Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mätimousse - tuleeko parempaa siian vai kirjolohen mädistä?

Vierailija
19.12.2014 |

En ole aikaisempina jouluina tehnyt, nyt ajattelin kokeilla. 

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 16:23"]Miten muuten tarjoilisitte mätimoussen? Laitanko kullekin syöjälle pieniin kulhoihin vai yhteen isompaan kulhoon josta jokainen voi ottaa itselleen lautaselleen?
[/quote]

Teen moussen pieneen kakkuvuokaan ja jokainen voi leikata itse sopivan palan.

Vierailija
2/11 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun henk koht mielipide on että kirjolohen mäti on parempaa. Tiedän ett monet pitävät kalliimpaa siian tai muikun mätiä parempana (ehkä just siksi että se on kalliimpaa). Itse laittaisin sitä mätiä mistä tykkään. Kirjolohen mädistä tulee ainakin kauniimpi mousse ja se antaa enemmän makuakin. Mutta makuasioita siis. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 18:10"]

[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 16:23"]Miten muuten tarjoilisitte mätimoussen? Laitanko kullekin syöjälle pieniin kulhoihin vai yhteen isompaan kulhoon josta jokainen voi ottaa itselleen lautaselleen? [/quote] Teen moussen pieneen kakkuvuokaan ja jokainen voi leikata itse sopivan palan.

[/quote]Käytät sitten varmaan liivatetta, löytämässäni ohjeessa ei ole livatetta -ap

Vierailija
4/11 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 18:10"]

[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 16:23"]Miten muuten tarjoilisitte mätimoussen? Laitanko kullekin syöjälle pieniin kulhoihin vai yhteen isompaan kulhoon josta jokainen voi ottaa itselleen lautaselleen? [/quote] Teen moussen pieneen kakkuvuokaan ja jokainen voi leikata itse sopivan palan.

[/quote]Kerrotko reseptisi?

Vierailija
5/11 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lohen mäti on mielestäni mousseen/hyydykkeeseen sopivampaa, ei "katoa" sinne sekaan samalla tavalla kuin pienempi siian/muikun mäti

Vierailija
6/11 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestäni (kirjo)lohen mäti on epämiellyttävää ison kokonsa puolesta. Siian tai muikun mäti taasen, ai että kun on hyvää!

Vierailija
7/11 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen siianmätiä.

Vierailija
8/11 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siian mäti on parempaa, koska se on pienirakeisempaa. Toki se on myös kalliimpaa, joten jos hinta hirvittää, niin kyllä kirjolohen mädistäkin ihan hyvä mousse tulee.

Vierailija
9/11 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teenpä siis siianmädistä. Kiitos t ap.

Vierailija
10/11 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten muuten tarjoilisitte mätimoussen? Laitanko kullekin syöjälle pieniin kulhoihin vai yhteen isompaan kulhoon josta jokainen voi ottaa itselleen lautaselleen?

Vierailija
11/11 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se kirjolohen mäti ole tarkoitettu lähinnä koristeluun. Nehän ovat sellaisia isoja palleroita, tosin kauniin näköisiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän yksi