Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Iho-ongelma..

Vierailija
20.12.2014 |

Olen vähän reilu parikymppinen nainen ja kärsin iho-ongelmasta. Saan tosi helposti mustapäitä ja finnejäkin. Tai no helposti ja helposti, tilanne voisi kyllä mielestäni olla paljon huonompikin. En myöskään sanoisi, että minulla aknea olisi. 

Näitä mustapäitä ja semmoisia "valkeita näppyjä" saan oikeastaan kaikkialle kasvojani. Meikeillähän ne saa hyvin piiloon ja yritän olla niitä puristelematta, mutta kun jätän näpyt puristamatta niin ne vain kasvavat ja osa alkaa punoittaakkin ja silloin ne on tosi hankala saada piiloon meikeillä. Siksi puristan osan jo ennen kuin ne alkavat punoittaa.. ja tämän puristamisen jälkeenhän alkaa ihon pidempi aikainen paranemis prosessi.

Ennen söin PALJON karkkia, joten vaiva saattoi johtua siitäkin. Nyt olen kuitenkin vähentänyt herkkujen syöntiä reilusti ja olen aina puhdistanut meikkini huolella pois. 

Olen myös jonkin aikaa syönyt sinkkitabletteja koska luin sen auttavan ihoa pysymään "normaalina". 

Tämän kaiken jälkeen finnejä/näppyjä tulee silti yhtälailla kuin ennenkin.

E-pillereitä en viitsisi alkaa syömään, koska tällähetkellä ei niille mitään muuta tarkoitusta edes olisi. Muutenkin en ole koskaan käyttänyt niitä ehkäisykeinona, joten niiden syömisen aloittaminen tämän takia vähän arveluttaa...

Tämä vaiva syö itsetuntoani ja olen jo muutenkin tosi ujo. Koulussa on inhottava olla, sillä vaikkeivat muut sitä huomaa, mutta itse tiedän että minulla on paksu meikkikerros naamallani ja tunnen näyttäväni tyhmältä. (Tämä voi olla yksi syy siihen, että näitä näppyjä tulee- paksu meikki ja stressi). Tämä on noidankehä!

Olisi hienoa jos joku jaksaisi lukea edes osan avautumisestani ja toivon myös asiallisia vastauksia. Tämä asia vaivaa minua lähes päivittäin :(

ps. anteeksi kirjoitusvirheeni.. ja lääkärilläkään en viitsisi kuitenkaan näin "pienen" vaivan takia käydä, (koska en luokittelisi tätä kuitenkaan akneksi), siksi toivon saavani täältä apua.. :/

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up!

Vierailija
2/27 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin oli vähän saman tapainen ongelma kuin sulla, menin yksityiselle lääkärille ja sitten sain sellaisen voiteen. (Vaikka ei minullakaan aknea ollut) Nyt olen sitä käyttänyt ja iho-ongelmat on poissa, paitsi että voide kuivattaa vähän jo valmiiksi tosi herkästi kuivuvaa ihoani.
Ennen kuin kävin lääkärillä, olin kokeillut kaikenmaailman finnienpoistojuttuja ja kamalia kuivattavia naamioita sun muita. Mikään ei oikein toiminut, paitsi ehkä basiron. Basironia saa kait apteekista ilman reseptiä, mutta se kuivattaa ihoa tosi paljon. Mustapäihin mulla ei kyllä valitettavasti ole ratkaisua ja ne vaivaavat minuakin. Elikkä neuvoisin silti menemään lääkäriin vaikka vaiva tuntuisikin pieneltä. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

E-pilleri onaika paljon kesympää kamaa kuin aknelääkkeet.

ootkko kokeillut, että kävisit muutaman kerran (3-4 kertaa) 2viikon välein ihonpuhdistuksessa. Saamall pitäidit huhlta kotipuhdistusrituaaleista ja kunnollisesta ihon koteutuksesta kotona. Tämn jåken ei tarvi kåydä enää kuin kolmen kuukaude välein tms, jos ollenknan. Muista vaihtaa tyynyliina viikottain.

Vierailija
4/27 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos neuvoista! Olen miettinyt noita kasvohoitojakin/ihonpuhdistus juttuja, mutta olisiko se sitten miten kallista ja pääsisikö siellä säännöllisesti käymään niin on toinen juttu. Toki voihan siitäkin kysyä. Ehkä minä käyn sitten lääkärin vastaanotolla, sillä olen kärsinyt tämän asian kanssa jo muutaman vuoden. :/ Kiitos vielä neuvoista ja lisää saa toki laittaa. :)

-Ap

Vierailija
5/27 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yks mitä vois kokeilla, ellet jo tee näin, on et päivittäisessä ihonhoidossa käyttäisit putsaria myös aamuisin :) Myös esim. meikkivoide vaikuttaa, "halppismerkit" kannattaa unohtaa jos haluaa parempaa tulosta, noin 30€ saat loistavan, hoitavan meikkivoiteen, ei siis paljoa satsattu..

Vierailija
6/27 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aargh, kirjotin juuri pitkän tekstin sinulle ja nyt se katos! Joten nyt tulee tönkköä ja lyhyttä tekstiä: karkeesti eroteltuna mustapäät kertoo tämän hetkisistä ongelmista kun taas isot pahkurat perinnöllisistä iho-ongelmista. Sinkkiä pitäisi syödä kuureina isohkoja annoksia, jotta auttaisi. Mustapäiden kohdalla kosteutus ja ihon rasvatasapaino ovat tärkeitä! Kertoisitko meikki-/ihobhoitotuotteidesi merkkejä niin voisin kertoa

Vierailija
7/27 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

7 jatkaa: voisin kertoa mitä karsia ja mitä tilalle! Hyvien öljyjen lisääminen ruokavalioon kannattaa! Oli sitten kuiva, epäpuhdas tai normaali-iho niin hieronta edes auttaa ihon hyvinvointia! Nykyään me ammattilaisetkin vältämme mekaanista ihomatojen poistoa!

Vierailija
8/27 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

B3 vitamiinia (niasiinia ja niasinamidea molempia) 100-300 % saantisuosituksesta per päivä lisää saattaisi auttaa. Niasiinin kohdalla älä ota ihan mielettömästi, voi tulla kutinaoireita ja punotusta.

Vierailija
9/27 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos jälleen. :) En käytä putsaria aamuisin, vedellä pesen kasvot. Meikkivoiteina on Max Factoria ja Maybellinea ja puuterina Lumenea. 

Ihon puhdistan nykyään Lumenen tuotteilla, nyt eivät tuotteet ole käsillä mutta semmoinen sininen tuubi, hieron siitä meikkien päälle ja huuhtelen kasvot hetken päästä. Sen jälkeen pyyhkäisen ihon vielä Lumenen kasvovedellä (keltainen pullo). Ennen käytin kasvovetenä Cliniquen kasvovettä (2). En ole huomannut huomattavaa parannusta kasvovettä vaihdettuani..

Miten ja millä ihoani sitten hieroisin? Olen miettinyt jos kävisin Emotionilla kyselemässä mitä ihonhoito/-puhdistus tuotteita ja millaisia meikkejä minun kannattaisi iholleni "pistää", mutta ihoni on välillä niin huonossa kunnossa, etten sitten kehtaakkaan.. :/

-Ap

Vierailija
10/27 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kokeillut öljyjä? Joskus niistä on iso apu akneen taipuvaiselle iholle? Minulla ainakin selvästi vähemmän mustapäitä sen jälkeen kun aloin käyttää öisin avokadoöljyä iholla.

Vierailija
11/27 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älyttömän paljon kiitoksia kaikille neuvoista! Ihania ootte ja rohkaisevia. :)

Kirjoitin kaikki vinkit ylös ja näitä öljyjä ja voiteita myös mitä suosittelitte. Pitää tosiaan jostain aloittaa ja kokeilla mikä/mitkä voiteet yms. toimivat minulle.

Onneksi loma alkoi ja voin rauhassa kokeilla uusia ihonhoito tapoja.
Kiitos vielä ja hyvää joulua kaikille!! :)

ps. Lisää neuvoja saa toki laittaa.. :)

-Ap

Vierailija
12/27 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 23:18"]

Oletko kokeillut öljyjä? Joskus niistä on iso apu akneen taipuvaiselle iholle? Minulla ainakin selvästi vähemmän mustapäitä sen jälkeen kun aloin käyttää öisin avokadoöljyä iholla.

[/quote]

Voiko ihan oikeasti toimia? Eikö se tuki ihohuokosia..? Kavereilta olen kuullut, että he ovat jostain kuulleet kookosöljyn auttavan.. Mutta kun mulla on jo niitä näppylöitä, niin eikö se sitten vain pahene jos niiden päälle alan öljyä hieromaan.. :/

-Ap

Vierailija
13/27 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda tyynyliina puhtaaseen kerran viikossa, pese aina ensin kädet saippualla ennen kun kosket naamaan, koska suurinosa epäpuhtauksista johtuu vain bakteereista. Tiedän on tosi vaikeeta olla koulussa vaikka nojaamatta leukaa käsiin tai olla rapsuttamatta kasvoja, jos kutiaa, mutta mun iho meni paljon parempaan kuntoon kun en läprännyt naamaa turhaan varsinkaan likasilla käsillä ja aloin vaihtaa tyynyliinan useammin. Samoin meikkisiveltimet ois hyvä pestä kerran viikossa ja jos levität meikkivoiteen sormin niin taas kerran puhtaat kädet. :)

Vierailija
14/27 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 23:21"][quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 23:18"]

[/quote]

Voiko ihan oikeasti toimia? Eikö se tuki ihohuokosia..? Kavereilta olen kuullut, että he ovat jostain kuulleet kookosöljyn auttavan.. Mutta kun mulla on jo niitä näppylöitä, niin eikö se sitten vain pahene jos niiden päälle alan öljyä hieromaan.. :/

-Ap
[/quote]
Osta Ekolosta Elilah Salil -argan luomuihoöljyä, mä käytän kuivaan naamaan yöksi sitä ja se on myöskin saanut pitkällä käytöllä ihon värin tasaantumaan kun ennen mun iholla oli paljon punaisia läikkiä ja finnejäkin se on muiden asioiden kanssa hillinnyt. Joskus finnit johtuu myös kuivasta ihosta, kun iho yrittää talilla kosteuttaa itseään. T. 13

Vierailija
15/27 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 23:27"][quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 23:21"][quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 23:18"]

[/quote]

-Ap
[/quote]
Osta Ekolosta Elilah Salil -argan luomuihoöljyä, mä käytän kuivaan naamaan yöksi sitä ja se on myöskin saanut pitkällä käytöllä ihon värin tasaantumaan kun ennen mun iholla oli paljon punaisia läikkiä ja finnejäkin se on muiden asioiden kanssa hillinnyt. Joskus finnit johtuu myös kuivasta ihosta, kun iho yrittää talilla kosteuttaa itseään. T. 13
[/quote]
Niin ja vaikka se pullo maksaakin 18€, mikä kuulostaa paljolta niin mulla on ollut toi sama pullo kohta vuoden ja se on jotakuinkin puolessa välissä, kun pari tippaa sitä riittää. Käytän sitä myös hiuksiin ja äitini käytti sitä kesällä allergisen koiransa ihottumaan niin silti pullossa on vielä niin paljon jäljellä.

Vierailija
16/27 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

7 taas täällä: kasvoveden käyttö täysin turhaa! Varsinkin Lumenen keltaista en sinulle suosittelisi! Kokeilisin näin: aamuisin ei tarvitse pestä kasvoja lainkaan korkeintaan vedellä. Yöksi tosiaan öljy, sinun ihollesi jojoba-tai aprikoosinsiemenöljy(saa netistä edullisesti), puhdistukseen erisan merkin nuortensarjaa, jos vielä jostain löytyy puhdistusvaahto(paras koostumus sinun iholle). Päivittäiseen kosteutukseen ja meikin alle apteekista humektanvoide! Maxfactor tukkeuttaa tod.näk. lisää.

Vierailija
17/27 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

7: netistä voi tilata myös meikiksi lily loloa, mikä ei varmasti tukkeuta(akneihoisille suunnattu) nämä vinkit on koottuja ihotautilääkärien yms. vinkkejä ja tuotteita jotka käytännössä todettu toimiviksi! Anna ihosi myös välillä vain levätä ja hengittää! Paras ja ilmainen ihonpuhdistus on kävely metsässä sateen jälkeen(otsoni puhdistaa)! Pää pystyyn ja hali!

Vierailija
18/27 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ainakaan missään nimessä aloita hormonaalista ehkäisyä, iho-ongelmat todennäköisesti palaavat pahempina joskus kun käytön lopetat. Minun iholleni on tehnyt hyvää siirtyä luonnonkosmetiikkaan ihonhoidon saralla, ja mineraalimeikkien käyttöön :)

Vierailija
19/27 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

7: äkkiseltään käytät turhan raskaita ja hinta-laatusuhteiltaan turhia tuotteita! Ihan tarjoustalostakin löytyy hyviä "puhtaita" tuotteita ☺️ Kannattaa muuten varata jostain kosmetologikoulusta aika ihonpuhdistukseen-> saat edullisesti erittäin tunnollista ja hyvää työtä, sekä opettajan asiantuntevan analyysin!

Vierailija
20/27 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 23:21"]

[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 23:18"]

[/quote]

-Ap

[/quote]

Netistä löytyy paljon tietoa aiheesta, jos kiinnostaa. Olen käyttänyt myös muun muassa aprikoosinkiviöljyä, joka kevyemmästä päästä, imeytyy hyvin, voi käyttää meikinkin alla. Moni joka kärsinyt aknesta on löytänyt avun erilaisista luonnonöljyistä. Kookosöljyä en itse tykkää käyttää kasvoilla, on jotenkin liian paksua, mutta vartalon iholle sopii kyllä ja silmämeikin poistoon on tosi hyvää kans.

t.11