Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kirkosta eronnnut yli 10000 joulukuussa ja 65000 tänä vuonna

Vierailija
14.12.2014 |

Tänä vuoden lopputulos on yli 75000 eronnutta. :)

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistattehan erota ennen vuoden vaihdetta, niin jää rahat omaan lompakkoon.

http://www.eroakirkosta.fi/ 

Vierailija
2/18 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko meitä kirkkoon kuuluvia enää on?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 19:15"]

Paljonko meitä kirkkoon kuuluvia enää on?

[/quote]

joka minuutti aina vain vähemmän.  tänäänKIN yli 400 eroaa kirkosta. :)

Vierailija
4/18 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohti parempaa tulevaisuutta. Miten me saataisiin muslimit eroamaan omastaan?

Vierailija
5/18 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Papistosta loppuu tulevaisuudessa duuni, kun fyffet loppuu kirkolta.

Vierailija
6/18 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 19:52"]

Papistosta loppuu tulevaisuudessa duuni, kun fyffet loppuu kirkolta.

[/quote]

Kirkon eroamisbuumin seuraus: Pappeja vihitään huomattavasti vähemmän 

http://www.ksml.fi/uutiset/kotimaa/pappeja-vihitaan-huomattavasti-aiempaa-vahemman/1950798?pwbi=c2afa4e8fd14b3fd83260cfbd0106542

Vierailija
7/18 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa on vain internetissä eronneet, oikeasti luvut voi tuplata. Moni kepulainen käy virastossa täyttämässä eroamislomakkeen.

Helsingissä enää kastetaan alle puolet lapsista ja kristinusko on pääkaupunkiseudulla ihan marginaalista tilastojen mukaan 50vuoden päästä.

Tuo eroaminen on myös hyvää verosuunnittelua. Eroaa viimeisenä päivänä ja liittyy takaisin taas ensimmäisenä päivänä niin säästää sen kirkollisveron (2000€) koko vuodelta. Eikai se jumala rahaa tarvitse paratiisiin päästääkseen? Todella sairas ja ahne jumala jos rahaa vaatii.

Vierailija
8/18 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aha. Vaan toisaalla täällä kehotetaan ihmisiä, joilla ruuan tai rahantarve ottamaan yhteyttä kirkon diakoniaan tai hakemaan avustusta muutoin....Haluan maksaa veroni, että vähäosaiset saisivat edes viimeisen avun sekä lapsille olisi kerhotoimintaa esim.

Vierailija
9/18 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 20:00"]

Helsingissä enää kastetaan alle puolet lapsista ja kristinusko on pääkaupunkiseudulla ihan marginaalista tilastojen mukaan 50vuoden päästä.

[/quote]

Eikö se ole jo nykyisinkin? Siellähän niitä muslimeja piisaa.

Vierailija
10/18 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

asdsadsad

Vierailija
11/18 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 20:17"]

[/quote]

Eikö se ole jo nykyisinkin? Siellähän niitä muslimeja piisaa.

[/quote]

Muslimit ovat aivan mitätön osuus. Pääasiassa suomalaisia tapakristittyjä jotka eivät usko jeesus ja jumala paskaan on eronnut yli 1milj.

Vierailija
12/18 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirkollisverotulojen väheneminen iskee suoraan ensimmäisenä kirkon avustustoimintaan; perheneuvontaan, vanhustyöhön, asunnottomien auttamiseen, kerhotoimintaan, urheiluseuroihin, jne. Jos kirkosta eroaminen tuntuu itsestä hyvältä idealta vielä näin joulun alla, niin sitten kannattaa nopeasti erota. Itse olen ehkä tapakristytty, mutta kirkollisvero on minun lahjoitukseni vähäosaisille kun en muuhun auttamiseen kykene. Myös SPR ja veikkaus jakavat varoja auttamiseen, joten muistat varmaan sitten heitä kirkollisveroja vastaavalla summalla.

Vierailija
13/18 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 19:52"]Papistosta loppuu tulevaisuudessa duuni, kun fyffet loppuu kirkolta.
[/quote] hyvä, koulutetaan pappien sijasta lääkäreitä ja hoitajia

Vierailija
14/18 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikku hiljaa ihmiset fiksuuntuu ja uskonnot jää pois. Suunta on oikea. Mulla on ihan hirveä myötähäpeä kirkkoonkuuluvia kohtaan.

Vierailija
15/18 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 22:10"]Kirkollisverotulojen väheneminen iskee suoraan ensimmäisenä kirkon avustustoimintaan; perheneuvontaan, vanhustyöhön, asunnottomien auttamiseen, kerhotoimintaan, urheiluseuroihin, jne. Jos kirkosta eroaminen tuntuu itsestä hyvältä idealta vielä näin joulun alla, niin sitten kannattaa nopeasti erota. Itse olen ehkä tapakristytty, mutta kirkollisvero on minun lahjoitukseni vähäosaisille kun en muuhun auttamiseen kykene. Myös SPR ja veikkaus jakavat varoja auttamiseen, joten muistat varmaan sitten heitä kirkollisveroja vastaavalla summalla.
[/quote]

Kirkollisverosta ihan murto-osa menee itse auttamiseen, muu byrokratian pyörittämiseen. Kannattaa lahjoittaa vaikka 50e vuodessa suoraan jollekin järjestölle, niin autat enemmän kuin ikinä kirkollisveron kautta

Vierailija
16/18 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 22:10"]

Kirkollisverotulojen väheneminen iskee suoraan ensimmäisenä kirkon avustustoimintaan; perheneuvontaan, vanhustyöhön, asunnottomien auttamiseen, kerhotoimintaan, urheiluseuroihin, jne. Jos kirkosta eroaminen tuntuu itsestä hyvältä idealta vielä näin joulun alla, niin sitten kannattaa nopeasti erota. Itse olen ehkä tapakristytty, mutta kirkollisvero on minun lahjoitukseni vähäosaisille kun en muuhun auttamiseen kykene. Myös SPR ja veikkaus jakavat varoja auttamiseen, joten muistat varmaan sitten heitä kirkollisveroja vastaavalla summalla.

[/quote]

Miksi kirkko ei luovu turhista rakennuksistaan, myy perämetsiä/osakkeitaan, vähennä väkeä, alenna palkkoja, priorisoi toimintaa jne.? Niin eihän ne voi kun menee oma elintaso. 

Sitäpaitsi monet kirkon jakamat ruoka-avustukset ovat EU:n rahoittamia. mutta kirkko antaa ymmärtää kuin se olisi kirkollisverolla maksettua. Lisäksi kunnat tukevat seurakuntia mm. iltapäiväkerhojen pitämisessä jne.  kirkollisveroista menee vain muutma euro avustustyöhön muilla rahoilla maksetaan palkat ja pidetään yllä turhjaa rakennuskantaa sekä kerrytetään omaisuutta.

Ja onneksi minua eivät sido nämä kirkosta eroanneilta vaadittavat toimet, kun en ole kirkkoon kuulunut koskaan. 

Vierailija
17/18 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa on vain internetissä eronneet, oikeasti luvut voi tuplata. Moni kepulainen käy virastossa täyttämässä eroamislomakkeen.

Tuo eroaminen on myös hyvää verosuunnittelua. Eroaa viimeisenä päivänä ja liittyy takaisin taas ensimmäisenä päivänä niin säästää sen kirkollisveron (2000€) koko vuodelta. Eikai se jumala rahaa tarvitse paratiisiin päästääkseen? Todella sairas ja ahne jumala jos rahaa vaatii.

[/quote]

Aikamoiset tulot sinulla jos maksat kirkollisveroa 2000 euroa vuodessa!

Vierailija
18/18 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 22:33"][quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 22:10"]Kirkollisverotulojen väheneminen iskee suoraan ensimmäisenä kirkon avustustoimintaan; perheneuvontaan, vanhustyöhön, asunnottomien auttamiseen, kerhotoimintaan, urheiluseuroihin, jne. Jos kirkosta eroaminen tuntuu itsestä hyvältä idealta vielä näin joulun alla, niin sitten kannattaa nopeasti erota. Itse olen ehkä tapakristytty, mutta kirkollisvero on minun lahjoitukseni vähäosaisille kun en muuhun auttamiseen kykene. Myös SPR ja veikkaus jakavat varoja auttamiseen, joten muistat varmaan sitten heitä kirkollisveroja vastaavalla summalla.
[/quote]

Kirkollisverosta ihan murto-osa menee itse auttamiseen, muu byrokratian pyörittämiseen. Kannattaa lahjoittaa vaikka 50e vuodessa suoraan jollekin järjestölle, niin autat enemmän kuin ikinä kirkollisveron kautta
[/quote]

Kyllä niistä järjestöillekin lahjoitetuista rahoista iso osa menee 'byrokratian pyörittämiseen'. Eikä siinä mitään pahaa yleensä ole. 'Byrokratian pyörittämistä' tarvitaan silloin, kun toiminta on pitkäjänteistä sekä halutaan varmistua avun vaikuttavuudesta ja oikeudenmukaisesta, syrjimättömästä perille menosta.