Työ tekee minusta onnettoman
Ahdistaa, että sinne pitää mennä taas huomenna. Ihan fyysisesti meinaa tulla oksennus.
Kommentit (21)
Joo työ on meille köyhille suorittajille aivan paskaa. Jollekin elämänsä uraa tekevälle kuulemma ihanaa aikaa.
Joo. ei kyl kannata mennä töihin missä tuntee olonsa huonoksi. Mieluummin köyhä ja suht OK. Kuin porvari ja onneton.
Ei tollaseen kannata elämäänsä uhrata. Itse haluan kyllä tehdä töitä, mutta ainoastaan mielekkäitä ja missä on hyvä henki.
Onnekas olen kun itselle sopivan paikan olen saanut löytää. Sen etsimiseen meni kauan, mutta löytyi vasta kun vedin liinat kiinni ja päätin että nyt loppuu kaikki mikä ei palvele hyvinvointiani.
Vierailija kirjoitti:
Noooh.. voisko harkita ettei enää menis sinne? Saikku tai joku muu väliaikainen ratkaisu ensihätiin.
Kai ihmisen pitäisi olla sairas, että voisi saikuttaa??
Minusta tekee myös onnettoman ja ahdistuneen. Olen masennuksen takia sairaslomalla. En jaksa enää oravanpyörää.
Sama. Olen lähdössä heti kun on tarpeeksi säästöjä.
Vaihtaisin alaa, jos vain voisin, mutta koulutukseni on hyvin kapea-alainen. Pitäisi kouluttautua eri alalle. Lisäksi minulle ei ole voimia etsiä vaihtoehtoja. Olen vaan ihan loppu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noooh.. voisko harkita ettei enää menis sinne? Saikku tai joku muu väliaikainen ratkaisu ensihätiin.
Ei tietenkään. Saikuttaminen on just sitä, että sanotaan että ollaan sairaana muttei oikeasti olla.
En menisi, mutta kun on asuntolaina ja auto ja muita typeriä menoja. Olisin varmaan onnellisempi maanviljelijänä, kun saisin jäädä kotiin eikä tarvitsisi olla koko ajan osana toisten ihmisten konflikteissa ja negatiivisuudessa. Veljeni on maanviljelijä ja joskus unelmoin samasta, vaikka se onkin älyttömän rankkaa työtä muilla tavoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tietenkään. Saikuttaminen on just sitä, että sanotaan että ollaan sairaana muttei oikeasti olla.
Jos työ koko ajan stressaa ja ahdistaa niin kyllä siitä seuraa masennus. Siitä saa saikkua.
Minä otin kerran sairaslomaa. Esimies kutsui sitä koko työyhteisön edessä itkulomaksi.
Tuttu tunne 😢
Itselläni työelämää takana jo 32 vuotta. "Uusi" (alle 2 v) työpaikkani on liian haastava minulle, pitkää päivää joutuu tekemään ja apuja ei tule mistään. Huokaus.
Joo. Sama. Työni on itsessään ihan ok, mutta se on noin neljän tunnin bussimatkan päässä eikä niihin saatanan busseihin saa nykyään edes pyörää mukaan, mikä tekisi lopun työmatkan helpommaksi. Ja vaikka tekisin täydet tunnit saan max noin 300 € enemmän kuin sossusta. No eipä nyt makseta sitäkään kun ei tule mentyä edes paikalle. Saan varmaan potkut.
Ja miksikö lähdin tähän? No kyseessä on iltatyö ja olen tueton opiskelija tietenkin.
Aikoinan itse olin sitkeästi sama duuni ja samat fiilikset kun aloiten kirjoitajalla lähes 20 vuotta. Kun menin firman pomon puheille: lopetan työt ja siitä firman lekurin heti sanoin kitti mulle riitti! Saisua tuli kunolla ,koska olin palanut loppun ja työ-todistus postissa kotia. Tein elämäni parhaan teon ,lähtemästä paska homista pois.Kesti vaan lähes 20 vuotta aikoinaan tajuta asia. Muualla on parempia hommia ja parempia pomoja kuin duuni kavereita.Mutta sinä itse päätät mitä teet elämällesi!
tia.a.68v. kirjoitti:
Aikoinan itse olin sitkeästi sama duuni ja samat fiilikset kun aloiten kirjoitajalla lähes 20 vuotta. Kun menin firman pomon puheille: lopetan työt ja siitä firman lekurin heti sanoin kitti mulle riitti! Saisua tuli kunolla ,koska olin palanut loppun ja työ-todistus postissa kotia. Tein elämäni parhaan teon ,lähtemästä paska homista pois.Kesti vaan lähes 20 vuotta aikoinaan tajuta asia. Muualla on parempia hommia ja parempia pomoja kuin duuni kavereita.Mutta sinä itse päätät mitä teet elämällesi!
Kiitos, että kerroit tämän. Oli kannustavaa lukea tästä. Olisinpa yhtä rohkea kuin sinä.
ap
Ala jakamaan persettä. Sillä kuulema tienaa Suomessakin tonnin per ilta
Minulla on ns. hyvä ja arvostettu ammatti, jota varten opiskelin monta vuotta. Kaikki sen turhaan, sillä työ on vienyt minulta elämänilon. Jos olisin rohkea enkä tällainen pelkuri, olisin vaihtanut alaa jo aikaa sitten. Mutta tämä työ on kuitenkin vakaa ja saan säännöllisesti palkkaa, niin perheeni vuoksi epäröin heittää turvallisen elämän pois, vaikka se viekin minulta järjen.
Vierailija kirjoitti:
Ala jakamaan persettä. Sillä kuulema tienaa Suomessakin tonnin per ilta
Perseeni ei ole niin hyvä, että siitä kukaan maksaisi. Lisäksi olen huomattavan ylipainoinen.
ap
Tämä kaikille niille jolla EI OLE työtä: Suomessa on ihan liikaa niitä joilla on ihan hyvä työ, mutta joita „ahdistavat“
Ja „häirisevät“ ja „harmittavat” kaikki ihan elämään kuuluvat asiat. Saatanan uusavuttomia valittajia koko poppoo. Sanoutukoon irti töistään ja antakoot paikkansa niille, joille olisi ykshailee, mitä joku muu tai pomo sanoisi! Tehkää työväen vallankumous ja heittäkää ilkunasta pihalle kaikki typerät laiskat!!