Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko YH Äiti saada asuntolainaa ilman miestä?

Vierailija
16.12.2014 |

Kuinka todennäköisesti. Määrä aikainen työsuhde toistaiseksi. Säästöjä 0e. Velkaa tosin vielä on.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ilman säästöjä ei voi. Jos on säästöjä neljännes tai enemmän asunnon hinnasta, melko varmasti saa loput lainaa.

Vierailija
2/19 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa. 

Minulla vakituinen työpaikka, ei velkaa, ja lainan määrä pieni, ja silti vain yksi pankki myönsi sen verran kuin pyysin. Takaaja(kenellä omaisuutta) tarvittiin myös.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisi rikas (säästöt, hyvät tulot) niin tietenkin.

Vierailija
4/19 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kovin helposti, mutta kookasta kyrpää vois saada minulta helposti.

t. Isokaluinen mies

Vierailija
5/19 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on omaisuutta/takaajia mahdollisuus on. Heikot asetelmat kieltämättä.

Vierailija
6/19 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä uskon, että tuossa yhtälössä ei vaikuta se yksinhuoltajuus vaan puuhtaasti se, että lainensaamisen ehdot ei tuolla taloustilanteella mitenkään ole mahdollista. 

On meitä ihan hyvätuloisiakin yksinhuoltajia.

Sori, mutta hiukan ärsytti tuo otsikko. Osuvanpaa olisi, voiko ilman säästöjä saada asuntolainaa?

Vierailija
7/19 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 21:23"]Ei kovin helposti, mutta kookasta kyrpää vois saada minulta helposti.

t. Isokaluinen mies
[/quote]

Anna olla. :P

Vierailija
8/19 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä miten voi saada miestä ilman asuntolainaa?

Vierailija
9/19 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain keväällä. Mulla on kyllä vakituinen työ (osa-aikainen), ei säästöjä, ei takaajia, opintolainaa ja kulutusluottoja. Pankilta laina ja takaus.

Vierailija
10/19 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain:). Ei ollut omaisuutta ja määräaikainen työ hoitoalalla (takaaja toki tarvittiin). Tässä sitä ollaan jo reilu vuosi asuttu omassa asunnossa.

Vierailija
11/19 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 21:27"]

[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 21:23"]Ei kovin helposti, mutta kookasta kyrpää vois saada minulta helposti. t. Isokaluinen mies [/quote] Anna olla. :P

[/quote]

Jotain muuta voisin antaakin, mutten olla.. ;)

t. se mies

Vierailija
12/19 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse suosittelen välttämään kaikkea lainaa viimeiseen asti ja sen ylikin. Velka = orjuus ja eliitin keino hallita massoja :/

Vierailija
13/19 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lainan saamiseen miestä tarvita! Tarvitaan vain kykyä lainan hoitoon ja lyhentämiseen. Yksinkertaista.

Vierailija
14/19 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää olla säästöjä tai muuta vakuudeksi kelpaavaa. Tai hyvät takaajat. 15% asunnon hinnasta vähintään pitäisi olla vakuudeksi kelpaavia säästöjä tai muuta vakuutta. Asp-säästäjänä riittää 10 %.

Lisäksi tulotason on oltava sellainen, että pystyt maksamaan lainaa pois korkeidenkin korkojen aikana (esim. 6% korolla) ja elättämään samalla perheesi. Pankeissa on laskurit, joissa on määritetty kuinka paljon perheelläsi pitäisi jäädä asumiskulujen jälkeen elämistä varten. Yhden aikuisen ja yhden lapsen perheessä pitäisi jäädä vielä vähintään 900 euroa elämiseen vastikkeen ja lainanlyhennysten jälkeen, silloin suostuvat keskustelemaan lainan myöntämisestä.  

En tiedä vaikuttaako työn määräaikaisuus, sehän on aika yleistä nykyään. Jos olet ammatissa, jossa noin yleisesti ottaen töitä riittää, niin määräaikaisuus ei ole este.

Vierailija
15/19 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 21:30"]

[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 21:27"]

[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 21:23"]Ei kovin helposti, mutta kookasta kyrpää vois saada minulta helposti. t. Isokaluinen mies [/quote] Anna olla. :P

[/quote]

Jotain muuta voisin antaakin, mutten olla.. ;)

t. se mies

[/quote]

Painu jo vittuun sen haisevan pilisi kanssa.

Vierailija
16/19 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain 80000 euron lainalupauksen, kun olin ensin säästänyt 9000 e. Mutta en ottanut lainaa ja ostanut omaa, en uskaltanut. Ja olen jälkikäteen tyytyväinen päätökseeni.

t. Määräaikaisessa työsuhteessa oleva pienituloinen yh, ei miestä.

Vierailija
17/19 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtä helppoa kuin munan saanti ilman miestä..

Vierailija
18/19 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa helposti, jos on hyvät tulot. Minulla on 2 asuntoa (molemmista lainaa), toinen asunto vuokralla. Ei siihen miestä tarvita. Miehistä on yleensä vaan kuluja: ruoka- ja automenot kasvaa.

Vierailija
19/19 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu pankista ja kaupungistakin. Me saimme vielä pari vuotta sitten helposti lainaa, koska molemmat olemme vakitöissä, mutta tänä päivänä tilanne on toinen. Pitää olla vakituinen työpaikka, määräaikainen ei kelpaa. Pitää olla säästöjä, nollatili ei kelpaa. Pitää olla vakuuksia ja takaajia, pelkkä asunto ei riitä vakuudeksi. Korot ovat alhaalla ja asuntojen hinnatkin ovat tulleet alaspäin, mutta lainan saaminen on tosi hankalaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kahdeksan