AUTTAKAA nivelreuma ja kortisoni
Eli olen äsken saanut nivelreumadiagnoosin. Syön kortisonia alenevin annoksin ja olen juuri aloittanut oxikloriinin
. Nyt par päivää sitten prednisolon annos laski 15mg --> 10mg. Ja nyt kaikki niveloireet palasi :( Voinko omatoimisesti itse nostaa annos uudestaan 15 milligrammaan? Näin viikonloppuna ei tietenkään saa kiinni reumalääkäriä....
Kommentit (8)
Mä en nostais, koska mieluummin tulehdusta tappavat lääkeet kuin suun kautta otettava kortisoni.
Jos oireet jatkuu kauan niin muista vaatia uusia lääkkeitä jollei tän hetkiset tehoa. Lääkärit ei ainakaan turussa myönnä uusia lääkeitä helpolla vaan niistä täytyy taistella. Mulla auttoi myös liikunta ja gluteeniton ruokavalio.
[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 20:48"]Voit nostaa. Mulla on ollut nivelreuma 18 vuotta. Otat heti tänään isomman annoksen niin huomenna ei pitäs sattua niin paljoo.
[/quote]
Kiitos vastauksesta. Pakko vasta huomenna nostaa. Tulen niin vauhdikkaaksi siitä että illalla en uskalla ottaa. Maanantaina reumapoli on taas auki ja voin soittaa sinne.
Ap
[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 20:48"]Mä en nostais, koska mieluummin tulehdusta tappavat lääkeet kuin suun kautta otettava kortisoni.
[/quote]
Täh? Kärsitkö itse pahasta nivelreumasta?
[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 20:50"]Jos oireet jatkuu kauan niin muista vaatia uusia lääkkeitä jollei tän hetkiset tehoa. Lääkärit ei ainakaan turussa myönnä uusia lääkeitä helpolla vaan niistä täytyy taistella. Mulla auttoi myös liikunta ja gluteeniton ruokavalio.
[/quote]
Minulla kyllä tutkittiin ja keliakiaa ei ollut. Ap
[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 20:53"]
[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 20:48"]Mä en nostais, koska mieluummin tulehdusta tappavat lääkeet kuin suun kautta otettava kortisoni. [/quote] Täh? Kärsitkö itse pahasta nivelreumasta?
[/quote]
en enää, koska mulla on nyt toimivat lääkkeet, jotka oikeasti auttaa. Kortisoni on saatanasta, se heikentää luita ja vaikuttaa käyttäjänsä ulknäköön.
Kortisonin vähentäminen kipeyttää nivelet. Saan kortisonia syöpähoitona. En sairasta reumaa.
Voit nostaa. Mulla on ollut nivelreuma 18 vuotta. Otat heti tänään isomman annoksen niin huomenna ei pitäs sattua niin paljoo.