Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä olette mieltä vanhemmista, jotka eivät pese lapsiaan kuin kerran viikossa?

Vierailija
06.09.2006 |

Siis saunassa lauantaisin. Minusta lapsia pitää kasvattaa myös opettamalla heitä huolehtimaan hygieniastaan.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
06.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin nyt ajattelen näin jopa itsestäni ja lapsistani. Kerran viikossa olen saannu pari kuukautta lapsia pestyä koska meillä on kylppärit ja kaikki putket talossa auki remontin takia, joten pesulla käydään isovanhempien luona kerran viikossa. Minä kylläkin peseydyn työpaikalla. Tällä kokemuksella en tajua miten joku voi pitää lapsiaan pesemättä viikon.

Vierailija
2/13 |
06.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minustakan tarvitse kylvettää joka ilta, mutta kyllä peseytä pitää. Ettekö te itsekään peseydy kuin kerran viikossa?

Atoopikkojen iho pitäisi suihkuttaa joka ilta ennen rasvausta, jotta vanhat rasvanjämät lähtevät ennen kuin uutta laitetaan.

Saippualla lapsia ei tietenkää pestä päivittääin, mutta en pitäisi pahana nopeaa suihkua iltaisin. Ja minimi olisi kyllä edes kasvojen ja käsien pesu!

ap.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
06.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä kerta viikossa ei vaan riitä. Kyllä jonkinlainen iltapesu pitää opettaa lapsille. Peppuakaan ei pestä kuin kerran viikossa (paitsi vaippaikäiseltä pestään, kun on kakannut vaippaan).

Päivittäinen pesuko on oikeasti liikaa?

Vierailija
4/13 |
06.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ne ei peseydy?

Onko sen perheen aikuisetkin possuja?

Vierailija
5/13 |
06.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei pestä kerran viikossa niin sitten päivittäin. Mitään muita vaihtoehtoja ei ole. :)

Mun äärettömän arvokas mielipiteeni on, että kerran viikossa on hyvä vauvaikäiselle, kun ei ne likaannu. Isompia täytyis kyllä väistämättä pestä useammin, mutta ei hirveän usein, koska lapsen hiki ei ole niin vahvaa, että sen takia pitäisi. Pesujen määrä riippuu siis muun lian määrästä. Kesällä lapset on likaisempia kuin talvella, mutta toisaalta saattavat käydä uimassa, jos ovat isompia.

Vanhassa kämpässämme meidän ei tarvinnut kauhean usein käydä pesulla, mutta nykyisessä vesi rasvoittaa jostain syystä hiukset ja ihon niin, että joudutaan pesemään useammin. Taaperon naamaa tietysti täytyy pestä monta kertaa päivässä, aina ruuan jälkeen, ja kaikille suoritetaan alapesu kerran päivässä.

En itse voisi kuvitella pesua vain kerran viikossa, kyllä haisisi koko porukka aika vahvasti lauantaina, mutta ei siellä suihkussa tarvitse koko ajankaan rampata.

Vierailija
6/13 |
06.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muulloin iltaisin peppu, kasvot, kädet ja hampaat.

Aamuisin peppu, kasvot, kädet, hampaat.

Joka päivä puhtaat vaattteet päälle.

Vierailija
7/13 |
06.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jestas sentään. Meillä tyttö 1v4kk käy väh. joka toinen päivä kylvyssä.. Yleensä joka ilta ja aina rasvataan iho kylvyn jälkeen. Kääks.. mahtaa lapset haista pahalle, jos pestään kunnolla vain lauantaisin :(

Vierailija
8/13 |
06.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meillä vain vauvaikäinen likaantui vieläpä enemmän kuin nykyään ;) Puklua ja sosetta kun on tuolla ympäriinsä, niin kyllä se vauvakin likaantuu. Meillä vauvakin pestiin kyllä useammin kuin kerran viikossa.

Vanhemmallekin lapselle pitäis kyllä alapesukin tehdä aamuin illoin.. etenkin jos käytetään vaippaa.. Älytöntä logiikkaa on kyllä tässäkin viestissä.

Vierailija:

Jos ei pestä kerran viikossa niin sitten päivittäin. Mitään muita vaihtoehtoja ei ole. :)

Mun äärettömän arvokas mielipiteeni on, että kerran viikossa on hyvä vauvaikäiselle, kun ei ne likaannu. Isompia täytyis kyllä väistämättä pestä useammin, mutta ei hirveän usein, koska lapsen hiki ei ole niin vahvaa, että sen takia pitäisi. Pesujen määrä riippuu siis muun lian määrästä. Kesällä lapset on likaisempia kuin talvella, mutta toisaalta saattavat käydä uimassa, jos ovat isompia.

Vanhassa kämpässämme meidän ei tarvinnut kauhean usein käydä pesulla, mutta nykyisessä vesi rasvoittaa jostain syystä hiukset ja ihon niin, että joudutaan pesemään useammin. Taaperon naamaa tietysti täytyy pestä monta kertaa päivässä, aina ruuan jälkeen, ja kaikille suoritetaan alapesu kerran päivässä.

En itse voisi kuvitella pesua vain kerran viikossa, kyllä haisisi koko porukka aika vahvasti lauantaina, mutta ei siellä suihkussa tarvitse koko ajankaan rampata.

Vierailija
9/13 |
06.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

joita pestään tosi harvoin. Peppuja nyt tietenkin, ja käsiä ja naamaa tarvittaessa. Mutta mun mielestä vauvat ei likaannu, ellei sitten ryve ulkona. Iltarutiineihin kuuluu vain hampaiden pesu (niiltä joilla hampaita on).

Joten täällä yksi ap:n paheksuma perhe. Aikuiset kyllä ottavat suihkun päivittäin.

Vierailija
10/13 |
06.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta itse olen huomannut omasta ihostani, että liian tiheä pesu ei sovi. Ihoni parani paljon, kun muutimme omakotitaloon, jossa ei ollut aluksi kuin ulkosauna, jossa kävimme pari-kolme kertaa viikossa. Ennen kävin suihkussa joka päivä. Nytkin käyn suihkussa joka toinen päivä. Tietysti paljon riippuu siitä kauanko siellä suihkussa lutraa, olisin mielelläni pitkään ja se on pahaksi iholle.

Meillä lapset 1v ja 3v pestään näin viileänä vuodeaikana kokonaan kerran tai pari viikossa ja kasvot, kädet ja alapää päivittäin. Kesällä piti pestä useammin kun ei ollut paljon vaatteitakaan, nythän se ulkoapäin tuleva lika jää pääasiassa housuihin ja paitaan.

Vierailija
11/13 |
06.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienin käy kylvyssä kerran viikossa, isommat suihkussa joka päivä tai joka toinen päivä. Lapset oppivat huolehtimaan hygieniasta, vaikkeivat joka päivä suihkussa tai kylvyssä pieninä lotraisikaan.

Vierailija
12/13 |
06.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja pylly ja naama sit useammin, ja kädet tietty. Ei siinä mielestäni ole mitään ihmeellistä tai epähygieenistä. Ei sitä aikuisenkaan tarvis joka päivä montaa kertaa suihkussa käydä, se se vasta hysteeristä on.

(Lisäksi meidän lapsilla kuiva iho, ei voikaan kovin useasti liottaa)

Vierailija
13/13 |
06.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesällä pestiin välillä useammin, jos oli tukka pölyinen ja muutenkin tyttö liassa kokonaan.

Minusta taas on sairasta pestä lasta joka päivä hiuksia myöten. Kädet, kaula, naama ja peppu riittää. Joskus jalat, jos on ulkona ollut paljain jaloin. Aina on saatu ihosta kehuja neuvolassa, vaikka kylvetettiin vauvanakin vain kerran viikossa.

Itse käydään suihkussa päivittäin eli ei olla mitään sotkupyttyjä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme yhdeksän