Laulatko lapsellesi? Jos laulat, niin mitä?
Kommentit (10)
Monesti lauleskelen ihan omia jollotuksia siitä mitä teen tai mitä lapsi tekee. " Matti syö nyt ruokaa, matti juo nyt vettä, äitikin haukkaa palasen..."
eilen iltapalalla lauloin hämähämähäkkiä, ja muumien loppulaulua, leipurihiivaa, karhunpoikaa, maijaa.. noista kahdesta vikasta en kyllä paljon sanoja muistanut, mutta hyräilin. ja neiti heilui mukana (1v10kk)
niin söpö <3
Tule kanssani Herra Jeesus, tule, siunaa päivän työ.
Tule illoin ja aamuin varhain, tule vielä kun joutuu yö, tule vielä kun joutuu yö.
Tule askele askeleelta minun kanssani kulkemaan, Sua ilman en saata olla, pysy luonani ainiaan, pysy luonani ainiaan.
Tosin mulla ihan karsee lauluääni ja välillä menee nuotin vierestä. Mutta onneks muksut näköjään perinyt miehen laulutaidon, joka on miljoona kertaa omaani parempi :)
TUIKI TUIKI TÄHTÖNEN, KÄNKKÄRÄNKKÄ, PII PII PIKKUINEN LINTU JNE. LASTENLAULUJA PÄÄASIASSA.
myös iskelmää (tottakai!!) ja kaikkea mitä muistuu mieleen ;)
Mutta kuopus sanoo: " älä äiti laula" , että silleen....
Ihan pienestä pitäen olen laulanut Lounatuulen laulua rauhoittelulauluna lapselle. Joskus 2kk iässä aloin huomata että lapsi jo tunnisti, nykyisinkin hyvin tuntee jo kappaleen ja tykkää kuunnella sitä (ikää 1,5 v).
Muita suosikkeja joita olen laulanut tosi paljon: Päivänsäde ja menninkäinen, Ihme ja kumma, Peppi Pitkätossu, Muksis, Lohikäärme Puff. Hätäpäissäni oon laulanut myös Sinistä ja valkoista sekä Siniristilippumme... :) :) Olen nuorena ollut musiikkiluokalla joten monet laulut on kyllä selkärangassa, mutta kestää ilmeisesti jonkin aikaa että ne saa taas ongittua aktiivikäyttöön.
Lapsen suosikki taitaa olla tällä hetkellä toi Muksis, aina jos kysyn että laulaisko äiti niin sanoo että " Putsis" :)
Keskiaikaisia balladeja, suomalaista iskelmää, lasten lauluja. Kunhan on melodista ja muistan sanat. Nykyään sensuroin törkeimmät laulut, mutta ihan vauvana lauloin myös sopivasti lihavaa yms. :)