Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jätän lapset kokonaan tekemättä koska

Vierailija
19.12.2014 |

edelliset sukupolvet ovat eläneet yli varojen, velaksi ja jättävät nyt eläkkeelle jäätyään ja jäädessään seuraaville veronmaksajille jättivelat selvitettäväksi sekä kestävyysvajeen. Missään muussa valtiossa ei kai kansalaisten sosiaalipummilla matkustamista ole sallittu yhtä pitkälle kuin Suomessa. Muualla sosiaaliturvaa joko ei ole (kehitysmaat) tai sitten ihmiset ovat rahoittaneet sosiaaliturvansa sijoituksilla, vakuutuksilla ja henkilökohtaisilla lainoilla (mm. Sveitsi, Englanti, Yhdysvallat) . Kaikkein köyhimmille vain niukka sosiaaliturvatoimeentulo. Kun sosiaaliturva rahoitetaan verotuloilla, maa hinnoittelee itsensä ulos kansainvälisiltä markkinoilta. Ainut mikä voi mieleni vielä saada muuttumaan on se, että hallitus tekee nopeasti isot leikkaukset suomalaiseen sosiaaliturvaan ja lapsiperheiden paapomiseen. Jos ei ole varaa elättää lapsiaan muuten kuin tuilla ja tuetuilla palveluilla niin niitä ei saa tehdä. Koska Suomi kuitenkin mahdollistaa tuon em minä jätän lapset tekemättä.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syy kai tuokin...

Vierailija
2/10 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän tai vähemmän löyhiä syitä:

- sama kuin aloittajalla

- Suomessa on paska ilmasto ja keskimäärin liikaa naama norsunvitulla olevia ihmisiä

- pariutumiskulttuuri on kieroutunut vrt. takavuosina. Ihmiset ovat liiankin tiedostavia ja laskelmoivia, pelataan jotain ihme pelejä yms.

- meidän verorahat menee johonkin fidun kreikkalaisille tukipaketteina

- av:lla olleessa ahdisteluketjussa kuvatut ihmiset. Hyi helv**** oikeasti miten sairaita ihmisiä tässä maassa on

- palveluita ajetaan alas

- pakolaisten kanssa saattaa tulla isompiakin ongelmia, vrt. Rinkeby

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä jätän lapset kokonaan tekemättä, koska minusta tuntuu, että lapsiperhe-elämä ei ole ollenkaan minun juttuni tai kutsumukseni. Mielestäni tämä on riittävä syy valinnalleni.

Vierailija
4/10 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 19:23"]

Minä jätän lapset kokonaan tekemättä, koska minusta tuntuu, että lapsiperhe-elämä ei ole ollenkaan minun juttuni tai kutsumukseni. Mielestäni tämä on riittävä syy valinnalleni.

[/quote]

Tämä on oikeastaan ainoa oikea syy jättää lapset tekemättä.

Vierailija
5/10 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minus syyni.

1. En halua lapsia.

2. En tarvitse lapsia.

3. En keksi mitään syytä hankkia lapsia.

Vierailija
6/10 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ne on parempikin jättää tekemättä, jos se niin helposti käy.

Vierailija
7/10 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään halua lapsia. Ei se ole keltään muulta vissiin pois.

Vierailija
8/10 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä jätän lapset tekemättä kun ei vain kiinnosta ja haluan elää vain itselleni. En tarvitse tekosyitä.

Vierailija
9/10 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pakon sanelemana olen lapseton keski-ikäinen nainen. En koskaan tavannut kunnollista kumppania, jonka kanssa olisin voinut perustaa perhettä. Yksinhuoltajaksi en uskaltanut ryhtyä ( mitä joskus kadun).

Vierailija
10/10 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle nuo edellämainitut asia (jos ajattelisin tismalleen samalla tavalla) olisivat enemmänkin syy muuttaa pois Suomesta, ei niinkään jättää lapset tekemättä.

Itse en uskaltaisi tehdä lapsia kovin pienituloisena tai työttömänä (vaikka haluaisin), sillä en luota että Suomessa tulevat tuet pysymään samana. Toki esim työkyvyn menetystäkään ei voi ennustaa, mutta ei sitä voi mielestäni elää niin että olettaa aina pahinta. Todennäköistä on kuitenkin, että jos olen nyt hyvätuloinen, niin olen sitä tulevaisuudessakin (jos tilastollisesti miettii), todennäköistä on myös, että parinkymmenen vuoden päästä opintotukea ei ole, ja ainakin korkeakoulut ovat maksullisia. Jos teen lapsia, niin haluan kyllä varmistaa niin pitkälle kun voin, että heillä on mahdollisuudet kunnon koulutukseen ja terveydenhuoltoon. Eli niin, että säästän jatkuvasti lapsille rahaa, huolehdin vakuutukset ym. Toki sekään ei mitään 100% varmuudella takaa.

Yksi syy, miksi en tekisi lapsia on myöskin se, että en haluaisi niitä. Tai kokisin olevani elämänhallinnassa tai tunne-elämässäni jollain tapaa pahasti vajaa. Tai sitten, että en löytäisi kumppania, joka tuntuu siltä että osaa ottaa vastuuta toisen elämästä.