En voisi koskaan olla vegaani!!
Siis mitä voisin syödä? Tänäänkin olen syönyt kaikkea "kiellettyä": jogurttia, kermaa, kalkkunaa, juustoa, riisipuuroa jne.
On kyl ankea ruokavalio!!
Kommentit (61)
Olen sekasyöjä, mutta ainoa lihaliha (ei siis kana, kala, kananmuna yms) mitä syön ja laitan itse on kinkku ja sitäkin vain jouluisin. En yksinkertaisesti tykkää lihan mausta. Eli ei, en salaa kuolaa jotain grillikyljyksiä, ennemminkin sellainen nostaa oksennuksen kurkkuun. Kanaa en ole itse koskaan tehny, mutta tonnikalaa laitan joskus salaatteihin. En ole ikinä tykännyt esim. makkaran mausta. Jos olen jossain kylässä ja tarjotaan jotain lihaa sisältävää ruokaa, niin en nyrpistele nenääni, vaan syön, vaikkei olisikaan lempiruokaa. Maitoa en juo ja jugurtteja en syö, juustoakin tosi harvoin.
Liha on jonkin eläimen kuolleita jänteitä ja kananmunat kanan keskenmenoja.
Pekoni on niin hyvää etten voisi luopua lihasta.
Ja pippuripihvi, mmmmm.....
"Lihaproteiini taas sisältää liikaa metioniinia joka aiheuttaa homokysteiiniä joka aiheuttaa sydän-ja verisuonitauteja."
Tuossa lauseessa ei ole mitään järkeä. Aminohappo aiheuttaa aminohappoa WTF? Opiskele lisää, jotta saat aikaiseksi ymmärrettävää tekstiä.
K2:ta saa mm. juustosta, voista, kananmunista, kalasta ja lihasta. Ei todellakaan vaikeaa sekasyöjälle. Miksi sinä valehtelet?
[quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 23:13"]
En voisi koskaan olla vegaani!!
[/quote]
En voisi koskaan olla dekaani!!!
Ruoan lisäks pitää vielä miettiä kosmetiikka, vaatteet, peitot, tyynyt...
Joku seitan-kinkku kuulostaa täysin idioottimaiselta. Mieluummin kohtuudella oikeaa kinkkua kuin jotain ihme feikkiä.
[quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 23:25"]
9 miten feikkiä tuo kaikki. Maito on luonnontuote..kalkkuna on terveellistä myös. Ällöttää nuo ehdotuksesi.
[/quote]
Itseasissa nykyinen maito on hyvin kaukana luonnontuotteesta...
[quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 23:17"][quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 23:15"]Ei se vegaanien mielestä ole ankea.
[/quote]
Ne vain esittävät. Ei ne kehtaa sanoa että kuola alkaa valumaan kun vain ajattelevat grillikyljystä.
[/quote]
Mä en edes ole vegaani, en edes kasvissyöjä vaikka enimmäkseen kasvisruokia syönkin. Lihaa kerran viikossa, mutta kyllä siinä enemmän joku muu valuu kuin kuola kun grillikyljystä ajattrlen. Rasvaista sontaa.
Vegesaarnaaajahipit on jotain niin rasittavaa. Vegetaristiksi voisin vielä harkita kääntyväni mut vegaanius on hirveetä syyllistämistä.
minusta on ankeaa syödä mm. raatoja joita on kidutettu koko elämänsä syntymästä kuolemaan
[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 12:12"][quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 23:46"]
[quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 23:22"]
7 kerro lisää
[/quote]
Voit ihan itse hakea tietoa esimerkiksi omega-6/omega-3 -tasapainosta, tai K2-MK-4:stä, tai EPA:sta ja DHA:sta tai eri proteiinien biologisesta arvosta tai gluteenin tai prosessoitujen soijatuotteiden ongelmista. Kannettu vesi ei kaivossa pysy.
[/quote]
Myöskin perussuomalainen lihadietti sisältää samoja ongelmia: omega 3 vähyys, harva saa hifistelijöiden suositteleman määrän DHA:ta tai EPAa. Gluteenia syövät pullamössölihaanit jopa enemmän kuin pullamössövegaanit, sillä heidän on helpompi löytää pullaa kuin vegaanien. Monet hyväkarppi-lihanahmijat hehkuttavat että kyllä minulle sopii tuo gluteeniton hyvin, eilenkin kun söin tortun niin tuli heti huono olo. Niin siis kenellepä ei tulisi huono olo sokeri-valkovehnäherkuista. Mutta tuleeko täysjyväpuurosta yhtä huono olo? Veikkaampa että ei. Täysjyvävilja on hyvä ja terveellinen lähituote.
Prosessoitua soijaa syövät myös lihaanit reilusti, nimittäin heidän eineksiinsä ja valmisruokiinsa on lisätty paljon soijaa. Katsopa eineshyllystä vaikka lihapullan ainesluettelo.
Kasvisruoka sisältää kyllä kaikki aminohapot. Tutkimuksen mukaan kasviproteiini saattaa olla jopa parempaa rakennusainetta luustolle kuin lihaproteiini. Lihaproteiini taas sisältää liikaa metioniinia joka aiheuttaa homokysteiiniä joka aiheuttaa sydän-ja verisuonitauteja. Homokysteiiniä vastaan toimii foolihappo ja arginiini joita on runsaasti vegaaniruokavaliossa.
K2-vitamiinia kaikki suomalaiset, niin vegaanit kuin lihaanitkitkin saavat niukasti, sen voi ottaa purkista tai syödä nattoa joka on vegaaninen tuote :)
Vegaaninen ruoka on siis terveellistä mutta myös herkullista kun vain opettelee ulos pinttyneistä lihaanitavoistaan :)
kokeile kuukausi!
http://www.vegaanihaaste.net/
[/quote]
onko typerämpää kuin vegaanihaaste? Varsinkaan, kun harva ymmärtää mikä vegaani on. Se kun ei ole pelkkä kasvissyöjä.
t. Sekasyöjä
[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 15:42"]
[/quote]
No täähän on nyt niin perusjuttu. Itse en ole kasvissyöjä, mutta tottakai valitsen vaatteet ja peitot niin ettei niissä ole mitään eläinperäistä, samoin kosmetiikan. En tajua mitä vaikeaa siinä on valita eläinystävällisempi vaihtoehto.
[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 17:31"][quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 15:42"]
[/quote]
No täähän on nyt niin perusjuttu. Itse en ole kasvissyöjä, mutta tottakai valitsen vaatteet ja peitot niin ettei niissä ole mitään eläinperäistä, samoin kosmetiikan. En tajua mitä vaikeaa siinä on valita eläinystävällisempi vaihtoehto.
[/quote]
Lääkkeetkin?
[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 17:35"]
[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 17:31"][quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 15:42"] Ruoan lisäks pitää vielä miettiä kosmetiikka, vaatteet, peitot, tyynyt... [/quote] No täähän on nyt niin perusjuttu. Itse en ole kasvissyöjä, mutta tottakai valitsen vaatteet ja peitot niin ettei niissä ole mitään eläinperäistä, samoin kosmetiikan. En tajua mitä vaikeaa siinä on valita eläinystävällisempi vaihtoehto. [/quote] Lääkkeetkin?
[/quote]
Ihan ohiksena, kaikki ei käytä kauheasti lääkkeitä....
[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 17:41"][quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 17:35"]
[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 17:31"][quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 15:42"] Ruoan lisäks pitää vielä miettiä kosmetiikka, vaatteet, peitot, tyynyt... [/quote] No täähän on nyt niin perusjuttu. Itse en ole kasvissyöjä, mutta tottakai valitsen vaatteet ja peitot niin ettei niissä ole mitään eläinperäistä, samoin kosmetiikan. En tajua mitä vaikeaa siinä on valita eläinystävällisempi vaihtoehto. [/quote] Lääkkeetkin?
[/quote]
Ihan ohiksena, kaikki ei käytä kauheasti lääkkeitä....
[/quote]
no ei käytä. Mutta jos joskus tarvitsee, niin kieltäydytkö lääkkeistä joita on testattu eläimillä?
2