Mikä näistä olisi paras maa eläköityä
Kommentit (4)
Kehitysmaat OVAT hyviä maita eläköityä, koska monissa on kohtuullinen yksityinen terveydenhoito joka on edullinen suomalaiselle. Kehitysmaissa elinkustannukset kuukaudessa noin 400-700 euroa kaikkineen.
Parasta on että kehitysmaissa on edullisia palveluita, voi elää todella mukavasti, saada tervelliset vihannekset kodin puutarhasta jotka oma kokki valmistaa, kotona on puhdasta ja mittojen mukaan tehdyt vaatteet ovat aina puhtaat ja silitetty jne.
Voi kutsua vieraita kylään ja tarjota hyvät ateriat ja juomat, eikä mitään tarvitse valmisella tai siivota itse jne
Elämä ns. köyhässä maassa on todella miellyttävää ja tuo rahaa perheillekin.
Olen matkustanut noin 50 maassa ja asunut 5 maassa ja olen eläköitymässä maahan jonne saa eläkeäisviisumin.
Perustuu myös aktiviteetteihin, joista pidän mm. itsensä kehittäminen, itsen hoitaminen, uusi hengellisyys, kehollisuus, kulttuuri, taiteet. En ole paikoissa joissa aineet, alko, hedonismi on pääosassa.
Oma listani: Indonesia (Bali-Lombok etc.), Thaimaa (Chiang Mai tai Koh Phangan), Nepal (Kathmandu, Pokhara), Intia (Rishihesh).
Olen ollut kaikissa kohteissa pitkillä matkoilla ja elämä on ollut hyvää.
Portugali, Espanja, Kreikka, Turkki
Ajattelin Thaimaata, kiva maa, hyvä sää ja kivat tytöt
Kaikki kehitysmaita lukuun ottamatta Kypros