Mua ärsyttää mun miehen tyyli
Olen hirveä vaimo nykyään, kun en arvosta miestäni. Olemme niin erilaisia, minä olen määrätietoinen ja aktiivinen, hän sanoo aina vaan että "miksi elämän pitäisi olla vaikeaa" ja istuu helposti vaikka koko illan autolehti kädessä sohvalla. Nyt suututtaa kun miehellä edessä parin viikon loma ja lapset kotona hänen kanssaan, lapset elelee kuin pellossa sen ajan. Käyttää mies niitä ulkona kunhan lapset valitsevat vaatteensa ja pulevat itse mitä haluavat ulos (miehellä ei mitään ideaa että pitäisi katsoa lapsilla olevan riittävästi päällä) mutta kotona saavat riidellä ja sotkea levottomina minkä aluavat, kun mies ärsyyntyy niin pistää sopivan pitkän elokuvan pyörimään lapsille. Istuu siinä sohvalla tuijottaa telkkaria lasten kanssa. Haluaisin, että olisi jotain ryhtiä ja järkeä hommassa, olisi lasten etu. 6v tykkäisi jos isä pelaisi ja opettelisivat vaikka huvikseen kirjaimia, mutta ei mies ala omatoimisesti ainakaan mitään tuollaista ideoimaan. 3v kiusaa isompaa jos isompi haluaa keskittyä johonkin, mies ärähtää lapsille ja 6v kärsii vaikkei ole mitään väärää tehnyt. Mies laittaa ruuan muttei mielellään ota lapsia keittiöön "sotkemaan" tai vaikka pyydä avuksi tyhjentämään tiskikonetta, jotain normaalia ja opettavaista lapsille edes.. Suorastaan inhottaa miehen tyyli. Ettei ole vaan liian vaativaa hänellä....
Kommentit (19)
Mies ei osaa mitään oikein ja sun tarttee tehdä itse?
Anna miehen hoitaa asiat omalla tavallaan, mutta rähinää ja ärinää ei tarvitse hyväksyä kenenkään. Joku lasten vaatevalinta on ihan se ja sama, älä siitä pulttaa, syömiset ja ulkoilut ovat tärkeämpiä. Älä kuitenkaan työnnä nokkaasi liikaa mukaan ja älä myöskään ala ohjeistamaan miestä. Ota olisi mielummin kivasti menneistä jutuista, vaikka siitä valmiista ruoasta ja tyhjennetystä tiskikoneesta. Sinun stressi suututtaa muitakin, joten vältä sitä viimeiseen saakka.
[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 09:49"]
Anna miehen hoitaa asiat omalla tavallaan, mutta rähinää ja ärinää ei tarvitse hyväksyä kenenkään. Joku lasten vaatevalinta on ihan se ja sama, älä siitä pulttaa, syömiset ja ulkoilut ovat tärkeämpiä. Älä kuitenkaan työnnä nokkaasi liikaa mukaan ja älä myöskään ala ohjeistamaan miestä. Ota olisi mielummin kivasti menneistä jutuista, vaikka siitä valmiista ruoasta ja tyhjennetystä tiskikoneesta. Sinun stressi suututtaa muitakin, joten vältä sitä viimeiseen saakka.
[/quote]Äh, ota ILOSI mielummin valmiista ruoasta....
Kumpikaan teistä ei ole enemmän oikeassa, vaikka siihen selvästi yrität vedota. Teillä on vain erilainen tyyli. Sinä olet suorittaja ja miehesi vähän lungimpi. Nyt vaan keskustelemaan aiheesta hyvässä hengessä ja syyttelemättä (Kun sinäkin AINA"), teidän pitää yrittää löytää molempia tyydyttävä kompromissi.
On tästä keskusteltu. Mies tosiaans anoo, ettei jaksa ja ei se ole niin tarkkaa ja miksi elämässä pitäisi olla rankkaa kun voi mennä helpollakin (eli hengata vaan). Sitten se kuitenkin ärähtelee lapsille kun ensin itse tyylillään ajaa lapset levottomiksi, turhautuneiksi ja villeiksi eikä osaa pitää ryhtiä yllä. Sitten äristään ja sanotaan rumasti lapsille ja huokaillaan kun mikään ei taas onnistu, hohhaijaa.... Olen opettanut lapsille tiettyjä sääntöjä, että pöytään ei tuoda leluja ja maltetaan hetki istua keikkumatta, ovat oppineet viemään omat lautaset syötyään pois. Isän kanssa mikään näistä ei päde, kun isä ei yhtään mitään opeta tai vaadikaan. Riehuvat pöydässä ja jättävät sotkut jälkeensä. Mies huokaa ja alkaa keitellä kahvia... Ap
[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 09:39"]
Olen hirveä vaimo nykyään, kun en arvosta miestäni. Olemme niin erilaisia, minä olen määrätietoinen ja aktiivinen, hän sanoo aina vaan että "miksi elämän pitäisi olla vaikeaa" ja istuu helposti vaikka koko illan autolehti kädessä sohvalla. Nyt suututtaa kun miehellä edessä parin viikon loma ja lapset kotona hänen kanssaan, lapset elelee kuin pellossa sen ajan. Käyttää mies niitä ulkona kunhan lapset valitsevat vaatteensa ja pulevat itse mitä haluavat ulos (miehellä ei mitään ideaa että pitäisi katsoa lapsilla olevan riittävästi päällä) mutta kotona saavat riidellä ja sotkea levottomina minkä aluavat, kun mies ärsyyntyy niin pistää sopivan pitkän elokuvan pyörimään lapsille. Istuu siinä sohvalla tuijottaa telkkaria lasten kanssa. Haluaisin, että olisi jotain ryhtiä ja järkeä hommassa, olisi lasten etu. 6v tykkäisi jos isä pelaisi ja opettelisivat vaikka huvikseen kirjaimia, mutta ei mies ala omatoimisesti ainakaan mitään tuollaista ideoimaan. 3v kiusaa isompaa jos isompi haluaa keskittyä johonkin, mies ärähtää lapsille ja 6v kärsii vaikkei ole mitään väärää tehnyt. Mies laittaa ruuan muttei mielellään ota lapsia keittiöön "sotkemaan" tai vaikka pyydä avuksi tyhjentämään tiskikonetta, jotain normaalia ja opettavaista lapsille edes.. Suorastaan inhottaa miehen tyyli. Ettei ole vaan liian vaativaa hänellä....
[/quote]
Voi ap, 95% miehistä on sellaisia, ettei niitä kiinnosta lapset ollenkaan. Aika harva mies pitää lastenhoidosta. Miehet eivät ole biologisesti rakennettuja siten, että he kestäisivät pitkäaikaista stressiä ja lasten huutoa. Anna miehen olla mies. Tuohan on jo paljon, että laittaa elokuvan pyörimään ja laittaa ruokaa. Monet eivät tee edes sitä.
No, mulle tulee väkisin mieleen että lasten etu olisi olla enemmin päiväkodissa sen 2viikkoa kuin isän kanssa kotona riitelemässä ja riekkumassa..tai isompi tylsistymässä. Ap
Onko muitten miehen vastaavanlaisia?
Samanlainen mies oli täälläkin. Tärkeintä oli, että lapset olivat mahdollisimman hiljaa miehen itse ollessa tietokoneella. Ruokaa teki kun itselle tuli nälkä. Ei siivonnut lasten jälkiä eikä opettanut siivoamaan. Hän ei vienyt lapsia ulos ellei lapset olleet valmiiksi puettu. Valitti kuitenkin kun lapset eivät siivoa ja riehuvat. Nukkumaan laittoa noin kahta tuntia normaalia myöhemmin. Ei huvittanut jättää lapsia yksin miehelle kun koti oli aina kuin kaaoksen jäljiltä ja lapset levottomia. Eron jälkeen tajusin tehneeni 99 % lasten kanssa tehdyistä jutuista.
Äiti tietää siis 95%:sti paremmin. Well done mutsit.
Tietää paremmin mitä? Että lasten kanssa tulisi olla maltillinen ja kasvattaa ja huolehtia?
Ai kauhee, mä oon kuin miehes ja oon neljän äiti.
6v haluaa opetella kirjaimia? Tuossa iässä pitäisi jo osata lukea.
Neljän äiti, kerrotko tarkemmin millasta teidän arki? Millanen lasten isä on? Mikä teidän koulutus?
Todellakin kauhea ajatus, että moes kohta lomailee lasten kanssa. Jos muutenkin ottaa rennosti ja on aina sen kahvimukinsa kanssa istuksimassa niin lomalla vasta onkin.. Ap
Voi piip mikä marttyyri olet.