköisesti” tarjoamaan koko väestölle
Tilannekatsauksessa oli mukana STM:n johtaja Pasi Pohjola sekä THL:n johtava asiantuntija Mia Kontio.
Kommentit (25)
Ensin riitti yksi rokote sairaille ja vanhuksille, sitten se tarvittiin kaikille. Sen jälkeen tehoste sairaille ja vanhuksille, lopulta kaikille. Vieläkin tauti jyllää ja rokotetut levittävät tautia, joten kolmas rokote kaikille ja samalla tutkimusten mukaan saadaan sitten imusolmukkeisiin melko vakava-asteinen tulehdus ja mahdollisesti tuhotaan melkomoisesti immuunipuolustusta, mutta kyllä tämä kaikki on vaivan arvoista.
Minulle riittää. Tätä pskaa on nyt nähty riittävästi. Pitäkää rokotteenne.
Loistavaa! Itse olen pian 59vuotias ja ottaisin 3: nnen rokotteen heti, kun sen vain saisi. En ymmärrä, mikä ero on 60vuotiaalla, verrattuna 59vuotiaaseen, että rokotteen saa?
Moniin tauteihin tarvitaan 3 rokotusta. Esim. Hepatiitti.
Mitä sitten? Onneksi lääkeTIETEELLÄ on tarjottavana suojaa vakavaa tautia vastaan rokote. Hullu olisin, jos en tätä apua ottaisi vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Ensin riitti yksi rokote sairaille ja vanhuksille, sitten se tarvittiin kaikille. Sen jälkeen tehoste sairaille ja vanhuksille, lopulta kaikille. Vieläkin tauti jyllää ja rokotetut levittävät tautia, joten kolmas rokote kaikille ja samalla tutkimusten mukaan saadaan sitten imusolmukkeisiin melko vakava-asteinen tulehdus ja mahdollisesti tuhotaan melkomoisesti immuunipuolustusta, mutta kyllä tämä kaikki on vaivan arvoista.
Kyllä heti alusta asti tiedettiin että saadaan kaksi rokotetta ja että rokotetta tarjotaan myös muillekin kuin sairaille ja vanhuksille.
Rokotuskoe jatkuu, tottahan moni haluaa olla vapaaehtoinen koekaniini.
Sopiva hetki ottaa 3. rokote on noin 4 kuukautta toisesta erästä
En saa koronapassia, kun sain rokotteeni ulkomailla. Olen siis tilastoissa rokottamaton. Tuskin minulle voi antaa kolmattakaan piikkiä.
Ensi kesänä koronapassia vaaditaan lähes joka paikkaan ja kolmas rokote tulee vaatimukseksi siihen. Aivan varmasti vaikka miten uskomattomalta voisi nyt tuntuakin mutta ainakin jotain yhtä järjetöntä on varmasti tulossa.
Vierailija kirjoitti:
En saa koronapassia, kun sain rokotteeni ulkomailla. Olen siis tilastoissa rokottamaton. Tuskin minulle voi antaa kolmattakaan piikkiä.
Sitten et saa matkustaa
Vierailija kirjoitti:
Älä paukuta pärstääsi, kun et mitään käsitä mistään.
Jo alunperin tiedettiin, että kaikki kolme rokotetta jotka olivat tarjolla ja jotka ostettiin, että niitä tarvitaan kaksi piikkiä eli
- Astra Zeneca
- Pfizer
- Moderana
Rokotevalmistaja ilmoitti että rokotteita tarvitaan kaksi jotta saadaan täysi vaikutus.
Ei se hallitus eikä STM eikä THL määrännyt, että kaksi rokotetta pitää pistää.
Sama juttu kaikissa maissa, missä noita rokotteita on pistetty.
Joten kommentoija suoltaa valheita palstalle että korvat soi!
Ketä sulla on oikein tarkoitus syyttää. Ja mistä olet joita kuita syyttämässä.
Olisit kusipää hyvilläsi, että rokote on keksitty ja sen saa ilmaiseksi kaikki.
Influenssarokotetta ei saa ilmaiseksi kaikki suomalaiset. Sen saa ilmaiseksi vain lapset, iäkkäät ja kroonisesti sairaat eli riskiryhmiin kuuluvat.
Vasta nyt markkinoilla ja saatavana rokote, jota tarvitsee vain yhden piikin sen nimi on Janssen.
Joten sitä tyhmää turpaasi vain asioista, joista jotakin tiedät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä paukuta pärstääsi, kun et mitään käsitä mistään.
Jo alunperin tiedettiin, että kaikki kolme rokotetta jotka olivat tarjolla ja jotka ostettiin, että niitä tarvitaan kaksi piikkiä eli
- Astra Zeneca
- Pfizer
- Moderana
Rokotevalmistaja ilmoitti että rokotteita tarvitaan kaksi jotta saadaan täysi vaikutus.
Ei se hallitus eikä STM eikä THL määrännyt, että kaksi rokotetta pitää pistää.
Sama juttu kaikissa maissa, missä noita rokotteita on pistetty.
Joten kommentoija suoltaa valheita palstalle että korvat soi!
Ketä sulla on oikein tarkoitus syyttää. Ja mistä olet joita kuita syyttämässä.
Olisit kusipää hyvilläsi, että rokote on keksitty ja sen saa ilmaiseksi kaikki.
Influenssarokotetta ei saa ilmaiseksi kaikki suomalaiset. Sen saa ilmaiseksi vain lapset, iäkkäät ja kroonisesti sairaat eli riskiryhmiin kuuluvat.
Vasta nyt markkinoilla ja saatavana rokote, jota tarvitsee vain yhden piikin sen nimi on Janssen.
Joten sitä tyhmää turpaasi vain asioista, joista jotakin tiedät.
Onko sinuunkin iskenyt rokotteen sivuvaikutuksena paha ärrimurri? Voi toista.
Vierailija kirjoitti:
Loistavaa! Itse olen pian 59vuotias ja ottaisin 3: nnen rokotteen heti, kun sen vain saisi. En ymmärrä, mikä ero on 60vuotiaalla, verrattuna 59vuotiaaseen, että rokotteen saa?
Jotenkin tuntuu olevan pallo pahasti hukassa asioista päättävillä tahoilla. kolmas rokote annetaan syöpäsairaille jotka ovat saaneet hoitoa kahden edellisen vuoden aikana jo kahden kuukauden kuluttua edellisestä rokotuksesta, mutta jos hoidosta on kulunut kaksi vuotta ja yksi kuukausi niin kolmatta rokotusta ei saa lainkaan.
En usko että otan. Toisesta tulehtui imusolmukkeet. En halua uudestaan samaa.
"En saa koronapassia, kun sain rokotteeni ulkomailla. Olen siis tilastoissa rokottamaton. Tuskin minulle voi antaa kolmattakaan piikkiä."
Sama juttu, onneksi se ei matkustamista estä mitenkään.
Kysyin jo toista rokotetta saadessani kesäkuussa, että milloin saan kolmannen annoksen. Hoitajattaret eivät osanneet vastata. Ellei kolmaskaan rokote annan pitempiaikaista suojaa kuin reilut puoli vuotta, joudumme ottamaan vielä lisää rokotteita lähivuosina?
Vierailija kirjoitti:
Mitä sitten? Onneksi lääkeTIETEELLÄ on tarjottavana suojaa vakavaa tautia vastaan rokote. Hullu olisin, jos en tätä apua ottaisi vastaan.
Kyllä tiede ja lääkkeiden kehittelijät tietää, hullu olisi jos ei sitä apua ottaisi vastaan.
T: raskaana olevat naiset jotka söivät talidomidia 50-60-luvulla.
Itse olen saanut kaksi rokotetta (inhoan yli kaiken sanaa annos) ja tämä riittii mulle. Rokotusrumbaan en ala. Joten kiitti, mulle riitti.
Tuo antaa varmemman suojan kun on kaikki kolme otettuna