Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vinkkejä huonon itsetunnon parantamiseen

Vierailija
19.10.2021 |

Ja siihen, että oman äänen saisi vahvemmin kuuluviin? Minulla on epävakaasta lapsuudesta johtuen toivottoman huono itsetunto ja tuntuu että annan ihmisten polkea minut kerta toisensa jälkeen maan tasolle teoin ja sanoin, koska en osaa sanoa vastaan tai pitää tarpeeksi omia puoliani. Tiedän että terapia todennäköisesti onkin paras ratkaisu, mutta onko teillä ns. arjen vinkkejä tai kokemuksia? Joskus tuntuu että myötäily ja konfliktien välttely sairastuttaa minut vielä pahasti myös fyysisesti.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
19.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole ystävällinen muille ja ota heidät huomioon kaikessa mitä teet! Älä kuitenkaan sorru mielistelyyn. Kannattaa siis olla ystävällinen tyyppi, mutta pysyä kuitenkin riittävän etäällä muista. Tällä menetelmällä itse olen onnistunut kasvattamaan itsetuntoani ja saamaan ihmiset pitämään minusta. Ei minun ole kuitenkaan pakko saada ihmisiä pitämään minusta - minusta ei tarvitse pitää - mutta ihmiset tuntuvat pitävät minusta tällaisena kuin olen. Se taas varmasti omalta osaltaan vaikuttaa hyvällä tavalla myös siihen, millä tavalla itse koen itseni. Ihminen on loppujen lopuksi laumaeläin, joka saadessaan positiivista huomiota muilta lauman jäseniltä, alkaa myös voida paremmin. Tähän me kaikki pystymme omalta osaltamme vaikuttamaan pelkästään oman asenteemme ja toimintamme avulla. Ja mikä parasta - se ei maksa mitään.

Vierailija
2/7 |
19.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lue Mia Törnblom; itsetunto nyt!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
19.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota itseäsi niskasta kiinni ja tee muutos käytökseesi?

Vierailija
4/7 |
19.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ota itseäsi niskasta kiinni ja tee muutos käytökseesi?

Tämä ei vielä oikein auta. Kysymys kuuluu miten?

Vierailija
5/7 |
19.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea kun ei tiedä mistä tilanteista on kyse. Opettele sanomaan ei pieniin asioihin. Jos jpku pyytää illalla kylään eikä sua huvita niin sano et tänään ei sovi, mutta joku toinen kerta tulisit mielelläsi. Ei tarvitse kertoa miksi. Myöskään esim rahaa ei tarvitse lainata tai lapsia tai koiria ottaa hoitoon.

Jos mahdollista niin tee jotain asioita joissa olet hyvä tai opettele joku uusi taito. Onnistuminen tai positiivinen palaute parantavat itsetuntoa

Vierailija
6/7 |
19.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on auttanut se, että olen vaan rehellisesti se mitä olen. En enää edes esitä muuta. En enää pyytele anteeksi olemassaoloani, en suostu asioihin mistä en tykkää, enkä myöskään suostu enää selittämään itseäni. Jos joku ihmettelee jotain asiaa itsessäni, en selitä sitä vaan sanon että se on jetsulleen näin kun minä sanon ja piste.

Olen siis terveellä tavalla mulkumpi tyyppi nykyään. Ja se toimii! Ihmiset tuntuvat arvostavan enemmän brutaalia rehellisyyttä kuin liikaa kiltteyttä, myötäilemistä ja arvoituksellisuutta. Parempi olla edes eriävä mielipide kuin täysin mielipiteetön tyyppi.

En vieläkään ole ihan loistava pitämään puoliani kuitenkaan. Sen oppiminen tuntuu olevan äärimmäisen vaikeaa. Mutta olen kuitenkin oppinut olemaan ajautumatta sellaisten ihmisten pariin, jotka etsivät liian kilttiä ja helposti hyväksikäytettävää reppanaa. Koska ne ihmiset todella osaa valita uhrinsa!

Vierailija
7/7 |
19.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se auttaa kun oppii että loppujen lopuksi hyvin harvaa ihmistä voi miellyttää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi yhdeksän