Pienten lasten äidit, paljonko tulee lapsen sairauden takia poissaoloja töistä?
Kommentit (12)
Kiitos koronan ei enää yhtään kun keksivät että minäkin voin tehdä töitä etänä.
Ennen lapsen sairaspäivät olivat kuin pikku lomia. Kaipaan niitä.
Vierailija kirjoitti:
Ei yhtään, teen töitä etänä silloin kun lapsi on kipeä. Toki tehokkuus laskee taudista riippuen, vatsataudissa oleva lapsi n työläämpi joita kuin flunssainen.
Eikö lapsesi ansaitse äidin läsnäoloa, kun on sairaana?
Vajaa 3v aloitti päiväkodin elokuun alussa. Laskin, että 19 päivää ollut tähän saakka pois eli päivää vaille kuukauden. Ja nyt mennään vasta lokakuun puolessa välissä..
Etänä teen sen mitä teen, mutta hermot on kovilla ja omat työt pahasti jäljessä. Hän on vielä niin pieni, että kaipaa huomiota eikä kauaa leiki yksin. Myös päivät sisällä (jos kuumetta) niin raskaita myös lapselle ja aika tulee pitkäksi.
Keskimäärin kaksi päivää viikossa.
Vierailija kirjoitti:
Keskimäärin kaksi päivää viikossa.
Saanko arvata? Maanantai ja perjantai.
Kaksi päivää olen ollut kahden vuoden aikana.
No meillä tämä syyskuu meni kokonaan vajailla työviikoilla, kun päiväkoti-ikäinen, ekaluokkalainen ja minä oltiin kukin vuorovedolla flunssassa. Siis esim. niin, että koululainen on flunssassa su-ti, päiväkoti-ikäinen to-la, minä sitten seuraavan viikon alussa siinä samassa taudissa. Ja tällä välin jompi kumpi lapsista sitten kerkeää jo tuomaan seuraavan taudin kotiin ja kierros alkaa alusta... Lokakuun alussa oltiinkin pari viikkoa kaikki terveinä, mutta nyt on seuraava flunssakierros menossa taas (lapset alkavat jo olla terveitä, minä nyt ekaa päivää kuumeessa).
Ihan mahdotonta touhua tämä. Työt on kamalasti jäljessä ja näitä ei kukaan sijaista vaan ne vain kasaantuu ja kasaantuu... Kohta sitten on stressikin sen mukainen, että vastustuskyky laskee entisestään.
En ole ollut päivääkään pois, lapset 2.5v ja 5v.
En ollenkaan. Meillä oli au pair siihen asti kunnes lapset olivat 14 ja 11.
Onko tämä kysely vain yksinhuoltajaäideille? Vai miksi aloituksessa on vain äidit eikä pienten lasten isät myös? Olettaako ap, ettei pienten lasten isille tule poissaoloja?
Kuukaudessa saattaa olla pari eri flunssaa, varmaan 10 poissaolopäivää/ kk (ainut vanhempi taloudessa)
Ei yhtään, teen töitä etänä silloin kun lapsi on kipeä. Toki tehokkuus laskee taudista riippuen, vatsataudissa oleva lapsi n työläämpi joita kuin flunssainen.