Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te joiden vanhemmat ovat eronneet

Vierailija
15.12.2014 |

Hei! Te joiden vanhemmat ovat eronneet ja asuvat kaikki tahoillaan, miten olette ratkaisseet jouluvierailut? Kaikki isovanhemmat haluaisivat toki meidät luokseen perheenä, mummot huomattavasti pappoja aggressiivisimmin. Emme kuitenkaan repeä neljään paikkaan mitenkään eikä vierailuja voi ketjuttaa järkevästi, koska ne asuvat toisistaan kaukana. Mummoista toinen asuu pääkaupunkiseudulla ja toinen Lapissa, papat eivät noin äärikaukana toisistaan, mutta kaukana silti. Tätä nyt tuntuu olevan niiden vaikea ymmärtää, ettei me haluta lasten kanssa ajella koko joulua ympäri Suomea vaan olla yhdessä paikassa. Meille niitä kaikkia ei voi kutsua, koska ex-parit eivät osaa yhtään käyttäytyä samassa paikassa ollessaan. Pitäisikö kutsua miehen äiti + mun isä tai mun isä ja miehen äiti?

Miten te muut arvotte paikan mihin menette? Nyt tuntuu että joka tapauksessa kolme loukkaantuu verisesti? Käyttekö vuorojouluin jokaisella? Joka neljäs joulu siis aina yhdellä?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

* "Pitäisikö kutsua miehen äiti + mun isä tai mun isä ja miehen äiti?" tarkoitin että "-- + mun äiti ja miehen isä?"

Vierailija
2/6 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järjestyväthän ne aina jotenkin. Joulunpyhät eri paikassa, sen jälkeen toiseen paikkaan jne

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on se tilanne, että itse olen eronnut lasteni isästä ja omat vanhempani ovat myös eronneet. Lapset ovat joka toisen jouluaaton minun kanssa, jolloin olemme minun äidilläni ja joulupäivän illasta vaihdetaan sitten niin, että lapset menevät isälleen. Joka toinen joulu sitten toisin päin ja silloinkin menemme joulupäivän iltana lasten kanssa äitini luokse joulua viettämään. Isääni (lasteni ukkia) käymme moikkaamassa ennen joulua, samoin kuin isänisääni eli lasteni isoukkia.

Vierailija
4/6 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isääni en ole tavannut sitten vauvaiän, miehen isä kuollut, äiti menee aina esikoiselleen, joten äitini tulee aina meille.

Vierailija
5/6 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olisin kotona, kutsuisin kaikki jotka MEITÄ haluavat tavata meille. Jos eivät osaa käyttäytyä, sitten ei tarvii seuraavana vuonna tulla ollenkaan. Jumaliste aikuisia ihmisiä kuintekin ovat kaikki! Ja meillä myös sekä mun että miehen vanhemmat eronneet, osalla on uusi osalla ei.

Vierailija
6/6 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutsukaa teille, aattona toisen äiti ja toisen isä ja joulupäivänä toisinpäin.

Meillä toisen vanhemmat eronneet, asuvat kaikki lähellä. Viimevuonna oltiin aatto kotona, tänävuonna ilta kotona ja päivällä miehen vanhemmille. Joulupäivänä minun isälle ja tapaninpäivänä minun äidille. Minä olisin toivonut, että meilke oltais tultu aattona edes jollain kokoonpanolla, mutta kukaan ei suostu liikkumaan ja kaikki valittavat haluavansa aatoksi heille. Rasittavaa sanon minä. Haluaisin edes yhden päivän olla kotona rauhassa, mutta ei. Viikonlopun olen jo töissä.