Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muita, jotka eivät pahastuisi, vaikka joulu hypättäisiin yli?

Vierailija
18.10.2021 |

Kyllä minä joulun vietän, ei siinä mitään, mutta ei minua kyllä hetkauttaisi, jos jonain vuonna sanottaisiin, että nyt joulua ei vietetäkään.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka pakottaa viettään?

Vierailija
2/16 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulu on peruttu. Joosef tunnusti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulu on Itsenäisyyspäivän jälkeen tylsin juhla. Halloween ja Wappu ovat parhaat.

Vierailija
4/16 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä mieleni pahottaisin.

Oikeasti, tykkään joulusta ja vaikka joku sanoisi, että joulua ei vietetä, viettäisin silti.

Vierailija
5/16 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä joulun vietän, ei siinä mitään, mutta ei minua kyllä hetkauttaisi, jos jonain vuonna sanottaisiin, että nyt joulua ei vietetäkään..

Kuka niin voisi edes teoriassa sanoa? Ihmiset viettää niitä juhlia mitä milloinkin huvittaa.

Vierailija
6/16 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muakin ihmetyttää, että kuka pakottaa viettämään? Itse en ole viettänyt joulua moneen vuoteen, eikä muiden joulunvietto häiritse tippaakaan. Ei edes kauppojen joululaulut.

Vierailija
7/16 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaipaan lapsuusajan jouluja. Ei ne lahjat vaan se tunnelma. tallitonttu rämäkkä jne. Kinkkua en taida enää pystyä syömään kun tajuan kuinka fiksuja ne ovat. No voinko syödä ankkaa hanhea tai kanaa? Varmasti ihan yhtä fiksuja nekin on.

Vierailija
8/16 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä joulun vietän, ei siinä mitään, mutta ei minua kyllä hetkauttaisi, jos jonain vuonna sanottaisiin, että nyt joulua ei vietetäkään..

Kuka niin voisi edes teoriassa sanoa? Ihmiset viettää niitä juhlia mitä milloinkin huvittaa.

Ainoa teoreettinen mahdollisuus olisi se, että Talibanit joku muu Islamilainen jengi ottaisi vallan Suomessa ja kieltäisi kilpailevan uskonnon juhlat.

Sitä odotellessa

Vierailija
9/16 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en osaisi olla ilman joulua. Sen valmistelu, vaikkakin nykyään pienimuotoisena kun asun yksin, siis joulun valmistelu perinteisine punaisine tekstiileineen ja kynttilät antavat mukavaa ja virkistävää tunnelmaa.

Partsille voisi laittaa kuusen.

Kynttilät on kaikki ledejä. Kaipaan elävän kynttilävalon tuiketta vaan jos kissa ei polta niissä viiksiään niin hännällään huitaisee.

Ja jonkun lahjankin olen ajatellut antaa. Kun kuitenkin joku lapsista käväisee. Ehkä joku ystäväkin.

Vierailija
10/16 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikalla alkaa joulun vietto ja jouluradion pakkokuuntelu jo marraskuun alussa. Ainakin nuo voisin kevyesti hypätä yli.

Jouluun mennessä joululaulut tursuavat jo korvista. Riittäisi, kun joulua juhlittaisiin joulukuussa.

Vierailija
11/16 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siis mistä tarkalleen ottaen pitäisi pahastua? 

Siitäkö ettei vietetä Jeesuksen syntymäpäivää, jota ei alunperinkään ylipäätään ollut tarkoitus viettää, vieläpä täysin vääränä ajankohtana? 

Vaiko siitä, että ei päästä osallistumaan lapsellisiin, kristillisyyteen mitenkään liittymättömiin, pakanallisiin tapoihin?

Vierailija
12/16 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä vuonna on mukavaa kun joulu on vain yhtä päivää tavallista viikonloppua pidempi. Minulle sopisi, että joulua juhlittaisiin ainoastaan joulupäivänä 25.12 niinkuin katolisissa maissa pääosin.

Vierailija
13/16 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen useita jouluja hypännyt yli. Eipä minua liikuta mitä muut tekevät.

Vierailija
14/16 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan saa vähän vapaata siihen kohtaan niin ihan sama onko joulua.

Vierailija
15/16 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin sinkku, en viettäisi joulua. Olisin vaikka töissä koko joulunpyhät. Mutta kun on lapsia ja lapsenmielisiä jouluihmisiä samassa taloudessa, niin en halua pilata heille tärkeää juhlaa, vaan olen hengessä mukana.

Vierailija
16/16 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

jouluruokia pitää saada. muuten ihan sama

tv:stäkin tulee vaan perinteisiä ohjelmia ei mitään laatua

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan viisi