Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaaditteko lasten kavereita siivoamaan sotkunsa ennenkuin lähtevät teiltä?

Vierailija
16.10.2021 |

7v tyttö kavereineen viihtyy meillä, eivät juuri käy muualla leikkimässä. Kivaahan se on, mutta tytön huoneessa on aina leikkien jäljiltä ihan järjetön sotku. Ajattelin alkaa vaatimaan että ennen kotiinlähtöä sekamelska on jokaisen paikallaolijan siivottava. Nyt se jää aina omalle tytölkeni ja minulle, eikä tunnu ihan reilulta enää.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, kaikki lelulaatikot ja kaapit vedetään auki ja tavarat on pitkin lattioita. Vaikuttaa ennemmin riehumiselta kuin leikkimiseltä. Vieraitten onkin sitten kiva huutaa ovelta heippa ja jättää sotkut kaverin siivottavaksi...

Vierailija
2/14 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai, yhdessä siivoavat.

Vierailija
4/14 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, helpompi ja nopeempi on vain itse tai yhdessä lapsen kanssa siistä huone.

Vierailija
5/14 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on yksi tuttavaperhe joka tekee tästä loppusiivouksesta aina kauhean numeron ja se on jotenkin tosi ärsyttävää. Omituinen siivoussirkus, ihme etteivät huuda megafonilla ohjeita siinä sivussa.

Vierailija
6/14 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Ne leikkii aina siististi. Pihalta kerätään kama sateensuojaan.

Vierailija
7/14 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. En itsekään vaadi vieraitani siivoamaan jälkiään. Oma lapsi vastaa vieraistaan.

Vierailija
8/14 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Usein tulevat seuraavana päivänä uudestaan ja leikki jatkuu siitä mihin jäi.

Vierailija
9/14 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

en, usein tyttäreni jatkaa leikkejään ja sen takia esim saattaa olla lattialla petsejä ja niitten taloja yms

Vierailija
10/14 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, haluan vain että vieraat lähtevät nopeasti koska leikkitreffien jälkeen haluan rauhallisen talon. Yleensä ei kyllä ole mitään sen kummempaa sotkua, ja kuten yllä sanottiin usein leikki jatkuu seuraavana päivänä niin legot ja muut saa jäädä siihen oottelemaan.

Vierailija
11/14 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. En pyydä myöskään aikuisia vieraita siivoamaan jälkiään.

Vierailija
12/14 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vaadi. Ei meillä aikuisenkaan vieraiden tarvi siivota, vaikkapa grillailuillan jälkiä.

Meillä on välillä melkoinen tyttölauma 7-10 vuotiaita ja jälki on sen mukaista. Sen verran olen puuttunut, että pysyvät pihalla/ trampalla tai sisällä yläkerrassa missä on lastenhuoneen. Leluja olen vähän laittanut sivuun, kun ne otetaan kaikki mukaan leikkeihin.

Vierailija
13/14 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En. Usein tulevat seuraavana päivänä uudestaan ja leikki jatkuu siitä mihin jäi.

Työskentelen päiväkodissa harjoittelussa tällä hetkellä - Siellä ovat myös kehoittaneet antamaan lapsille mahdollisuuden jättää leikit ja jatkaa seuraavana päivänä.

Vierailija
14/14 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä leegoillaan kavereitten kanssa ja lapsen huoneen lattia on aina kirjaimellisesti legojen peitossa. Kaikki kaadetaan lattialle eikä huoneessa voi sen jälkeen kävellä. Nämä vaadin siivoomaan, itse rakennelmat saavat tietty olla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kuusi