Työhaastatteluun valmistautuminen
En ole vuosikausiin käynyt työhaastattelussa, miten siihen olisi hyvä varautua?
Kommentit (7)
Älä syö ennen mitään pierettävää, mutta syö vähän, ettei maha kurise.
Tutustu yritykseen jonne olet hakeamassa ja valmistaudu esittämään kysymyksiä hakemastasi työstä. Googlaa tavallisimman työhaastattelukysymykset ja valmistaudu vastaamaan niihin. Nykyään suositellaan kertomaan työhistoriasta tarinan kautta. Miten päädyit omalle alallesi ja miten tehnyt ja saavuttanut siinä.
Tutustu työnantajaan jo etukäteen, jos yrityksen arvot on jossain ylhäällä ne kannattaa painaa mieleen. Kertaisin vielä ennen haastattelua mitä hakuilmoituksessa työstä kerrottiin. Mieti etukäteen muutama kysymys valmiiksi, joihin ei löydy vastausta yrityksen kotisivuilta.
Vierailija kirjoitti:
Käyt suihkussa, peset hampaat, puhtaat vaatteet, tarvittavat paperit muukaan.
Kaikki päinvastaisesti jos et halua paikkaa.
Hyvä olis varmaan olla myös paikalla oikeaan kellonaikaan? Aikoinaan olen ottanut työtodistukset ja opintotodistukset mukaan, mutta ei niitä kukaan ole juurikaan katellu. En ajatellut ottaa niitä nyt mukaan, mikä lie nkkymeininki, tarvitaanko niitä?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki päinvastaisesti jos et halua paikkaa.Hyvä olis varmaan olla myös paikalla oikeaan kellonaikaan? Aikoinaan olen ottanut työtodistukset ja opintotodistukset mukaan, mutta ei niitä kukaan ole juurikaan katellu. En ajatellut ottaa niitä nyt mukaan, mikä lie nkkymeininki, tarvitaanko niitä?
Ap
No ilmeisesti jo itse tiesit, että paikalla pitää olla sovittuun aikaan. Paperit mukaan, nolompaa se olisi jos ne on kotona.
Saataisin minäkin kysyä haastattelussa papereita, jos vielä näen ettei haastateltavalla ole laukkua, kansiota tai mitään matkassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki päinvastaisesti jos et halua paikkaa.Hyvä olis varmaan olla myös paikalla oikeaan kellonaikaan? Aikoinaan olen ottanut työtodistukset ja opintotodistukset mukaan, mutta ei niitä kukaan ole juurikaan katellu. En ajatellut ottaa niitä nyt mukaan, mikä lie nkkymeininki, tarvitaanko niitä?
ApNo ilmeisesti jo itse tiesit, että paikalla pitää olla sovittuun aikaan. Paperit mukaan, nolompaa se olisi jos ne on kotona.
Saataisin minäkin kysyä haastattelussa papereita, jos vielä näen ettei haastateltavalla ole laukkua, kansiota tai mitään matkassa.
Tiesin kyllä kaikki edellä mainitut, olen jo reippaasti täysi-ikäinen. Täytynee sitten raahata todistukset mukaan. En odottanut että olisin saanut kutsua haastatteluun ikäni puolesta ja hakijoiden määrästä. Menen nyt pitkästä aikaa kokeilemaan onneani.
Kaikki päinvastaisesti jos et halua paikkaa.