Saatteko aina flunssatartunnan lapsestasi. Minä luulen, että saan ihan joka kerta. Taitaa olla aika huono vastustuskyky. ev
Kommentit (6)
vaikkakin vähempi vuotavia neniä pyyhkii ja muutenki hoitaa. Itse harvemmin saan tartuntaa nykyään, nuorempana olinki aina kipee... kait mä oon oman osani sairastanu silloin ;)
Kyllä se tarttuu meihin vanhempiinkin. Siis myös mieheni saa nuhan. Ja järjestys on aina sama eli lapsi sairastuu, pari päivää menee ja sitten mieheni ja seuraavana päivänä minä.
Tämä on minulle kaikista tuskallisinta, sillä sairastan astmaa. Eli saan aina keuhkoputkentulehduksen ja olen tosi kipeä. Paraneminen kestää pari viikkoa vaikka varsinaista " räkätautia" ei paljon olisikaan. Ja sanomattakin selvää, että joudun pumppaamaan hillittömiä määriä lääkkeitä keuhkoon. Mieheni ja lapseni ovat sellaisia pikasairastajia, että ei kuumetta, hillitön nuha ja viisi päivää menee sitten he ovat terveitä.
No onneksi lapseni ei ole kova saamaan mitään tauteja vaikka hoidossa onkin eli vain 3, ehkä 4 nuhaa vuodessa.
Onko ketään muita?
Meillä on nytkin jo toinen viikko tätä rumbaa päällä. Ensin tuli kipeeksi esikoinen, sitten pari päivää myöhemmin kuopus, sitten minä. Sitten esikoinen tervehtyi hetkiseksi, minulla paheni, hain antibioottikuurin eilen, kuopus on menossa huomenna lääkäriin, kun ei tokene ja esikoiselle nousi tunti sitten uudestaan kuume. Nyt kun tässä taas itsekin kipeänä vähän aikaa tätä rumbaa pyöritän, saan ihan takuuvarmasti hakea uuden kuurin ennen kuin tämä tauti on minulla voitettu.
Sitten ehdin nippa nappa toeta jaloilleni, kun jompikumpi kantaa uuden pöpön ja taas mennään!
Olin viime talvena elokuun alusta toukokuun loppuun ainakin joka toinen viikko kipeänä. Kahdeksan antibioottikuuria.
Mulla on juuri nytkin flunssa. Mulla on ilmeiseti tulossa astmakin, joten alkaa kai hankaloitua nämä flunssatkin. Mulla oli koulussa yksi opettaja, joka oli yli viisikymppinen. Hän sanoi, että hänellä ei ole ollut kertaakaan aikuisiässä flunssaa. Kerran luuli, että tulee, kun luki johonkin tenttiin ja oli stressaantuntut ehtiikö. Sitten huomasi, että hyvin ehtii ja flunssantunnekin katosi. Hänelläkin oli lapsia.
Luulen, että minun allergiani vaikuttaa flunssan saantiin. Mulla on kesäisin siitepölynuha. Ehkä limakalvoni ovat jotenkin herkemmät. Mieheni ei saa ihan kaikkia flunssia. ap
lisäksi se on hankalaa, kun olen tietysti huomaavainen, enkä halua tartuttaa muita, niin sitten pitää olla pois monesta hauskasta tilanteesta flunssan vuoksi. ap
Joka toinen kuukausi vähintään saan ylähengitystieinfektion :-(!