Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minulla ei ole yhtään ystävää.

Vierailija
20.12.2014 |

Ja se on puhtaasti omaa syytäni: En pysty pitämään ihmissuhteita yllä. Olen jatkuvasti ahdstunut ja voimaton. En pysty pitämään yhteyttä ihmisiin, koska minulla on jonkinlainen fobia: en uskalla vastata puhelimeen enkä soittaa, lähettää tekstareita, lukea sähköpostia jne jne. Kirjeetkin jäävät pääsääntöisesti avaamatta. Kaikki ahdistaa. Onneksi minulla on työ, mutta ei sielläkään ole ketään, jonka kanssa olisin tekemisissä vapaa-ajalla. Työssä ei ahdista ihan niin paljon, etenkään kun pomo ei hengitä niskaan.

En ole saanut terapeuttia hankittua, koska en uskalla soittaa enkä lähettää sähköpostia. Psykiatrillakaan en ole käynyt, ja siellä vain käskisivät hankkia terapeutin. Vatvon kaikkea tätä paskaa pääni sisällä joka päivä. Joulun tulokin ahdistaa. Ei tietoakaan rennosta ja mukavasta, normaalin ihmisen joulusta. Tekisi mieli räjähtää tai irtautua ruumiistani. En vain jaksa tätä enää.

Onko muita? Kerro tilanteesi.

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ystävätön (ellei aviomiestä lasketa) mutta eri tavalla: tilanne ei ahdista minua, vaan viihdyn paremmin itsekseni.

Onko sinulla sukulaisia, naapureita tai muita ihmisiä elämässäsi? Onko sinulla ollut aikaisemmin ystäviä? Haluaisitko ystäviä? Voisitko mennä vaikka jollekin kansalaisopiston kurssille, jolla tutustuisit ihmisiin?

Osaatko eritellä, mikä siinä puhelimeen vastaamisessa tai kirjeiden avaamisessa on pelottavaa? Onko sinulle tapahtunut joskus jotain pahaa, joka on liittynyt puhelimeen, sähköpostiin, kirjeisiin tms?

Entä pelkäätkö myös ihmisten kohtaamista kasvotusten? Pystyisitkö menemään terveyskeskuksen ajanvaraukseen ja kertomaan tilanteestasi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kahdeksan