Onko joulukorttien lähettäminen jo historiaa?
Ennen saimme noin 30-40 korttia, sitten noin viisi vuotta sitten määrä alkoi pienentyä, viime vuonna kortteja tuli 15 ja tänä vuonna 7!! Joka vuosi lähetän itse 50-60 korttia. Olen melko ihmeissäni :O
Kommentit (16)
Mä olen huomannut saman! Tosin itse lähetin tänä vuonna neljä korttia kun ennen lähetin 24. Facebookissa tuntuu moni välittävän joulutervehdyksensä.
No mä sain kortin vain äidiltäni, pojaltani ja mummoltani:) Monta vuotta lähettelin tädeille, kummeilleni sun muille, mutta eipä ole tullut enää kortteja vuosiin, joten miksi pienistä rahoistani heillekään sitten lähettelisin. En ole myöskään Facessa, enkä tekstareita heille laittele. Olen vaan unohdettu ja niin kai haluankin sitten.
Lähetin 21 joulukorttia ja sain 13. Muutamista tiesin jo etukäteen, etten tule korttia saamaan. Se mielestäni on muuttunut, että nyt saamani kortit ovat hienompia kuin ennen. Ehkä nykyisin joulukorttien lähettäjät panostavat kortteihin enemmän.
50-60 on varmaan aika normaali korttimäärä. Helposti jo sukulaisista tulee se 20.
Nykyään ei haittaa, vaikka unohtaa lähettää joulukortit. Sen voi trendikkäästi kuitata Facebookissa. "Tänä vuonna en lähettänyt yhtään joulukorttia. Sen sijaan lahjoitin joulukortteihin menevän summan hyväntekeväisyyteen".
Se johtuu siitä, että niitä on postissa jumissa kymmeniätuhansia. Ihan älytön määrä lähetettiin kortteja, joiden postinumerossa oli nolla liikaa tai ei pnumeroa ollenkaan tai muuta pientä häikkää.
Suurinta osaa ei muutama susimies ehdi setviä ennen 26.1, sen jälkeen selvittämättömät kortit tuhotaan. Me tavalliset työntekijät emme saa enää susikortteihin koskea, vaikka aikaa olisi ja yhden nollan korjaus olisi postinumeroluettelon avulla helppo tehtävä.
Niin, jos olette loukkaantunut saamattomasta kortista jollekin, varmistakaa vielä henkilöltä itseltään....
T. Postin työntekijä
Kyllä on. Nykyään on tapana mennä jouluksi kylään viemään toivotukset suusanallisesti ja ehkä syömään ja ottamaan vähän napanderia.
Lähetin 20-25, saatiin 6. Suht samat määrät ollut viimeiset pari vuotta :)
Ei. T. Parikymppinen