Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ymmärrä miten tuttavani koti on niin törkyinen!

Vierailija
21.12.2014 |

Omien sanojensa mukaan siivoaa kyllä... niin varmaankin, mutta mietin miten huusholli on voinut päästä niin törkykuntoon! Asuvat vuokralla (ovat jo kauan asuneet), seiniin ja lattioihin on piirrelty, tapettia on revitty sieltä täältä, sängyn päätypuolella on rasvainen läikkä seinässä (varmaankin istuttu sängyssä päätä seinään nojaten), lastenhuonetta ei voi edes sanoin kuvailla, keittiön seinillä on roiskunutta kuivunutta ruokaa, alakaappien alla ja listojen päällä pinttyneet ja pölyttyneet liat, syöttötuoli on aivan hirveässä kunnossa; vuosikausien kuivuneet ruuanjämät ja liat pinttyneinä siihen...... Olen kyllä järkyttynyt suorastaan, vaikka yritän olla avarakatseinen ja ymmärtää, mutta että tuntuu kyllä ettei kämpässä ole perusteellisesti siivottu ikinä!!

Ei mulla sitten muuta!

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin kertoa, että vaikka siivoan joka toinen päivä, niin siinä välissä kämppä menee uskomattoman törkeeseesn kuntoon. Kolme vuotias villi lapsukainen tuhoaa paikkoja ja kokkaava huolimaton mies sotkee keittiössä. Kaikki lähmät ja ruokatahrat näyttää pinttyneiltä, vaikka niitä tulee koko ajan uudestaan jopa sinne lattirajaan ja listoille ja minä äitinä siivoan kaiken yksin. Nolottaa jos vieraita tulee juuri silloin välipäivänä kun en viitsi siivota :D vessa pysyy siistinä kun siell ei kukaan onneksi syö.
itse en henkilökohtaisesti arvostaisi ulkopuolista siivousapua, koska nämä mun perheen jäsenet sotkee kuitenkin muutamassa sekunnissa kaiken.
terveisiä sikalasta

Vierailija
2/36 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli teillä 27 syödään kaikkialla muualla kuin vessassa? Olen aina ihmetellyt, miksi ihmeessä lapsia ei totuteta syömään vain ja ainoastaan keittiön pöydän äärellä. Meilläkin meni sen opetteluun pari vuotta - joka kerta kun lapsi yritti lähteä pöydästä syömään muualle, hänet palautettiin takaisin keittiöön syömään. En voi ymmärtää, miten jotkut antaa lasten juosta ruoan kanssa huoneesta toiseen, ei se ole mahdotonta opettaa ne tavoille ja siivoiksi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sen opetteluun että pöydän ääressä syödään, menee kaksi vuotta? Teillä taitaa olla jokin toisenlainen malli, ei lapsi muuten edes keksisi lähteä minnekään ruuan kanssa jos on alusta pitäen syöty pöydän ääressä.

Vierailija
4/36 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä hemmettiä tarkoittaa jopa mt-ongelmia? Jos sadat tuhannet syövät masennuslääkkeitä ja sama määrä on työttöminä, ihmiset tekevät työtä niska limassa ja kokevat ahdistusta, pelkoa ja riittämättömyyttä ja loputonta epätoivoa... ...ja te taivastelette, että herttinen ettei vain kaverin perheessä olisi jopa mt-ongelmia, pitääpä hälyttää poliisi, palokunta, sossutäti, miina äkkijyrkkä ja menettää yöunet viikoksi, ettei vain heidän pikkuinen joudu koskemaan likaplänttiin? Olisiko pieni annos suhteellisuudentajua mistään kotoisin?

Vierailija
5/36 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

uskaltaako sitä enää ketään vieraita päästää kotiinsa kylää, tiedä mitä palstalle kirjoittavat. törkyistä meillä ei kyllä ole, mut jos ei vaikka mieluista tarjottavaa tai teen tai sanon jotain väärää...

Vierailija
6/36 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

KAKSIO.

Vierailija
7/36 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten ei.[quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 00:50"]

Ja kyllä se normaalin sotkuisuuden yli menevä siivottomuus kertoo heikosta elämänhallinnasta, ehkä jopa mielenterveysongelmista.

[/quote]

Meillä on arvatenkin "yli normaalin sotkuisuuden" menevä tilanne. Mikä johtuu siitä, että minä en ehdi tehdä kuin välttämättömimmän, eli pestä pyykkiä, tiskata ja vaihtaa lakanat silloin tällöin. Teen kahta työtä ja opiskelen, sekä tietysti hoidan lapset. Aikaa ei yksinkertaisesti ole mihinkään listojen pyyhintään tai perusteelliseen siivoukseen. Tavaroiden raivaukseen (paperia tulee koko ajan joka paikasta, lapsilta jää vaatetta pieneksi jne.) käytän aina lomia ja juhlapyhiä. Nyt olin sairauslomalla ja kuumeessa siivosin koko ajan.

Lapset eivät siivoa lainkaan, enkä ole saanut siihen heitä aktivoitua ihan pienestä alkaneesta kasvatustyöstä huolimatta. Syynä varmaan isän esimerkki. Hän ei tee muuta kuin vie roskat. Joka tavara jää kädestä niille sijoilleen. Häntä ei myöskään ole ikinä opetettu siivoamaan, ei ymmärrä sitä, että lavuaari pitäisi pestä, ei tajua että kaakelit pitää pyyhkiä, ei käsitä että hella pitäisi puhdistaa jne. Säästää kaiken roskan ym.

Vaikka tekisin vähemmän töitä, en millään saisi kotia pysymään siistinä kun nuo kolme sotkevat koko ajan. Asiasta on puhuttu nätisti ja vähemmän nätisti, vaan ei auta. Ai miksi otin tuollaisen miehen? Ei sitä silloin huomannut kun asuttiin pienessä asunnossa kaksin ilman lasten mukanaan tuomia tavaramääriä ym. Ai miksi en osta siivousapua? Hmm, miksiköhän joudun tekemään kahta työtä ja olen vaihtamassa alaa.. Lisäksi ei ole järkeä tilata siivojaa ennen kuin saan tavarakaaoksen hoidettua kuntoon. Sekin on hidasta ja työlästä kun meitä on monta ja aikaa vähän.

Vierailija
8/36 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse siivosin eilenkin esim n. 5h. 

Silti kämpässäni oon tapetit irronnut kahdesta kohtaa ja rasvaläikkä hiusnaamiosta seinässä :D Yksi sohvatyyny näyttää beesiltä kissankarvojen takia vaikka oikea väri on pinkki :D Joka hiton nurkassa on jotain pientä roskaa ja kissankarvat näyttää pölypalleroilta. Kissanhiekat leviää joka yön aikana eteiseen wc.stä ja näyttää kuin täällä ei ois imuroitu koskaan. Oikeasi imuroin vähintään kerran viikossa ja lakanat vaihdan viikottain + teippiharjalla yritän putsata sohvia ja mattoja. Ja mulla on vaan kissa!!! :D Voin vaan kuvitella mitä se lasten kanssa olisi.

Vierailija
9/36 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on hyvin kirjoitettu. Kunpa aloittaja toimisi ehdotuksesi mukaisesti.

[quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 00:25"]

Heillä on perheessä masennusta, suurta näköalattomuutta. Kaikki energia menee vain siihen, että saa syötettyä lapset pestyä pyykit ja ostettua tarpeelliset lääkkeet. Henkistä voimaa ei jää oikein mihinkään ja on suuri häpeä, kun koti on sellianen kun on. Seuraava askel on, ettei pyydä sinuakaan enää luokseen kylään. Tapaatte vain leikkipuistoissa ja kahviloissa.

Lapset eivät ole mitenkään vaarassa, mutta äidin ja isän jaksaminen on. He tekevät parhaansa, mutta voimia ei ole enää. Näköalatomuus näkyy kaikessa.

Jos nykyisin olisi toiminnassa entivanhainen kodinhoitajasysteemi, taloon tulisi tomera täti leipomaan lapsille pullaa, lähettämään äidin kahvilaan tai kirjastoon kolmeksi tunniksi ja sillä välin koti pantaisiin kuntoon. Ystävänä voit tehdä saman nolaamatta: sano, että tahdot antaa uudenvuodenlahjan ja kaitset lapsia yhden vuorokauden. Vanhemmat voisivat mennä vaikka yökylään kavereilleen. Siinä sivussa sitten siivoat sen syöttötuolin ja peset lattiat. Kun vanhemmat tulevat takaisin, toivotat sydämestäsi heille hyvää uutta vuotta.

Etkä sen jälkeen tule oksentelmaan AV-palstalle, vaan odotat ehkä sen äidin tulevan samalle palstalle sanomaan, ettei ole ikinä itlenyt niin hyvää itkua kuin hyvän ystävättären lahja aiheutti.

[/quote]

Vierailija
10/36 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 00:14"][quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 00:08"]

Tee nimeton ilmoitus vuokranantaja taholle, ei kaupunginkaan vuokrakämppää saa tietoisesti turmella. Tämä on oikeastaan palvelus ystävillesi, saavat tätä kautta motivaatiota siivoamiseen. Tuo olisi kyllä jo LS-ilmonkin paikka, noin sotkuinen koti on jo terveysriski lapsiparoille.

[/quote]

Paskanmarjat. Mitä törkyisempi kämppä, sen terveempi lapsi. Liialla siivoamisella nämä nykysukupolven jatkuvasti sairastelevat yleisallergikot on tehty. Osansa tietysti varmaan niillä pesuaineiden kemikaaleillakin. Tietyissä rajoissa toki, mutta ei tuossa ap'n viestissä ollut mitään sellaista, mikä lapsen terveyden vaarantaa.
[/quote] Jep. Kolibakteeri, shigella ym. törkypesistä löytyvät mikrobit on todella terveellisiä. Varsinkin pikkulapsille!

Vierailija
11/36 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

W

Vierailija
12/36 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mene sinne siivoomaan saatana.

Vierailija
13/36 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikkei muiden sotkut mulle kuulukaan, niin silti; hyi helvata!!! Yök.

Vierailija
14/36 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokapaikassa on sellainen pinttynyt lika, ja ne karmean näköiset seinät jo yksistään tekevät asunnosta aivan kamalan näköisen ja epäviihtyisän, en ymmärrä kuinka itse voivat elää ja asua siellä! 

ap

Vierailija
15/36 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko asunnon epäsiisteys ongelma heille?

Vierailija
16/36 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

5, en tiedä... mutta en voi käsittää, miten kukaan voi asua sellaisessa! Kaiken lisäksi siellä on vielä kylmäkin ja joka kerta nenäni alkaa kutisemaan, eli voi olla homettakin.

ap

Vierailija
17/36 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee nimeton ilmoitus vuokranantaja taholle, ei kaupunginkaan vuokrakämppää saa tietoisesti turmella. Tämä on oikeastaan palvelus ystävillesi, saavat tätä kautta motivaatiota siivoamiseen. Tuo olisi kyllä jo LS-ilmonkin paikka, noin sotkuinen koti on jo terveysriski lapsiparoille.

Vierailija
18/36 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskaltaako sitä edes tiedustella, missä kunnossa on vessa? Kyllä tämä AV-palsta on ikkuna monenlaiseen elämään johon en omassa kaveripiirissäni törmää.

Vierailija
19/36 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä avasin tän koska jotenkin ajattelin jonkun mun tuttuni aloittaneen keskustelun. Ja siksi, koska en imuroi kissan karvoja tai koiran tassuissaan tuomia hiekkoja kun kerran viikossa.

Enää ei olekaan sellainen fiilis, että olisin epäsiisti! :) Kiitos!

Vierailija
20/36 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tapettien kuntoon ei voi vuokrakämpässä juurikaan vaikuttaa, jos vuokraisäntä ei niitä laita tai edes maksa, ei sinne omin lupineen saa mennä tapetteja vaihtamaan. Keittiön likaisuudelle toki voi tehdä jotain, kaikki eivät vaan vuokrakämpästä viitsi sitten sitäkään huolehtia jos on muutenkin puitteet surkeat.