mirtazapin actavis 30mg
kellään kokemusta kyseisestä lääkkeestä? millainen lääke ja miten vaikuttaa? kokemuksia kiitos!
Kommentit (9)
ymmärrän toki, että vaikutus yksilöllistä. mulle lääkäri tänään määräs sitä unettomuuden ja masennuksen hoitoon. googlasin lääkkeen ja yksi sivuvaikutuksista oli juuri turvotus muiden lisäksi, joillakin kuulemma itsetuhoiset ajatukset alussa lisääntynyt. mua alko pelottaa tuo kun luki, vaikuttaa keskushermostoon... en tiedä uskaltaako edes kokeilla. kiitos kun viitsit vastata!
Hyviä kokemuksia oikein käytettynä.
Söin vuoden verran masennukseen, toimi minulla. Yllättävän paljon hepotti myös dissosiointia leikkaamalla pois fyysiset stressioireet, jotka mulla on vahvoja dissosiaatiotriggereitä. Normaalisti siis stressatessa valvon ja vatsa kramppaa ja henkeä ahdistaa, nuo kaikki hävisivät lääkkeellä. Nälkähän mulla oli koko tuon ajan, mutta painoa ei tullut, kun käytti järkeä ja söi sen kalorimäärän, mitä tiesi tarvitsevansa, eikä sen mukaan, paljonko teki mieli.
Lopettamisen jälkeen olen syönyt satunnaisesti 7,5mg orastavan unettomuusputken katkaisemiseen. Taju lähtee kankaalle, mutta seuraava päivä pitää käyttää kertyneen univelan kuittaamiseen tai zombina vaelteluun. Ilman pohjalla olevaa univelkaa tuota pöhnäisyyttä ei tule uosta nukahtamisannoksesta.
Mä oon sitä puoltoista viikkoa nyt syönyt ja lopetin eilen. Turvotti tosi paljon ja koska oon tässä nyt laihduttamassa niin oli suuri järkytys kun kävin vaa'alla n. 4 päivää lääkkeen aloittamisen jälkeen ja paino oli "noussut" 3 kiloa neljän päivän aikana, vaikka olin syönyt samalla tavalla kun ennenkin ja liikkunut yhtä paljon kun ennen.
Auttoi kyllä unen saamiseen mulla vähän liiankin hyvin; oon nyt yli viikon nukkunut 12-15 h yöunia ja ollut kokoajan ihan zombina ja pöpperössä. Ja olen siis ottanut neljäsosan siitä pikku tabletista (ekana päivänä otin puolikkaan ja nukuin sen päälle 15h..)
Lisäksi vielä aiheuttaa mulle närästystä ja ahdistusta. Joten loppu sen käyttö..
juu en oo lääkkeiden väärinkäyttäjä! reseptissä lukee 1 tabl noin 2h ennen nukkumaan menoa. ap.
Se vaikuttaa hitaasti. Parantaa yöunia ja lisää aktiivisuutta. Minulla määrää nostettiin hitaasti, ensin pari viikkoa puolikasta, sitten kokonainen ja lopulta kaksi lääkärin seuratessa. Eri mielialat koin kuten ennenkin, mutta en jäänyt jumiin ajatuksiini. Kun se lopulta lopetettiin, mielialani ei muuttunut heikommaksi, mutta unensaanti oli taas melko vaikeaa, ei tosin niin hankalaa kuin ennen sitä.
[quote author="Vierailija" time="17.12.2014 klo 22:34"]juu en oo lääkkeiden väärinkäyttäjä! reseptissä lukee 1 tabl noin 2h ennen nukkumaan menoa. ap.
[/quote] tämä siis 4selle.
Unettomuuteen 30 mg on liian korkea annos. Paradoksaalinen lääke. Nukuttaa matalammalla annoksella paremmin
[quote author="Vierailija" time="17.12.2014 klo 22:09"]kellään kokemusta kyseisestä lääkkeestä? millainen lääke ja miten vaikuttaa? kokemuksia kiitos!
[/quote
Unettomuuden hoitoon joskus kokeilin matalalla annoksella. Ei sopinut minulle. Turvotti jne. Yksilöllistä