Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vesijumppa raskausaikana?

05.09.2006 |

Mietin josko vesijumppa voisi olla mukava liikuntamuoto tässä vaiheessa raskautta (rv 24).

Mutta miten on, onkos mitään esteitä ettei se sopisi, siihen asti kunnes paikat alkavat avautumaan??

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
05.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vesijumppa on mielestäni ihanteellinen liikuntamuoto raskausaikana. Itse olen jumpannut aina raskausviikolle 39 asti. Tämä edellyttää tietenkin,että paikat eivät ole auenneet. Vedessä olo on ihanan kevyt ja pääsee sellaisiin asentoihin,mihin ei kuivalla maalla ole mitään asiaa. Esim. selkää saa pyöristettyä ja venytettyä mukavasti. Suosittelen!

Vierailija
2/3 |
05.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin jos on tarkoitettu raskaana oleville on varmasti mukavaa. Itse käyn " normaalissa" hydrobicissä kerran viikossa. Esikoisen kanssa alkoi maha hieman ahdistaa noin rv25. Sitten jumppaan tulikin kesätauko, enkä enää syksyllä jatkanut, kun olis ollut yli rv30 ja siitä eteenpäin. nyt olen käynyt tähän asti (rv17)myls kerran viikossa ja viime kerralla jo ahdisti jotkin liikkeet. Erityisesti vatsalihasliikkeet, joita tehdään maha " rutussa" ahdisti. Ajattelin silti käydä tämän kauden loppuun asti ja tehdä sen mukaan mitä itsestä tuntuu, tai jättää joitain liikkeitä kokonaan tekemättä.

Asia mihin kannattaa varmaan myös kiinnittää huomiota on syke. Riippuu tosi paljon vetäjästä kuinka rankkaa on, meillä vedetään se puoli tuntia ihan hiki päässä.

Muuten vedessä on tosi mukava kuntoilla.

Tipy+ipana 11kk+papuliini rv 17+4

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
06.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli juuri fysioterapeuttien luento raskausajan liikunnasta. He suosittelivat uintia ja vesiliikuntaa raskausajan liikunnaksi, kunhan syke ei nouse yli 150:n ja liikunta tuntuu hyvältä.