Aktiivimalli 2
Painavaa ja niin todemukaista tekstiä vasemmistohallituksen sunnitelemasta aktiivimalli kakkosesta, eli Sipilän kehittämästä työttömien syyllistämis ja kiusaamismallista, jonka tarkoituksena on vain pudottaa mahdollisimman moni karenssiin.
Kommentit (13)
Tuossa sen näkee ettei puolueilla ole mitään eroja työttömien suhteen. Kaikki haluaa vain kyykyttää.
Vierailija kirjoitti:
Työttömien aktiivinen potkimismalli.
Ei saa makoilla enää rauhassa ja katsella kun vastikkeetonta rahaa valuu tilille joka kuukausi, nyyh!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei saa makoilla enää rauhassa ja katsella kun vastikkeetonta rahaa valuu tilille joka kuukausi, nyyh!
Oletko todella noin tyhmä? Voin minä lähettää vaikka 10 työhakemusta päivässä. Ei sillä tule yhtään työpaikkaa lisää. Työkkärin virkailijoita lisätään haastattelemaan (kuulustelemaan) työttömiä. Sekään ei lisää työpaikkoja kuin niiden virkailijoiden verran. Kallista on työttömien kyykyttäminen mutta ei hätää siihen löytyy valtiolta rahaa.
Kyse ei ole vain työttömistä vaan myös työpaikoista joihin ei valita työntekijää esim ikärasismin vuoksi.
Naspurin DI on työtön. Sainaikoinaan hyvät rahat kun potkittuun pois Nokialta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko todella noin tyhmä? Voin minä lähettää vaikka 10 työhakemusta päivässä. Ei sillä tule yhtään työpaikkaa lisää. Työkkärin virkailijoita lisätään haastattelemaan (kuulustelemaan) työttömiä. Sekään ei lisää työpaikkoja kuin niiden virkailijoiden verran. Kallista on työttömien kyykyttäminen mutta ei hätää siihen löytyy valtiolta rahaa.
Jos työllistymisefforttisi ovat sitä, että lähettelet hakemuksia saman tyyppisiin töihin samoilla alueilla vuodesta toiseen, niin olet työttömänä vielä vuonna 2185. Maailma on muuttunut ja muuttumassa, kotona makoilulla ja hakemusten naputtelulla ei pysytä perässä. Nyt on aktivoinnin aika ja niitä töitä on oltava valmis hakemaan vaikka ulkomailta.
Kun nyt kuitenkin olen työnhakija ja OSAKSI TYÖTÖN, pitääkö minunkin hakea sitten kokoaikatyötä samaan tapaan vai haenko työtä vain sille 20 % työajasta, jonka olen työttömänä nykyisessä työssäni?
Vakituinen osa-aikatyö ollut siis 5.5 vuotta nyt. Periaatteessa olen oikeutettu osapäivärahaan. Joka kuukausi sitä myös haen, ettei haku katkeasi. Päivärahaa saan yleensä vain kuukausina, jolloin saikkua tai muuta jolloin huonompi palkka
Vierailija kirjoitti:
Kun nyt kuitenkin olen työnhakija ja OSAKSI TYÖTÖN, pitääkö minunkin hakea sitten kokoaikatyötä samaan tapaan vai haenko työtä vain sille 20 % työajasta, jonka olen työttömänä nykyisessä työssäni?
Vakituinen osa-aikatyö ollut siis 5.5 vuotta nyt. Periaatteessa olen oikeutettu osapäivärahaan. Joka kuukausi sitä myös haen, ettei haku katkeasi. Päivärahaa saan yleensä vain kuukausina, jolloin saikkua tai muuta jolloin huonompi palkka
Muistaakseni pitää jos osa-aikatyö, mut ei samoilla säännöillä kuin työtön. Myös opiskellessa haettava, olikohan loppuvaiheessa ja jos hyvin lyhyt koulutus.
Karenssin kautta soskukelan luukulle käy työttömän tie aktiivimallissa.
Vierailija kirjoitti:
Irtisanotut asuntovelkaiset lapsiperheet ei saa toimeentulotukea eikä ne perheet joilla on mökki.
Lehdessä oli, että kaupan alalta loppuu 25000 työpaikkaa 9 vuoden sisällä ja myös Raahen tehtaan veikataan loppuvan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Irtisanotut asuntovelkaiset lapsiperheet ei saa toimeentulotukea eikä ne perheet joilla on mökki.
Lehdessä oli, että kaupan alalta loppuu 25000 työpaikkaa 9 vuoden sisällä ja myös Raahen tehtaan veikataan loppuvan.
Se on karu kohtalo monelle. Velkainen talo joka ei mene kaupaksi. Tai jos meneekin niin sellaiseen hintaan että jää velkaa. Vielä pahempi jos on se mökkikin kun siitä sama. Kunhan ei tulisi niitä laajennettuja itsareita. Ne on niin pahimpia kun ei riitä se oman hengen ottaminen.
Kun oikein kosahtaa kuten ysärin lamassa niin se on kaikin tavoin hirveää.
Vierailija kirjoitti:
Loiset saunan taakse!!
Ranteet auki vetämällä pääsee pysyvösti pois "kyykytyksestä'.
Suomessa kun ei saa eutanasiaa niin olen miettinyt jos tilaisi netin kautta fentanyyliä. Saisi edes kivuttoman lähdön. Tämmöistä miettii yksi työtön. Sinun mielestäsi loinen.