Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

miettikää nyt ääliöt vanhemmat!

Vierailija
13.12.2014 |

Sitä turhuuden markkinaa kun tungette lapsille liikaa lahjoja.
Otatteko huomioon että lahjoja tulee myös muiltakin?
Seurasin kerran 2-vuotiasta veljenpoikaa kun se meni ihan sekaisin pakettien keskellä.
Kyseessä oli synttärit.
Yksi iso muumitalo, joo. Mutta sen perään koko ajan uusia, isoja lahjoja.
Lapsi ei osaa arvostaa mitään kymmenien pakettien keskellä!

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mun lapset ovat osanneet arvostaa lahjojaan...

Vierailija
2/3 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiennytkään, että 4 lahjaa on kouluikäiselle liikaa: kummilta kirja, isovanhemmilta karkkipussi ja itsekudotut villasukat, tädiltä leffaliput ja meiltä vanhemmilta suuri Lego-pakkaus.

Pitäisikö tuo Lego-pakkaus jättää mielestäsi pois?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä, jos ei tule muualta? Miten se muualta tuleminen asiaan liittyy? Ylipäätään liika on liikaa. Mutta se, mikä on liikaa, se taas on täysin yksilöllinen tulkinta. Minusta 50 on liikaa, 20:kin kaksivuotiaalle on liikaa, kaksivuotias nyt yleensä tykkää hyvin pienistä jutuista, ja voi olla jopa ihastuneempi yhteen lahjan pakkauksena olleeseen isoon pahvilootaan, jonka saa tehdä majaksi - kuin niihin kalliisiin lahjoihin.

Mutta sitten on esim. sisareni, joka antaa jouluna lahjana  kaiken, mitä on tullut ostaneeksi parin kuukauden säteellä. Lapsensa availevat paketeista sitten suihkusaippuaa, shampoota, sukkia jnejne. arkista, jota itse en viitsisi paketoida lahjaksi. Mutta se on heidän perheessään tapana, joten mikä minä olen asiaa paheksumaan. Kukin tyylillään.

Pääasia, että lahjojen ostelu ei stressaa liikaa tai käy kukkaron päälle liikaa. Ja lapsi on tyytyväinen ja vanhemmilla on hauskaa katsellessaan lapsen iloa.