Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaista on elää Helsingin kantakaupungin "hienostoalueilla")?

Vierailija
20.12.2014 |

Esim. Eirassa, Kaivopuistossa, Katajanokalla, jne. Eroaako meno ns. tavisalueista? Ovatko ihmiset kohteliaampia/tylympiä, näkyykö raha kaikkialla, pidetäänkö alueista parempaa huolta esim. katujen siisteys, puistojen kunto, jne?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa verrata, koska en uskalla matkustaa lähiöihin. Ties mitä kulkutauteja jostain Jakomäestäkin voisi saada.

Vierailija
2/18 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin täällä pidetään parempaa huolta siitä että mamut ja narkkarit pysyvät pois näiltä kulmilta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on kivemman näköistä, meri lähellä, keskusta lähellä, ei deekuja. Muuten ihan samanlaista jengiä kuin muuallakin - näin ainakin luulen.

Vierailija
4/18 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä mieltä kyllä olen että nämä alueet voisi aidata ettei huonompi aines pääsisi tänne riehumaan. Ikävä että Suomessa saa liikkua vapaasti ja käydä esittelemässä huonoja tapojaan paremmilla alueilla.

Vierailija
5/18 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy katsomassa. Ei jää epäselväksi että hyvin voidaan :)

Vierailija
6/18 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös Katajannokalla ole kaupungin vuokratalojaki ?

Vierailija
7/18 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset eivät pukeudu tarpeeksi näyttävästi tai kalliin näköisesti näillä alueilla. Ei samanlaista silmänruokaa kuin esim. Losin tai Pariisin kalleilla alueilla. Valitetttavasti. Suomalaiset rikkaat = tylsiä.

Vierailija
8/18 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 13:53"]

[/quote]

Haluaisin siis tietää myös alueiden fiiliksestä, mitä ei pelkällä vierailulla selviä.

Vierailija
9/18 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 13:52"]Sitä mieltä kyllä olen että nämä alueet voisi aidata ettei huonompi aines pääsisi tänne riehumaan. Ikävä että Suomessa saa liikkua vapaasti ja käydä esittelemässä huonoja tapojaan paremmilla alueilla.
[/quote]

Kyllä pitäi saada etälamauttimet lailliseksi, että saadaan roskaväki pysymään pois! Eikö niitä lähiöitä voisi vaikka aidata? Näin kuvia, olikohan se joltain saksalaiselta leiriltä, kun oli korkeat betonipylväät ja piikkilankaa laitettu, sieltä ei kyllä karattu minnekään, kun oli vielä niitä koiriakin vartioimassa!

Vierailija
10/18 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 13:56"][quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 13:53"]

[/quote]

Haluaisin siis tietää myös alueiden fiiliksestä, mitä ei pelkällä vierailulla selviä.
[/quote]
Itselläni ainakin turvallinen olo. Voi tietysti johtua siitä, että kotikulmilla tuntuu aina virheellisestikin joskus turvalliselta.

Vierailija
11/18 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhutaan ruotsia. Canada Goosen takit. Ostetaan luomu yölypsy vuohenmaitoa. Rupatellaan mukavia naapureiden kaa ku nähää. Julkimoita tunnetaan.

Vierailija
12/18 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset ovat kapeakatseisia ja ylimielisiä mulkkuja. Jos taloyhtiössä joku ostaa käytetyn toyotan, niin selän takana supatellaan, että mitähän köyhiä tähän taloyhtiöön muuttaa. Mamuttajia on paljon, koska ainoat mamut ovat suurlähettiläitä ja työkomennuksen saaneita länsimaisia aitoja "huippuosaajia". Tämän takia itä-helsingin rasisteja kauhistellaan, koska mamuthan ovat kaikki juuri sellaisia kuin ne kaivopuiston mamut.  sadantonnin citymaasturilla ajetaan stokkan parkkihalliin hakemaan luomuruokaa, jota voidaan sitten tarjoilla tuttaville ja kehua miten ekologista lähituotettu luomuruoka on.

Vierailija
13/18 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiran kulmilla on narkkien vieroitushoitola, josta osa käy hakemassa joka aamu korvaushoitoa. Paljon pyöriivät Tehtaankadulla jne.

Vierailija
14/18 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
15/18 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hhaha, ihan tavallista porukkaa! Ihmisiä jotka ovat päättäneet sijoittaa siihen että asuu kivalla ja kauniilla alueella, lähellä työpaikkoja ja keskustaa. valinnoistahan se lähinnä on kiinni. Mun yläkerrassa asuu narkkari, ja alakerrassa maailman koomisin ja stailein stockamummo, minä tässä välissä olen ihan tavallinen yksinasuva nainen. Toki porukka on vähän varakkaampaa, muttei minusta tylyjä missään nimessä. Ero omakotitalo alueeseen on se että naapuria ei tunne niin hyvin kuin okt lähiössä, joka on ehkä vähän harmi.

Toinen ero jonka olen huomannut on palvelun taso kaupoissa. Se on melkein kaikissa kuppiloissa ja kaupoissa poikkeuksetta kohteliasta ja mukavaa.

Vierailija
16/18 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puistot on ainakin paljon paremmin hoidettuja kuin muilla alueilla. Sääli, että muualla ei voi olla yhtä näyttäviä puistoja, sillä nekin vaikuttavat kaupungista syntyvään mielikuvaan.

Vierailija
17/18 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 14:08"]Hhaha, ihan tavallista porukkaa! Ihmisiä jotka ovat päättäneet sijoittaa siihen että asuu kivalla ja kauniilla alueella, lähellä työpaikkoja ja keskustaa. valinnoistahan se lähinnä on kiinni.
[/quote]

Se ei oikein valinnoista ole kiinni, jos yksiö voi maksaa 300 000 euroa. :(

Vierailija
18/18 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on kyllä siistiä ja rauhallista. Paljon asuu lapsiperheitä ja varakkaita rouvia :)

Me asumme vuokralla emmekä ole kovatuloisia, lapset kävelevät käytetyissä vaatteissa ja rattaat eivät ole bugaboot :D Erotumme ehkä muista lapsista puistossa joilla kaikilla upouudet haalarit ja äideillä canadaGoose takit..

Äidit puhuvat ehkä vähän eri asioista kuin mistä itse olen tottunut juttelemaan, mutta kaikki ovat ystävällisiä enkä oel kokenut kenenkään katselevan nenänvartta pitkin.

Täällä on ihana asua! Meri on lähellä ja raitiovaunut ja bussit veivät moniin kulttuuririentoihin jos ei jaksa keskustaa pidemälle kävellä. Lisäksi ympäristö on rauhallista, ja turvallista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kuusi