Nuoria ärsyttää boomereista eniten erityisesti siis 18-35 vuotiaat boomerit
Mutta tämä tieto ei tainnut olla kenellekään yllätys.
Kommentit (35)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Boomer-sana viittaa niin sanottuun baby boomer -sukupolveen, eli Yhdysvalloissa vuosina 1946–1964 syntyneisiin ikäluokkiin.
Sanoo kuka? Nykyaikana boomer tarkoittaa juuri sitä mitä kukin sen suhteen kokee.
Sanoo kaikki, jotka ovat edes aavistuksen perillä asioista. Sanojen merkitys ei synny ihmisen henkilökohtaisesta kokemuksesta. Ei autokaan tarkoita lentokonetta, vaikka sinusta siltä tuntuisi.
Selitä toi miesnaisille ja naismiehille 🙄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Boomer-sana viittaa niin sanottuun baby boomer -sukupolveen, eli Yhdysvalloissa vuosina 1946–1964 syntyneisiin ikäluokkiin.
Sanoo kuka? Nykyaikana boomer tarkoittaa juuri sitä mitä kukin sen suhteen kokee.
Sanoo kaikki, jotka ovat edes aavistuksen perillä asioista. Sanojen merkitys ei synny ihmisen henkilökohtaisesta kokemuksesta. Ei autokaan tarkoita lentokonetta, vaikka sinusta siltä tuntuisi.
Eikä mies voi olla nainen, vaikka siltä tuntuisi. Eihän?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt on "hiukan" hukassa termistö ap:lla :D
Nuoret itse käyttävät sitä sanaa väärin kun se boomer hokema on paljon trendikkäämpi kuin sanoa aikuinen, vanhus tai täysi-ikäinen. Turhaa siis syyttää AP:ta.
Trollolloo. Todista tai teen sinusta nettivinkin poliisille kun valehtelit.
Kelpaako tämä todisteeksi?
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000008252921.html
Iltaroskan roska ei ole kelvollinen. Kun minä pyydän esittämään lähdettä niin pyydän esittämään tieteellisen tutkimuksen asiasta. Jos sellaista ei ole on väite perätön ja valheellinen.
Vierailija kirjoitti:
Boomeri on setämiehen synonyymi. Teinikin voi olla boomeri jos hän sympatisoi kansalliskonservatiivejä.
No eiköhän enempi vasemmisto-kommunismin ihannointi, joka oli jo sata vuotta sitten jälkeenjäänyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Selitä toi miesnaisille ja naismiehille 🙄
En ole tekemisissä todellisuudesta vieraantuneiden kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä mies voi olla nainen, vaikka siltä tuntuisi. Eihän?
No ei tietenkään. Mies on mies, vaikka kuinka haluaisi olla nainen. Sukupuoli määrittyy kromosomien, ei ihmisen tuntemusten perusteella. Mies voi siis korkeintaan olla mies, joka identifioituu naiseksi eli transnainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuoret itse käyttävät sitä sanaa väärin kun se boomer hokema on paljon trendikkäämpi kuin sanoa aikuinen, vanhus tai täysi-ikäinen. Turhaa siis syyttää AP:ta.
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000008252921.htmlTuossakin selkokielellä kerrotaan, että boomer viittaa sodanjälkeisiin ikäluokkiin. Se, että nuoriso käyttää sanoja väärin, ei muuta sanojen todellista merkitystä. Ei sukupuoliakaan ole kuin kaksi, vaikka nuoriso muuta yrittää selittää.
Osoita minulle yksikin Suomalainen nuori joka ei tiedä mitä boomer tarkoittaa ja käyttää sanaa väärin. Mutta arvaa mitä - et löydä ensimmäistäkään sellaista nuorta sillä kaikki kyllä tietävät mitä boomer tarkoittaa. Ap vain trollaa ja leikkii muka tietämätöntä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000008252921.htmlTuossakin selkokielellä kerrotaan, että boomer viittaa sodanjälkeisiin ikäluokkiin. Se, että nuoriso käyttää sanoja väärin, ei muuta sanojen todellista merkitystä. Ei sukupuoliakaan ole kuin kaksi, vaikka nuoriso muuta yrittää selittää.
Osoita minulle yksikin Suomalainen nuori joka ei tiedä mitä boomer tarkoittaa ja käyttää sanaa väärin. Mutta arvaa mitä - et löydä ensimmäistäkään sellaista nuorta sillä kaikki kyllä tietävät mitä boomer tarkoittaa. Ap vain trollaa ja leikkii muka tietämätöntä.
Heti kun sinä osaat kirjoittaa suomea oikein. Aloita opettelu kansalaisuuksien alkukirjaimesta.
V---tuako se heitä ärsyttää. Eiköhän kaikki nuoret tiedä hyvin sen että boomer tarkoittaa sotien jälkeen syntynyttä sukupolvea. Ja samoin sen tietävät myös kaikki muut maailman ihmiset paitsi Ap.
Kyllä nuoret sitä sanaa tosiaan käyttävät viitaten aikuisiin, joita pitävät kelkasta pudonneina. Oma teinityttäreni kutsuu minua usein boomeriksi, vaikka olen vuosikymmeniä suuria ikäluokkia nuorempi. Ja niin nimittävät kaverinsakin esim. joitain vanhanaikaisiksi kokemiaan opettajia. Olen sen omin korvin kuullut.
Kysyin kerran yhdeltä tyttären kaverilta, minkä ikäisiä ”oikeat boomerit” ovat (siis meidän aikuisten määritelmän mukaan). Vastasi, että noin nelikymppisiä.
Sanojen sisältö on aiemminkin muuttunut.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä nuoret sitä sanaa tosiaan käyttävät viitaten aikuisiin, joita pitävät kelkasta pudonneina. Oma teinityttäreni kutsuu minua usein boomeriksi, vaikka olen vuosikymmeniä suuria ikäluokkia nuorempi. Ja niin nimittävät kaverinsakin esim. joitain vanhanaikaisiksi kokemiaan opettajia. Olen sen omin korvin kuullut.
Kysyin kerran yhdeltä tyttären kaverilta, minkä ikäisiä ”oikeat boomerit” ovat (siis meidän aikuisten määritelmän mukaan). Vastasi, että noin nelikymppisiä.
Ei, vaan tyttäresi on hölmö.
Vierailija kirjoitti:
Sorry, mutta sun tytär on tänä päivänä syntyville vauvoille se boomeri.
Me 70-luvulla syntyneet oltiin pieniä ikäluokkia, ja nykyisin on myös pieniä ikäluokkia. Voiko siis tässä välillä syntyneitä nimittää boomereiksi, kun ovat kerran isompia ikäluokkia?
Viimeiset boomerit taisi olla 35v siinä vähän ennen vuosituhannen vaihdetta, joten eipä taida veetiporukalla olla mitään kokemusta nuorten boomereiden ärsyttävyydestä.
Väitä mitä väität, mutta minustakin syytös on ihan aiheellinen koska ap on ainoa kaheli ja typerys maailmassa joka käyttää boomeria väärin. Maailmassa on 7 miljardia fiksua ihmistä jotka tietää mitä sanalla boomer tarkoittaa, mutta valitettavasti sekaan mahtuu aina yksi lahopää joka on tyhmä kuin saapas.