Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Erikoinen ilmiö korkeaan asemaan nousseilla naisilla

Vierailija
19.12.2014 |

Monilla aloilla oikotie menestykseen, tiedon ja taidon lisäksi, on tätipukeutuminen. Olen seurannut erään naispoliiton uraa jälkikäteen ja hän pukeutui jo 25-vuotiaana kuin 45-vuotias liikenainen, vaikka oli nuori tyttönen vailla monenkaan vuoren työkokemusta. Mikään muu, kuin ehkä sitkeys, ei häntä erottanut kymmenistä yhtä lahjakkaista nuorista naisista. Brändäämällä itsensä menestyneeksi nelikymppiseksi, silläkö ovet todelliseen menestykseen aukeavat, vai ilman sitäkö ei eteenpäin pääse? Samaa ilmiö toteutui näissä stadion-konserteissa. Kun lanseerataan konsertti väistämättömänä menestyksenä, massat uskovat ja ostavat lipun =mahdollistavat "ei suuren yleisön"-artistin täyspotin ja täysin epävarman menestyksen.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 00:03"]

"..:nuori tyttönen vailla monenkaan vuoren työkokemusta.." Ja siinähän se syy jo tulin. Aliarvointi. Sanoisitko vastavalmistuneesta miehestä noin? Et ainakaan tituleeraisi nuoreksi poikaseksi.

[/quote]

Kyllä muuten myös nuorista miehistä puhutaan samoin, tosin ei toki termillä "tyttönen". Mutta erityisesti politiikassa, ja monilla muilla vakavilla aloilla, ei ole kauhean hyvä imago olla kovin nuoren ja kokemattoman oloinen. Se ei herätä luottamusta ihmisissä, ja siksi omaa tietään helpottaa kovasti sopivammalla imagolla.

Vierailija
2/18 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 00:04"][quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 00:00"]

Mä haluan olla paras

[/quote]

Voi mikä klisee... Oletko kenties ollut vaihto-oppilaana jenkeissä joskus? Vai oletko Stubbiksen fani, Sarasvuon opetuslapsi vai Kataisen kaveri?
[/quote]

No, itseasiassa olen puoliksi jenkki. Musta on ihan ok tavoitella parasta mihin pystyy. Miksi tyytyä vähempään? Ehkä tän lauseen takia olenkin niin menestynyt. Harmittaako sua kun et ajattele samalla lailla ja elät kädestä suuhun?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 00:11"]

No, itseasiassa olen puoliksi jenkki.

[/quote]

Figures...

Vierailija
4/18 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työelämässä nyt vaan ei pukeuduta perseenpönkötysfarkkuihin ja narutoppeihin.

Vierailija
5/18 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tollasessa tyylissä on se etu, että vaikka nuorena on tätimäinen, alkaa jo 30-40-vuotiaana olla ikäistään nuorekkaampi.

Vierailija
6/18 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 23:50"]

Tollasessa tyylissä on se etu, että vaikka nuorena on tätimäinen, alkaa jo 30-40-vuotiaana olla ikäistään nuorekkaampi.

[/quote]

Jenni Haukio? Päivi Lipponen? Eivät ainakaan ole/ollut ikäistään nuorekkaampia.

Vierailija
7/18 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monilla on myös lyhyt poikatukka. Oon huomannut että esim sosiaali ja terveydenhoitoalalla suositaan lyhythiuksisia naisia. Ja nää lyhythiuksiset palkkaa toisia lyhythiuksisia. Ja lihavat lyhythiuksiset tantat suosii toisia lihavia ja lyhythiuksisia tanttoja.

Vierailija
8/18 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuo ei ole kovin erikoinen ilmiö. On vaan aloja ja virkoja, joissa nuoruutta ei pidetä etuna, vaan kokemusta johon liitetään ikä. Siksi kovin nuoren ei kannata korostaa nuoruuttaan vaan päinvastoin yrittää antaa itsestään jo pukeutumisellaankin ikäistänsä kypsempää ja vakavampaa kuvaa. 

Samahan toimii joillain luovilla aloilla toisinpäin. Sellaisilla kannattaa vähän vanhemmankin yrittää olla tyyliltään erikoinen ja nuorekas, että kukaan uskoo että sinulla on mitään annettavaa.

Vierailija
9/18 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

tohon stadionkonserttijuttuun kommentoin vain, että tietäisittepä kuinka moni "lähes loppuunmyydyksi" mainitusta konserteista ihan OIKEASTI on sitä sillä hetkellä kun eka 'uutinen' aiheesta tulee iltapäivälehden lööppiin ;)

Vierailija
10/18 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 23:52"]

[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 23:50"]

[/quote]

Jenni Haukio? Päivi Lipponen? Eivät ainakaan ole/ollut ikäistään nuorekkaampia.

[/quote]

Luultavasti hekin vanhetessaan vain nuortuvat verrattuna "nuorekkaisiin" ikätovereihinsa.

Vierailija
11/18 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko mun oli alkaa pukeutumaan "tätimäisemmin", jotta olisi 26v blondi otettu tosissaan miesvaltaisella alalla. Mä haluan olla paras ja tiedän että musta on vaikka mihin työssäni, joten en aio vanhempien työntekijöiden antaa tytötellä minua.

Vierailija
12/18 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 23:58"]

Minusta tuo ei ole kovin erikoinen ilmiö. On vaan aloja ja virkoja, joissa nuoruutta ei pidetä etuna, vaan kokemusta johon liitetään ikä. Siksi kovin nuoren ei kannata korostaa nuoruuttaan vaan päinvastoin yrittää antaa itsestään jo pukeutumisellaankin ikäistänsä kypsempää ja vakavampaa kuvaa. 

Samahan toimii joillain luovilla aloilla toisinpäin. Sellaisilla kannattaa vähän vanhemmankin yrittää olla tyyliltään erikoinen ja nuorekas, että kukaan uskoo että sinulla on mitään annettavaa.

[/quote]

Aika pinnallista ja vika on enemmän muissa kuin nuoressa henkilössä.

Vierailija
13/18 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"..:nuori tyttönen vailla monenkaan vuoren työkokemusta.." Ja siinähän se syy jo tulin. Aliarvointi. Sanoisitko vastavalmistuneesta miehestä noin? Et ainakaan tituleeraisi nuoreksi poikaseksi.

Vierailija
14/18 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorta naista usein vähätellään ja tytötellään vaikka olisit kuinka pätevä siinä mitä teet.
Varsinkin miehet usein vähättelevät nuorta, nättiä naista.

Itse pukeudun muuten niin kuin huvittaa, mutta kun pidän töissä esim palaveria tai haastattelen uusia työntekijöitä tms. pukeudun tyylikkäämmin (toisinsanoen simppelisti, elegantisti)

Vierailija
15/18 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 00:00"]

Mä haluan olla paras

[/quote]

Voi mikä klisee... Oletko kenties ollut vaihto-oppilaana jenkeissä joskus? Vai oletko Stubbiksen fani, Sarasvuon opetuslapsi vai Kataisen kaveri?

Vierailija
16/18 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erikoinen? Eroaako se jotenkin "korkeaan asemaan nousseiden miesten" tyylistä? 

Ei heilläkään mitään napaan asti avonaisia hm:n hunks-paitoja näy.

Tietyt tehtävät nyt "edellyttävät" asiallista ja konservatiivista pukeutumista. Näin etenkin politiikassa. Se on normi. Ja mielestäni hyvä niin. Tosin olenkin nuorehko konservatiivi.   

Vierailija
17/18 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 00:06"]

Erikoinen? Eroaako se jotenkin "korkeaan asemaan nousseiden miesten" tyylistä? 

Ei heilläkään mitään napaan asti avonaisia hm:n hunks-paitoja näy.

Tietyt tehtävät nyt "edellyttävät" asiallista ja konservatiivista pukeutumista. Näin etenkin politiikassa. Se on normi. Ja mielestäni hyvä niin. Tosin olenkin nuorehko konservatiivi.   

[/quote]

Voi pukeutua konservatiivisesti näyttämättä tätimäiseltä. If you get my drift.

Vierailija
18/18 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 00:02"]

[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 23:58"]

[/quote]

Aika pinnallista ja vika on enemmän muissa kuin nuoressa henkilössä.

[/quote]

Pinnallista tai ei, vika tai ei, mutta sellainen maailma on. Jos oikeasti haluaa menestyä, jos oikeasti haluaa sen sanottavansa vakavasti otetuksi ja kuulluksi, ei ole rationaalista kapinoida vaan kannattaa hyväksyä se miten ihmisten enemmistö ajattelee ja markkinoida itsensä heille myös tyylillään. 

Loppujen lopuksi tosiaan se pukeutuminen ja ulkokuori on vain sivuasia. Siksi itse ajattelenkin, että sitä voin muuttaa niin kuin hyödyllistä on, eikä se vaikuta oikeasti persoonaani. Minä olne minä täti-jakkupuvussa ja nutturassakin, ja jos niin saan ihmiset ottamaan sen mitä minulla on sanottavaa vakavammin kuin muuten, niin mielelläni otan sellaisen rooliasun.