Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten pystyy tekemään läppärillä etätöitä niin, että katselee Teamsin kokousta ja esityksiä ja tekee niistä samalla muistiinpanoja?

Vierailija
15.10.2021 |

Kollegat tähän pystyvät, mutta minä en. Vitutttaa. Minusta siitä ruudussa voi olla vain toinen samaan aikaan. Kynä ja paperi ei ole käytössä.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
15.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienennä sitä Teams-ikkunaa sen verran, että saat haluamasi ohjelman viereen auki muistiinpanojen tekoa varten.

Vierailija
2/17 |
15.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohtalaisen kokoinen (27 tuumainen) monitori vierelle niin onnistuu helposti kun asettelee ikkunat järkevästi. Jopa meiltä miehiltä, vaikka me emme hallitse multitaskausta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
15.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kohtalaisen kokoinen (27 tuumainen) monitori vierelle niin onnistuu helposti kun asettelee ikkunat järkevästi. Jopa meiltä miehiltä, vaikka me emme hallitse multitaskausta.

Sori, luin hätäisesti. Ymmärsin että haluat osallistua teams-kokoukseen, kirjoittaa samalla esitystä ja tehdä kokouksesta muistiinpanoja.

Pelkästään kokouksen seuraaminen ja muistiinpanojen teko nyt on ihan perusjuttu ja onnistuu läppärin näytölläkin.

Vierailija
4/17 |
15.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järjestelee ne ikkunat sinne näytölle sopivasti tai ottaa jopa toisen näytön käyttöön. Telkkarista saa helposti lisänäytön HDMI-kaapelilla, kun telkku on sen verran uusi, että sieltä löytyy sopiva liitin.

Vierailija
5/17 |
15.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi näyttöä on ihan mahtava juttu. Kyllä tuolla pienellä läppärin näytölläkin pelkästään onnistuu, mutta vaatii vähän tihrustamista, jos haluaa katsoa, mitä teamsiin on jaettu (jos joku jakaa työpöytää jne).

Vierailija
6/17 |
15.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai kaikilla jotka tekevät etätöitä mitenkään useammin on kotona näyttö, näppäimistö ja hiiri?

Toisella näytöllä teams ja toisella muistiinpanot. Hätätapauksessa voi olla samallakin näytöllä, mutta läppäri on siihen aika pieni.

Vierailija
7/17 |
15.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta vit*u kun ei ole sitä toista näyttöä! Ap

Vierailija
8/17 |
15.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisen näytön saa helposti esim. telkkarista

Vierailija
9/17 |
15.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota auki Teams ja muistiinpano-ohjelma, vaikka Notes. Jaa näyttö Windows + nuolipainike. Valitse ruudut joiden haluat toimivan rinnakkain.

Vierailija
10/17 |
15.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kynä ja paperi ei ole käytössä? Erittäin toimiva käyttöliittymä silloinkin, kun nettiyhteys ei toimi tai koneessa ei ole virtaa.

Hanki toinen näyttö, niin johan onnistuu. Useimmilla meistä on kotona telkkari, ja toimii hyvin näyttönä.

Vierailija
11/17 |
15.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No v*ttu hanki.

sen saa verovähennyksiin....

Vierailija
12/17 |
15.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö ole kännykkääkään? Teams siihen kännykkään. Eiköhän valtaosalla ole ainakin pari näyttöä.

Vierailija
13/17 |
15.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse otan puhelimella kuvan ruudusta jos haluan käyttää sitä myöhemmin.

Vierailija
14/17 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pystyisi itse tekemään töitä pelkästään läppärin näytöllä oli Teams puheluita tai ei. Mulla on läppärin lisäksi 2x 23-tuumaista näyttöä - pelkästään yhden lisänäytön kanssa on aika tuskaa. Nyt etätöiden aikakautena läppärin näyttö on Teamsia varten, ja isot näytöt muuta varten.

Vierailija
15/17 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisen näytön saa helposti esim. telkkarista

Tori.fi käytettynä, laadukkaan saa satasella, kohtuullisen 50 eurolla

Pienentelet niitä ikkunoita vaan, kyllä siihen läppärin näytölle neljä osiota mahtuu ja yhteen joku notepad tms.

Vierailija
16/17 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En pystyisi itse tekemään töitä pelkästään läppärin näytöllä oli Teams puheluita tai ei. Mulla on läppärin lisäksi 2x 23-tuumaista näyttöä - pelkästään yhden lisänäytön kanssa on aika tuskaa. Nyt etätöiden aikakautena läppärin näyttö on Teamsia varten, ja isot näytöt muuta varten.

Mullaki työläppäri ja suuri lisänäyttö, neljän läppärinruudun kokoinen. Lisäksi kaikki selaimen kautta käytettävät jutut omalla läppärillä ja sen lisänäytöllä. Mutta pienellä läppärinäytölläkin pärjää, oon testaillut kun vähän reissannut jossain. Vakituisessa etätyöpisteessä vanhempien luona kumminkin suuri näyttö sekä näppis

Vierailija
17/17 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko koskaan kuullut sellaisesta käyttöliittymästä kuin kynä ja lehtiö? Minulla on yleensä aina läppärin vieressä kirjoitusvälineet siltä varalta, että tulee esille esim. joku kirjauutuus tms. Kirjoitan sen muistiin. En ole tottunut käyttämään tietokoneen muistiinpano-ohjelmia, sillä epäilen, että minulla ne muistiinpanot hukkuisivat jonnekin bittiavaruuteen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kaksi