Olen vasta 20v ja tissuttelen lähes joka ilta
Kuinka päästä kierteestä eroon?
Olen 20v, 'elämässä menestyvä' nuori nainen, opiskelen yliopistossa, käyn töissä jne. Silti pitää joka ilta juoda muutama lasi viiniä tai siideriä... Olen sinkku, kaipaisin parisuhdetta. Perhesuhteet huonot, äiti kuollut, en vain jaksa yksinäisiä iltoja ilman pientä hiprakkaa. :( Onko tämä jo askel alkoholismiin?
Kommentit (9)
Rentoutuakseni, ahdistaa kai oma elämä liikaa. Todellisuudesta pakenemista? En tiedä..
Sun pitää keksiä jotakin muuta tekemistä silloin, kun ahdistaa. Älä ole heikko.
Sama homma. Tai, olen muutamaa vuotta sua vanhempi opiskelija. Oon henkisesti niin rikki, että turrutan itseäni vetämällä kunnon lärvät n. kolme kertaa viikossa. Ei ole hyvä homma, ei..
No itellä oli tarve ainakin 3 krt viikossa ottaa juomia, mutta sitten alotin Roa-kuurin ja oon siitä lähtien juonu joka 2-3.vk, siihen tottui nopeasti ja riippuvuus katosi, nykyään ei edes tee mieli.
[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 00:19"]Sun pitää keksiä jotakin muuta tekemistä silloin, kun ahdistaa. Älä ole heikko.
[/quote]
Käyn minä lenkillä iltaisin mutta ei tuolla kylmässä viitsi puoleenyöhön pyöriä. Muutenkin unirytmi sellainen että valvon aika pitkään aina.. Kitaran hankin ja olenkin sitä opetellut soittamaan mutta se nyt menee siinä viinin juonnin ohella. Mutta niin, olen kai vaan heikko. Eihän tätä kukaan muu voi katkaista kun minä itse.
Kyllä tämä toivottavasti keväällä helpottaa kun alkaa taas iltaisin tapahtua jotain, tähän aikaan vuodesta kaikki kaveritkin vaan hengaa poikaystävien kanssa kotisohvalla.
[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 00:24"]
[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 00:19"]Sun pitää keksiä jotakin muuta tekemistä silloin, kun ahdistaa. Älä ole heikko. [/quote] Käyn minä lenkillä iltaisin mutta ei tuolla kylmässä viitsi puoleenyöhön pyöriä. Muutenkin unirytmi sellainen että valvon aika pitkään aina.. Kitaran hankin ja olenkin sitä opetellut soittamaan mutta se nyt menee siinä viinin juonnin ohella. Mutta niin, olen kai vaan heikko. Eihän tätä kukaan muu voi katkaista kun minä itse. Kyllä tämä toivottavasti keväällä helpottaa kun alkaa taas iltaisin tapahtua jotain, tähän aikaan vuodesta kaikki kaveritkin vaan hengaa poikaystävien kanssa kotisohvalla.
[/quote]
Opiskele, askartele, katso tv:tä, tee ruokaa, leivo, käy lenkillä, siivoa, selaa ikean kuvastoa, suunnittele seuraavaa päivää, mieti ostoslistaa, surffaile av:lla, lue uutisia...
Lopettakaa paskanpuhuminen. Ei riippuvuudet siitä johdu, ettei ole mitään muuta tekemistä. Riippuvuus on puhtaasti aivokemiallinen juttu, ja loppuu, kun vaan vähennät tai lopetat kerralla.
Toi sun tie ei ole hyvä. Tiedät sen itsekin. Jos et itse saa kierrettä katki niin hanki apua, OIKEESTI! YTHS tai jotain,ihan mitä vain. Olet liian nuori, liian fiksu ja liian yksin. Yksin just nyt. Hanki apua ennenkuin on liian myöhäistä! Ittes takia!
Miksi juot? Miksi pitää saada se muutama joka ilta?