Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko 1-kerroksinen vai 2-k talo kätevämpi kouluikäisten kanssa??

Vierailija
06.09.2006 |

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
06.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastailen:

eli meillä murkuilla (kohta 15-v) on todellakin omat telkkarit ym huoneissaan, ihan itse ovat omilla rahoillan ne ostaneet....

Se että telkkareita ei heillä huoneissaan olisi ei toisi heitä sen enenmpää olkariin, telkkua meidän vanhempien kanssa katsomaan. Telkun katselu on heillä aika vähäistä, suurin osa ajasta menee harrastusten ja kavereiden parissa, illalla toki jotain katselöevat, mutta ihan eri maku ohjelmien suhteen, kuin vanhemmilla.

Yhdessä olemme päivittäin ruokaillessa ja tietty kun päivän tapahtumia toisiltamme tiedustelemme, tunteja vain on vuorokaudessa niin vähän.

Loma-asuntomme on 1-kerroksinen ja pidän siitä, kun kaikki on ns lähellä.

Uuteen 1-kerroksiseen taloon tulee murkkujen huoneet eri puolelle taloa, kuin vanhempien makkari ja noin puoleen väliin tulee taaperoiden huoneet!

Vierailija
2/16 |
07.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaksi parveketta ylhäällä eli kaksi kerrosta on ihan kiva. Aikaisemmin oli kolme kerrosta kun oli rinnetalo ja se oli liikaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
07.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun lapset vähän tuosta vielä kasvata saavat kavereineen oleilla

yläkerrassa. Lisäksi makuuhuoneiden ei tarvitse aina olla niin tiptop kunnossa, kun vieraat ei nyt ainakaan ensimmäiseksi hyökkää sinne

yläkertaan

Vierailija
4/16 |
07.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

taloissa. Mutta toisaalta sitten sellaiset oikein kunnon portaat, jotka turvalliset ja tilavat, vievät paljon tilaa (=hukkatilaa). Joten kallistun yksitasoratkaisuun.

Vierailija
5/16 |
07.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin että varsinainen asunto on yläkerrassa, kolme makkaria, olkkari, keittiö, vessa ja kylppäri.

Alakerrassa on ihan erillään minun työhuoneeni, sitten leikkihuone ja takkahuone, jossa lasten videot sekä sauna ja kylppäri.

On äärimmäisen kätevä - lasten kaverit käy siellä leikkihuoneessa ja takkahuoneessa ja koko varsinainen koti säilyy siistinä.

70-luvun talo.

Vierailija
6/16 |
06.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

asustamme nyt 2-kerroksisessa ja henkilökohtaisesti minua inhottaa, koko pesue on niin hajallaan ja aina saa yläkertaan muksuille huudella jos on jotain asiaa ja ihan oikeasti olen niin kyllästynyt portaita juoksemaan, niin ja siivoamaan.

Perheen nuorimman kanssa porteista huolimatta saa olla koko ajan varuillaan, niin ja tietty muutenkin, itse olen muutaman kerran pyörinyt portaan alas :(

Onneksi pääsemme noin vuoden kuluessa muuttamaan 1-kerroksiseen taloon, odotan sitä kuin kuuta nousevaa....

Omaa rauhaa löytyy ihan varmasti, kun jokaisella on omat huoneet ja itse ainakin kaipaan lapsia lähelleni!

(lapsilla on myös omat telkkarit, -läppärit, -pelikoneet huoneissaan, joten eipä niitä nykyään aina näe kun huoneissaan ovat) :(

Vierailija
7/16 |
06.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kavereita alkaa rampata enemmän ja enemmän niin on mukavaa että mölyt pysyy paremmin aisoissa.

Vierailija
8/16 |
06.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

(lapsilla on myös omat telkkarit, -läppärit, -pelikoneet huoneissaan, joten eipä niitä nykyään aina näe kun huoneissaan ovat) :(

Telkkarit ainakin pois lasten huoneista. Läppärit ja pelikoneen vielä jotenkin käsittää. Mutta miksi ihmeessä oma telkkari?

Vierailija
9/16 |
06.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useinhan kotonamme ei ole pelkästään omat lapset vaan he kavereineen. Meillä puutalo, missä jopa askeleet ja hypyt, tanssahtelu kuuluu töminänä alakertaan. Eli nyt jos rakennettaisiin, niin ehkäpä kivitalo olisi järkevämpi ratkaisu.

Vierailija
10/16 |
06.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun on vaan tarpeeksi tilaa, yksikerroksiseenkin saa rauhallisia tiloja järjestettyä, vaikka koululaisten kaverit olisivatkin kylässä. Itse kyllä tykkään kaikenikäisten lasten kanssa enemmän 1-kerroksisesta talosta.

Vierailija
11/16 |
06.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumme nyt 2-kerroksisessa...

Vierailija
12/16 |
06.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terv. kiitollinen ap kokemuksensa/mielipiteensä jo jakaneille!!

Vierailija
13/16 |
06.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olisin tuntumallani sanonut, että 1-kerroksinen ilman muuta, jos on varaa korkeampiin lämmityskustannuksiin.

Mutta sitten tämä 2-kerroksisten kannatus yllättikin minut. Ja tuo selitys, että on parempi rauha. Mutta jos samat tilat on 1-kerroksisessa talossa, niin eivätkö ne lasten makuuhuoneet ole jo aika kaukana toisessa päässä taloa kuin olohuone, joten miten sitä erillään oloa ei siinä ole. No ehkä niin, että lapsillakin kynnys liikkua rappuja on korkeampi kuin tasamaalla.

Mutta eihän se rappujen ramppaaminen mitään herkkua ole aikuisellekaan, joten 1-kerroksisen kannalla minä edelleen.

Vierailija
14/16 |
06.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kunto paranee!

Vierailija
15/16 |
06.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

syyt:

-helpompi valvoa lasten touhuja, myös netin käyttöä (yläkerrassa poissa silmistä, enemmän pahanteossa...)

-helpompi siivota

-pyykkiä riittää ja helpompi lajitella ne komeroihin kuin kannella niitä portaissa

-jos on hyvä pohjapiirustus , niin omaa rauhaa riittää vanhemmillekin

-mölytoosat voi hiljentää kuulokkeilla

-voi asua vanhaksi asti, kun portaat ei ole ongelmana

Miksi hankkia lapsia, jos ne pitää sitten siivota häiritsemästä ja silmistä yläkertaan omiin koppeihinsa? Onko perhe vain soluasunnossa asuvaa väkeä, jotka käyttävät yhteistä jääkaappia ja ruokapöytää? Hiukan nuo tuollaiset perustelut kummastuttaa...

Vierailija
16/16 |
06.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouluikäiset eri kerrokseen, niin saa vanhemmat joskus olla rauhassa eikä tarvitse kuunnella niiden kuuntelemaan kamalaa musiikkia jatkuvasti.