Milloin lapsille alkaa kertyä
vastustuskykyä? Eka päiväkotisyksy ja lapset ovat olleet koko ajan kipeänä.
Kommentit (6)
Vaikuttaako lasten syömä ruoka tai vitamiinit vastustuskykyyn?
[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 09:51"]
Vaikuttaako lasten syömä ruoka tai vitamiinit vastustuskykyyn?
[/quote]
Kyllähän hyvä ravinto on aina hyväksi. C-vitamiinia ja D-vitamiinia ainakin talvella tarvii rutkasti. Osta vaikka multitabsin purutabletteja. Yks mikä saataa auttaa flunssaan on xylitoli. Mun poika oli pienenä mukana testiryhmässä jossa testattiin estääkö xylitoli korvatulehduksen tuloa. Ainakin meillä se auttoi, heti kun xylitolin anto loppui, tuli korvatulehdus. Eli pienillekin kannattaa antaa purkkaa tms ruuan päälle.
Auttakaa! Onko mitään keinoja joilla lasten sairasteluja saisi hillittyä? En voi olla enää näin paljon poissa töistä kun olen joutunut syksyllä olemaan :-( ap
Minkä ikäiset lapset? Olisko järkevää/mahdollista jäädä kotihoidontuelle? Entä jos tekisitte miehen kanssa molemmat osittaista hoitovapaata? Esim niin että toinen on pois maanantait ja toinen perjantait, hoitopäiviä tulis vain 3 viikossa..
Minä en tiedä mistä johtuu, mutta erot sairastamisessa ovat todella isoja. Olen lto ja meillä on ryhmässä lapsia, jotka ovat n. kerran vuodessa sairaana. Sitten on lapsia, joilla ensinnäkin nenä valuu jatkuvasti, yskät kestävät viikkoja ja saavat ihan kaikki taudit, joita päiväkodissa pyörii. Ja usein tilanne jatkuu samanlaisena vuosia.
Oma lapseni on sairastanut todella vähän. Hän aloitti syksyllä päiväkodissa ja syksyn saldo on yksi flunssa.
Se on yksilöllistä. Meillä sairastelu väheni selvästi jo joskus 2-3 -vuotiaana. Kaverini poika on 14 ja sairastelee edelleen jatkuvasti. Ei oo selvinnyt mitään syytä tutkimuksissa, vastustuskyky on vaan olematon.