Tarkkailen itseäni ja muitten eleitä koulukiusaamisen takia
Olen tullut aivan harhaiseksi kiusaamisen takia. Ymmärrän kyllä ettei ihmiset kiinnitä minuun minkäänlaista huomiota, mutta on jostain koulumaailmasta jäänyt kummittelemaan se käsitys päähän.
Otan myös kaikki yleiset naurahdukdet ja huutamisen todella herkästi niin että ne on mulle tarkoitettu.
Ja sitten kun vaikkapa väkijoukossa joku nauraa kohdallani, menen aivan lukkoon ja tulee tunne että pakko päästä pois.
Olen saanut kyllä apua siihen että kuvittelen kaikkea typerääkin typerää mutta tuijottaminen on edelleen vahvasti mielessä. Ehkä nämä psykoottiset pelko oireeni eivät ikinä parane ja olen hullu loppuelämäni koulukiusaamisen ansiosta.
Kommentit (5)
Samaistun otsikkoon täysillä, mutten onnekseni enää tuohon tuijottelun ja nauramisen pelkoon. Nuorempana en muuta julkisilla paikoilla pystynyt miettimäänkään ja sen takia kärsin silloin pahoista paniikkikohtauksista. Nykyään olen jotenkin turtunut ja tiedostan, että on aika epätodennäköistä, että ihmisiä kiinnostaisi tarkkailla minua ja naureskella. Ja vaikka niin jostain syystä tapahtuisikin, en siihen kuole. Tiedän, että on varmaan turhauttavaa lukea tällaista, mutta aika saattaa auttaa! Ja vaikken tunne sinua, toivon sinulle kaikkea hyvää.
Nykyään oireilen lähinnä masennuksen ja ahdistuneisuuden kautta. Ja tosiaan samaistun otsikkoon, eli tarkkailen yhä kaikkien elekieltä pahojen muistojeni takia.
Niin kauan aikaa kun et saa vastineeksi myönteisiä kokemuksia ihmisistä olet pelkojesi ja epävarmuutesi vanki.
Tuttuni, joka joutui raskaan koulukiusaamisen kohteeksi ja vaihtamaan kouluja useamman kerran päätti aikuisiällä ryhtyä kouluavustajaksi. HÄn voitti pelkonsa ja yrittää nyt tehdä kiusaamisen estämiseksi töitä sillä keinoin. Jutun perimmäinen ajatus on se, että me voimme jokainen tehdä ratkaisuja oman mielenrauhamme eteen.Se voi olla vaikeaa, mutta usein ne ideat ovat jo meissä ja jos vain haluamme luottaa ideoihimme.
Ota elämäsi omiin käsiisi. Nyt et ole muuta kuin kiusaajiesi uhri. Sulla on vielä paljon elämää edessäsi. Voit elää niinkuin itse tahdot, määritellä itsesi tai sitten kärsiä uhrin roolissa syytellen muita elämäsi pilaamisesta. Ilkeitä ihmisiä maailmassa riittää, oikeasti ne eivät edes piittaa sinusta, kunhan aukovat päätään koska itse kokevat siitä hyvät fiilikset.
Mulla samaa. Tällä hetkellä pyörittelen mielessäni tapahtumaa, jossa työkaverit kuiskuttelivat jotain keskenään ja toinen vilkaisi minuun päin. Tietysti ajattelin, että haukkuvat minua.
Joudun varmaan syömään tuota diapamiakin loppuelämäni.