Mitä jouluruokaa ostaisit itsellesi 2 päiväksi?
Olen poikkeuksellisesti yksin kotona sekä jouluaaton että joulupäivän ja nyt mietin mitä söisin noina päivinä. Mitä SINÄ ostaisit itsellesi 2 päiväksi jos saisit valita juuri sitä mitä haluat? Ketään muuta ei tarvitse ajatella. Jospa saisin vähän uusia ideoita.
Ongelmana on myös, että ruuat pitää hankkia jo ensi viikon perjantaina ja lauantaina, sillä olen matkatöissä niin, etten enää aattona ehdi kauppaan. Tapaninpäivänä lähdenkin jo muun perheen seuraksi sukuloimaan, joten ruokia tarvitaan vain 2 päiväksi ja mielellään niin, ettei mitään jää.
Kommentit (2)
No jokainen makunsa mukaan, vaikea sanoa mistä sinä nautit :)
Minä ostaisin ehkä mätiä ja smetanaa ja tekisin blinejä. Keittäisin siikliä ja söisin itse graavattua kohta. Voit graavata sen ennakkoon, anna olla pari päivää ja pakasta sitten. Vuolet pakkasesta sitten sen verran kuin syöt. Nam... Ja sienisalaattia! Ja punaviiniä ja cavaa. Siinä olisi mun menu :)
En ostaisi mitään, sillä osa joulunautinnosta on tehdä ruuat itse. Maksa-, lanttu-, porkkana ja perunalaatikkoa pitäisi tietysti olla (nehän säilyvät pakkasessa oikein hyvin). Graavia ostaisin kyllä kaupasta pienen määrän. Sitten ehkä pieni kalkkunarulla (meillä on aina kinkkua, mutta itse tykkäisin enemmän kalkkunasta).